Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hohhoijaa. Jos on varaa rakentaa yli 400k talo, niin luulisi, että on varaa kustantaa muuttofirma.

Vierailija
09.03.2012 |

Eikä vinkua kavereita muuttoavuksi.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hinnoista ja neliöistä, niin osaa sitten itsekin hankkia oikean kokoisen asunnon. Tietää, että tämän vielä kaveripiiri kestää.

Oliko tarpeeksi selventävä vastaus, vai pitääkö vielä erikseen eritellä jotain?

ap

Vierailija
62/75 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienistä puroista kasvaa isot säästöt.

Et taida itse tehdä mitään kavereidesi eteen, kunhan vain kuppaat muita.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se on?

Vierailija
64/75 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin vanhan remontoiminen ja talopaketti. Omien toiveiden mukaan arkkitehdin suunnitteleman ja yksilöllisesti rakennetun talon saa hyvinkin tuolla 400k:lla, halvemmallakin.

21

Kaikkien pitää aina saada uutta. Ja arkkitehdin suunnittelemaa. Reps. Kaikki talot on arkkitehdin suunnittelemia. Ja vanhan remontoiminen on aina halvempaa ja persoonallisempaa.

arkkitehdin suunnittelema. Suurin osa on rakennusarkkitehtien tai insinöörien tai jopa jonkun kirvesmiehen piirtämiä.

Suomen tilannetta uudisrakennusten suhteen ei voi muuten verrata ulkomaihin, missä vanhaa rakennuskantaa on runsaasti, asutaan alunperinkin isommissa asunnoissa kuin meillä, ja talot on tehty useammin kivestä, jonka ansiosta niitä voidaan remontoida uudestaan ja uudestaan satoja vuosia.

Vierailija
65/75 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut itseasiassa muuttoapuna hänenlaisillee. Sitten kun olisin itse tarvinnut apua sitä en saanutkaan.

Tuli toinenkin tilaisuus, että tämänkaltainen kaveri olisi voinut maksaa palveluksen palveluksena. Ei onnistunut taaskaan.

Joten en enää itsekään häntä auta. Olen kuullut, että on noussut tie pystyyn monen muunkin kanssa. Ja jokaiselle tulee se päivä, kun apua tarvitsisi vaikka olisi kuinka varaa maksaa. Mutta juuri sillä hetkellä kun apua tarvitsee ei ehkä palveluntarjoaja olekaan käytettävissä.

Vierailija
66/75 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut itseasiassa muuttoapuna hänenlaisillee. Sitten kun olisin itse tarvinnut apua sitä en saanutkaan.

Tuli toinenkin tilaisuus, että tämänkaltainen kaveri olisi voinut maksaa palveluksen palveluksena. Ei onnistunut taaskaan.

Joten en enää itsekään häntä auta. Olen kuullut, että on noussut tie pystyyn monen muunkin kanssa. Ja jokaiselle tulee se päivä, kun apua tarvitsisi vaikka olisi kuinka varaa maksaa. Mutta juuri sillä hetkellä kun apua tarvitsee ei ehkä palveluntarjoaja olekaan käytettävissä.

kun en ole koskaan pyytänyt ketään muuttoavuksi, vaan ihan aikuisella tavalla olen osannut hoitaa muuttoni firman avulla.

ap

Vierailija
67/75 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa itellesi ap.

Kyse on lähinnä siitä mihin haluaa rahansa käyttää.

Se ei käsittääkseni kuulu sulle pätkääkään ja viestiesi perusteella ole tosi paska ystävä.

Onneksi meidän ystäväpiirissä autetaan toisiamme rahatilanteesta riippumatta.

Vierailija
68/75 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä ap oikein tehnyt jonkun listan mitä palveluksia ystävillesi tarjoat ja mitä et?

Mä olen sellainen että tarjoan mitä vain ystävänpalveluksia, muuttoapua, lenkkiseuraa, kaupassakäyntiä jos toisilla sairastellaan jne.

Tosiystävyys ei valikoi. Edelleen, onneksi en tunne sunlaisia idiootteja.

Vierailija
69/75 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko elämänsä.

Meidän kaveripiirissä autetaan aina muutossa muita, samalla pidetään

ns. muuttotuparitkin ihan kuule rahatilanteesta riippumatta.

Musta on ihanaa katsoa, mitä kivaa jotkut ovat uuteen taloon laittaneet, nykyään kun on vaikka mitä kivoja uusia ratkaisuja.

Itse en ainakaan ole ikinä muuttofirmaa huolinut, jotenkin menee liian henk.koht alueelle.

