Hohhoijaa. Jos on varaa rakentaa yli 400k talo, niin luulisi, että on varaa kustantaa muuttofirma.
Kommentit (75)
pätevä muuttofirma. Miehet tuli ajallaan, heitä oli riittävästi, ja itse ei tarvinnut kantaa mitään. Muuttomiehet tuli hiukan ennen yhdeksää ja 11.15 kaikki tavarat oli kannettu jo viidennestä kerroksesta Helsingin keskustasta oikeisiin huoneisiin ympäristökunnan rivariin.( Pakkasta - 24 astetta ja kova tuuli). Sängyt kasassa ja tuolit ja pöydät yms. Ei muuta kuin kuittaus ja tavaroiden purkuun laatikoista. Seuraavana aamuna kaikki 100 laatikkoa oli purettu paikoilleen.
Miksi ihmeessä olisin kateellinen?
Te sitten jaksatte aina tätä kateuskorttia heilutella, mutta mitään perusteluita ei löydy.
ps. asumme itsekin omakotitalossa, mutta ostimme vanhan, jota ollaan remontoitu hissukseen.
ap
En yhtään käsitä äimistelyäsi kaverisi lainan määrästä, sehän on ihan normaali. Totta kai se nyt juuri talon valmistuttua on piikissään, mutta siitähän sitä lyhennetään.
Samoin vuokratontin ihmettely osoittaa aikamoista tietämättömyyttä. Vuokratontille rakentaminen on yleensä se taloudellisin ja monesti muutoinkin järkevin tapa. Ja esim. täällä Helsingissä monesti myös se ainoa käytettävissä oleva tapa. Monella muulla paikkakunnalla puolestaan vuokratontin voi halutessaan lunastaa omaksi ja silloin jo maksetut maanvuokrat vähennetään lunastushinnasta. Järkevää, jos mikä.
Sun nyt täytyy vain hyväksyä se, että nyt kaverisikin asuu omakotitalossa, vieläpä teistä poiketen uudessa sellaisessa.
21
No, vaikka molempia!
Mutta voit toki ajatella, mitä haluat, jos siitä tulee parempi mieli.
ap
En yhtään käsitä äimistelyäsi kaverisi lainan määrästä, sehän on ihan normaali. Totta kai se nyt juuri talon valmistuttua on piikissään, mutta siitähän sitä lyhennetään.Samoin vuokratontin ihmettely osoittaa aikamoista tietämättömyyttä. