Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Miten herkuttelette silloin kun päätätte ottaa dieetin vähän rennommin? Mulla on vähärasvainen ja proteiinipitoinen dieetti menossa ja ajattelin vähän löysätä viikonloppuna. Kuinka paljon sitä uskaltaa herkutella, ettei ihan hukkaan mene rasvaton viikko?? Mitä te syötte ja kuinka paljon?

Kommentit (17)

Niitä voi syödä makeannälkään useammankin viikossa kalorimäärän rajoissa tietysti. Nutrilet patukat on musta tosi hyviä, joku proteiinipatukkakin oli melkein kun oikea suklaapatukka mutta en saa nimeä päähäni.

Toinen sallittu herkku silloin tällöin on makeuttamaton rahka-kerma seos mansikoilla.

Mä saatan syödä vaikka päiväkahvilla pari pullaa ja iltapalaksi kokonaisen pizzan :) Muuten vedän 5-6 päivää viikossa n. 1500kcal, välillä vähemmänkin. Kokeile itse minkä verran voit herkutella, mutta syö vain sellaista mistä nautit ihan todella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

HYVÄÄ RUOKAA, harrastamme ruuanlaittoa. IHAN MITÄ VAAN siis!



Karkkia, välillä suklaata. Kaikkea mitä mieli tekee.



Viikolla vähärasvainen ja vähähiilarinen.



Paino laskee näin noin puoli kiloa viikossa eli juuri sopivasti!



No mitenkäs sen morkkiksen laita, onko sellaista sitten esiintynyt herkuttelun jälkeen? Eli jos nyt viikonloppuna syön sitä ah niin ihanaa pitsaa, niin veetuttako sit myöhemmin? Tää rasvaton dieetti on mulle aika työläs, koska olen aina ollut melkoinen rasvanarkki. Kumpi olisi parempi vaihtoehto herkutteluun, karkit (jotka myös suuri paheeni) Vai kunnon pitsa?



AP

Tosin syön muutenkin ihan niin kuin haluan, kasviksia riittävästi mutta jos kaloreissa on löysää niin vaikka keskellä arkea illalla saatan ottaa jätskiä.

Kun on herkkupäivä, niin otan vaikka siiderin, hampurilaisen, sipsiä, ihan mitä vain, kuhan se pysyy sopivien kaloreitten rajoissa. Jos on tiukka vaihe niin herkkupäivänä kalorit ei ylitä peruskulutusta+liikuntaa kuitenkaan mutta vajetta ei tule.

Muulloin vähän rennommin mutta ei mitään mättämistä, ihan mitä vain mielinmäärin tms.

En harrasta tosin rasvatonta laihduttamista, koska se ei sovi yleensä vatsalleni.

herkuttelen yleensä jollain muulla kuin pitsalla, koska en halua tehdä itse ja kunnon pitsassa on sitten semmoiset kalorit että yleensä se morkkis tulee vaikka se olisikin ok, viimeistään mahakipujen (vehnä) muodossa. Plus että paino tuppaa yleensä nousemaan ihan rutosti. Karkkiakaan en syö, ikuinen karkkilakko päällä. Mutta en usko että sillä on väliä, valitsit makean tai rasvaisen, jos se pysyy kohtuuden rajoissa.

Ei siitä yhdestä pitsasta tule morkkista, jos seuraavana päivänä taas jatkuu kurinalainen syöminen eli normilaihari. Mut välillä mulla jää syöpöttely päälle (lähinnä mussutan leipää) ja siitä kyllä tulee morkkis. Ei siitä herkkupäivästä kannata morkkistella, menee hukkaan koko ilo :)

on yleensä pakastepizza tai mikä tahansa kotona tehty "herkku", kutrn hampurilaiset tms.



Lisäksi normisti 100 g pussi sipsejä. Ei siitä tule morkkista, kun muina päivinä syö suunnitellusti (itsellä kohtuullisesti hiilareita, pääosin täysjyvää + lautasmallin mukaisesti kasviksia lounaalla ja illallisella + marjoja aamupalalla, välipalaksi hedelmä).

jos tulee syyllisyyttä pitsan syömisestä. Tai sitten liian helppoa elämää vailla haasteita, jos ruoka on ainoa ongelma. Mitä pahaa tapahtuu, jos syö pitsan? Maailmanloppu aikaistuu päivällä?

Lainaus:

jos tulee syyllisyyttä pitsan syömisestä. Tai sitten liian helppoa elämää vailla haasteita, jos ruoka on ainoa ongelma. Mitä pahaa tapahtuu, jos syö pitsan? Maailmanloppu aikaistuu päivällä?


Pitsa on hyvää, mutta morkkis tulee yleensä siitä, että maha tulee melkein aina todella kipeäksi, lisäksi maha on toimimaton monta päivää. Seuraavana päivänä jos erehtyy vaakalle niin siinä sen myös huomaa ja paino jää "roikkumaan ylemmäksi" moneksi päiväksi toimimattoman mahan takia.

Ei se syöminen mitään morkkista minulle sinänsä aiheuta, seuraukset vain.

dippivihanneksia tai hedelmäsalaattia. Tai sit vedän pussillisen sipsiä+dippiä ja kaljaa päälle. Fiiliksen mukaan.



Hyvin on toiminut, puoli vuotta ja -15kg.

Lainaus:

HYVÄÄ RUOKAA, harrastamme ruuanlaittoa. IHAN MITÄ VAAN siis!



Karkkia, välillä suklaata. Kaikkea mitä mieli tekee.



Viikolla vähärasvainen ja vähähiilarinen.



Paino laskee näin noin puoli kiloa viikossa eli juuri sopivasti!






Ja juon myös alkoholia. En harrasta liikuntaa. Mutta onneksi paino nyt laskee kuitenkin. Alussa se oli 67kg ja nyt 61kg. Vielä lähtee 3kg näin herkutellen ja liikkumatta ja sitten ylläpidetään.



Mutta tosiaan morkkis on ja suhtautumiseni syömiseen ei todellakaan ole terve! Olen syömishäiriötaustainen.

mitä olisin ennen laihduttamistakin syönyt. =)



Nyt kuitenin elän 5 pv viikossa n. 1200 kalorin päiväsaannilla, joten jos 2 pv elän vähän löysemmin, niin ei se dieettiä tuhoa.



Vrt. entinen tilanne, jolloin söin about 7 pv viikossa "löysemmin"...



En siis pysty millään 2 pv syömiselläni tuhoamaan sitä 5 päivän saavutusta.



Tosin en olekaan syömishäiriöinen, eli mässypäivät ei ole mitään hervotonta aamusta iltana mättämistä, vaan pari herkkutuokiota päivän aikana, esim. kerralla puolikas suklaalevy, leivos kahvin kanssa, puolikas pitsa tms.

Itse syön esim. hampurilaisaterian ja vähän karkkia viikonloppuna. Ja pienen siiderin.



Pitsaa söisin ehkä puolet ja sitten vaikka kasviksia lisäksi. Kokonainen pitsa venyttää ihan turhaa vatsaa ja seuraavana päivänä tekee mieli taas. Tosin en erityisemmin tykkää pitsasta, joten se on oikeastaan jäänyt.



Minun on pakko saada herkkuja, muuten en jaksa laihduttaa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla