Miksi ostat merkkivaatteita vauvalle???
Olen ihmetellyt, miksi lähipiirin äidit ostelee merkkivaatteita vauvaikäisille?? En ole kysynyt suoraan, en halua loukata, mutta minusta se tuntuu järjettömältä rahantuhlaukselta.
Kaikki vaatteet ovat tietysti jonkun " merkkisiä" , nyt tarkoitan Petit Pataponeja, IKKSejä, Timberlandeja, ymv. mitä ostetaan netistä tai erikoisliikkeistä. Vauvalla ne kestävät pari kuukautta, kun ovat jo pieniä ja vaikka ajattelisi säästävänsä seuraavalle, niin turhan kova hintaisia ovat silti!?
Meillä on ostettu h&m:sta, Lindexista, ymv. ja ulkonäöllisesti eivät ole yhtään pöllömpiä, mutta hinta on ehkä kolmannes noiden merkkivaatteiden hinnoista.
Mitä mieltä? Voiko joku valaista, miksi ostaa " parempia" merkkejä?
Jos vastaus on, että: " varaa on" , niin laittaisin ennemmin johonkin pitkäaikaisempaan.
Ainahan nekin eurot on jostain pois .
Kommentit (17)
oli se sinun mielestäsi kuinka turhaa tahansa?
H&M vaatteissa löytyy mun makuun ihan ok näköisiäkin ja edullisesti. Lindexillä on taas enimmäkseen aika pikkupimumaisia ne tyttöjen vaatteet.
Sama kun kysyy, miksi joku ostaa 200 000 euron tontin pääkaupunkiseudulta? Älypäät vastaa, että on varaa. No, totta hitossa, mutta ennemmin laittaisin senkin rahan tuottamaan tai vaikka siihen taloon. Saa aika luxusvarustelun tuollakin summalla, jos tyytyy tonttiin täälläpäin. Lähellä suurkaupunkia ollaan silti ja merenrantatontti. Hinta oli 56 000¿ ja se oli täkäläisittäin tosi kallis vielä.
Mitään rikkaita ei olla mutta ei nyt sentään tarvi vaatteiden kohdalla euroja laskea. Mitään Burberrya en ostaisi lapselle, se alkaa jo olla liikaa suhteellisuudentajulleni (yli 60 euroa pienen vauvan potkuhousuista). Ja lisäksi noita merkkivaatteitakin saa alennusmyynneistä, jolloin säästyy euroja, jos se on tärkeää.
miksi kukaan ostaa mersun kun auton saa halvemmallakin? Tai omakotitalon kun mukavasti voi asua vaikkapa halvassa kerrostalokämpässä? Tai polttaa tupakkaa, käy baarissa, juo viinaa?
Turhaa tuhlausta, voisihan sen rahan vaikka sijoittaa osakkeisiin ja olla 20 vuoden päästä rikas. Ihmiset nyt vaan nauttii erilaisista asioista.
Olen varmasti sitten vain kade. ;-) En vain ymmärrä tota. Vaikka itsellä ja miehellä on suurin osa vaatteista varmaan " merkkivaatteita" , niin vauvalle en raaski parin kuukauden takia ostaa ja H&M:sta, ymv. olen löytänyt mielestäni tosi nättejä vaatteita. Sitäpaitsi vauva on itsessään niin söpö, että näyttäisi maailman ihanimmalta vaikka säkki päällä. =D
tms... kyl sen laadunki sit huomaa kun käyttää HM vaatteita tai kalliimpia " merkkivaatteita" ... saa niitä myytyä kirppiksel iha ok
Vierailija:
Olen varmasti sitten vain kade. ;-) En vain ymmärrä tota. Vaikka itsellä ja miehellä on suurin osa vaatteista varmaan " merkkivaatteita" , niin vauvalle en raaski parin kuukauden takia ostaa ja H&M:sta, ymv. olen löytänyt mielestäni tosi nättejä vaatteita. Sitäpaitsi vauva on itsessään niin söpö, että näyttäisi maailman ihanimmalta vaikka säkki päällä. =D
en mieti sitä hintaa koska minun ei tarvitse niin tehdä, eikä se ole mistään pois.ostan lapsille vaatteita sekä kirppareilta että h:ltä ja myös noita kalliimpia merkkejä joita ap luetteli käytetään paljon.katson ulkonäköä, en hintaa kumpaankaan suuntaan.
meillä on onnellinen tilanne koska rahaa ei tarvitse miettiä, mutta jos täytyisi niin luultavasti karsisin nuo kalleimmat lasten että aikuisten vaatteet ostoslistalta=)
ei ole tarvetta näyttää kenellekkään mitään, vaan teemme kaiken oman halumme ja järkemme mukaan!
tästä varmaan tulee nyt haukut mutta...
itse kasvoin alkoholisti perheessä. kuljin veljieni vanhoissa rytkyissä, talvella kesäkengissä jne.. edes koulun liikuntatunnille en saanut uimapukua, viina oli tärkeämpi.mua kiusattiin koulussa rankasti vaatteiden takia ja siksipä mulla on paljon katkeria muistoja.
nyt mulla on oma lapsi ja mä haluan antaa lapselleni sen mitä en koskaan voinut itse saada. en ole sikarikas, eikä miehenikään mutta hyvintoimeentuleva kuitenkin. mä haluan ettei mun lapsi joudu käymään läpi sitä samaa mitä itse jouduin. olen tosi tarkka lapseni pukeutumisesta, aivan samoin kuin nykyisin omastanikin. ostan myös edullisempien ketjujen vaatteita jos ne vaan muuten miellyttävät. jokainen taaplaa tyylillään.
Itse " tuhlaan" asumisen tasoon ja asumisväljyyteen, autoon, astioihin, aikuisten vaatteisiin, koko perheen ulkomaanmatkoihin.
meillä se tosiaan ei ole mistään oleellisesta pois, eikä meidän elämämme tarkoitus ole että rahaa on kuollessa mahd. paljon pankkitilillä!
olemme onnekkaita, sen tiedän ja olen siitä kiitollinen, mutta lastemme vaatteet eivät tosiaan ole pois mistään muusta tarpeellisesta.
t.16
" 7 lähettää terkut Oulunsalosta! Näin perähikiällä ollaan ja ainakin viimeiset kymmenen vuotta on töitä riittänyt kahdelle akateemiselle! Luxustalossa elellään, eikä velkaa ole tolk
uttomasti. "
ralpf lauren, gymboreet hilfigerit, yms ovat nuhjuuntuneet jo ekassa pesussa...
Taidat vain olla kateellinen...