Etä-äitiys ja uusi rakkaus
Olemme eroamassa. Olen miettinyt, alkaisinko etä-äidiksi mieluummin. Olen aina pitänyt etä-äitiyttä jotenkin epäonnistumisena, mutta totuus on se, että pojilla ja miehellä synkkaa huomattavasti paremmin keskenään kuin minun kanssani. Minulla on siis 8- ja 10-vuotiaat pojat. Rakastan heitä mutta minusta ei taitaisi olla yh-mamiksi. Emme ole vielä eroa puheeksi ottaneet lasten kanssa.
Taustalla erossani on se, että olen löytänyt uuden suhteen 10 vuotta nuoremman miehen kanssa. En halua uusia lapsia enkä aio miehen kanssa perustaa mitään perhettä.
Miten oma etä-äitiytenne on sujunut ja oliko se hyvä ratkaisu?
Kommentit (22)
hän jätti kaksi poikaa isälleen kun nämä olivat vielä ihan pieniä. Hyvin on mennyt. Lapset ovat ainakin tasapainoisia ja onnellisia poikia. Heillä on nyt äitipuoli joka asuu heidän ja isänsä kanssa sekä uusi pikkusisarus.
Siskoni (eli äiti) ei näe poikia paljon kun asuu niin kaukana, mutta säännöllsiesti kuitenkin. Ei siskoni oikein koskaan ole ollut sellaista äiti tyyppiä, joten oli varmaankin parempi, että jäivät isälleen. Ainakin heillä on kaikki hyvin. Ainoana miinuksena äitipuoli joka on vähän "ominut" pojat omikseen. Siskoni ei puutu, sillä hän haluaa vain lastensa olevan onnellisia, mutta minua vituttaa seurata sivusta kun äitipuoli käskee poikia kutsumaan itseään äidiksi ja levittelee juttuja, että pojat eivät halua mennä äidilleen ym. Ihan ärsyttävä nainen!
Etä-äiti kirjoittais otsaansa olevansa mt-tapaus. Alkaisko silloin ihmiset taas tervehtiä, ja jotenkin ymmärtää, vai olisko sitä edelleen halveksittu, kun sattuu sairas olemaan?