Vierailija
70/75 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelta loppuu rahat siinä vaiheessa kun pitäisi muuttaa taloon tai edes ostaa sisustusasioita, kuten kaapistoja. Itse tunnen vain sympatiaa näitä rakentajia kohtaan, mutta osa ihmisistä osaa tuntea vain kateutta ja ilkeitä tunteita.

ps. ap:n on parempi vain kertoa suoraan tunteensa noille "ystäville" niin osaavat ottaa etäisyyttä moiseen pahansuopaan tyyppiin.

Vierailija
71/75 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, onhan se kiva että joku muuttofirmojakin tukee. Nehän ei muuten pärjäis ollenkaan.

Olen kyllä ollut auttamassa ystävää pakkaamaan tavarat muutofirman laatikoihin. Sekin on jotenkin kivempaa yhdessä kuin yksin, vaikka sitten itse kantamiseen ei apua tarvinnutkaan.

Vierailija
72/75 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, onhan se kiva että joku muuttofirmojakin tukee. Nehän ei muuten pärjäis ollenkaan.

Olen kyllä ollut auttamassa ystävää pakkaamaan tavarat muutofirman laatikoihin. Sekin on jotenkin kivempaa yhdessä kuin yksin, vaikka sitten itse kantamiseen ei apua tarvinnutkaan.

Vierailija
73/75 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelta loppuu rahat siinä vaiheessa kun pitäisi muuttaa taloon tai edes ostaa sisustusasioita, kuten kaapistoja. Itse tunnen vain sympatiaa näitä rakentajia kohtaan, mutta osa ihmisistä osaa tuntea vain kateutta ja ilkeitä tunteita.

ps. ap:n on parempi vain kertoa suoraan tunteensa noille "ystäville" niin osaavat ottaa etäisyyttä moiseen pahansuopaan tyyppiin.

Aika vähässä on ne kaverit, jotka aidosti tuntuvat iloitsevan ystävän menestyksestä. Musta tuntuu pahalta, että tämänkin uuden kodin omistajat ovat saaneet nurkkiinsa tämän ilkeämielisen kyylärin. Varmaan on edessä päin ollut niin kiva ja mukava, mutta selän takana puhuu p:tä. Ja jos tänne av:lle tulee tällaista kirjoittamaan niin arvatkaas vaan kuinka monelle muulle on puhunut pahaa näistä ihmisistä. Ja sitten ollaan muka olevinaan vielä ystäviä.

Minkä sanoit tekosyyksi "ystävillesi" ap? Tuskin kuitenkaan noita syitä, jotka aloituksessasi kerroit.

Vierailija
74/75 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää vaikka muuttofirma hoitaisi muuton. Mä en kehdannut pyytää ystäviä kantamaan tavaroitani viidennestä kerroksesta, raskaita sohvia ja vanhaa telkkaria. pesukonetta yms, ei hissiä. Vaikka en rikas olekaan, vaan köyhä vuokralla-asuja, niin kyllä varaa on palkata ammattilaiset muuttoa hoitaamaan. Itse voi keskittyä sit vain tavaroiden pakkaukseen ja paikalleen laittamiseen. Minulle tärkeää oli ( ja lapselle) että tavarat oli nopsaan paikoillaan. Aamulla lapsi meni hoitaan ja iltapäivällä haettiin uuteen kotiin, jossa lapsen huone oli jo enempi vähempi kunnossa, sänky ja rakkaat unilelut paikoillan yms

Vierailija
75/75 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää vaikka muuttofirma hoitaisi muuton. Mä en kehdannut pyytää ystäviä kantamaan tavaroitani viidennestä kerroksesta, raskaita sohvia ja vanhaa telkkaria. pesukonetta yms, ei hissiä. Vaikka en rikas olekaan, vaan köyhä vuokralla-asuja, niin kyllä varaa on palkata ammattilaiset muuttoa hoitaamaan. Itse voi keskittyä sit vain tavaroiden pakkaukseen ja paikalleen laittamiseen. Minulle tärkeää oli ( ja lapselle) että tavarat oli nopsaan paikoillaan. Aamulla lapsi meni hoitaan ja iltapäivällä haettiin uuteen kotiin, jossa lapsen huone oli jo enempi vähempi kunnossa, sänky ja rakkaat unilelut paikoillan yms

pahaa kavereistasi selän takana? Ole arvostelemassa heidän tekemiään valintoja jne.? Kuten, että minkä kokoinen talo rakennetaan, onko tontti oma vai vuokra, minkä ikäinen lapsi on kun äiti menee töihin...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän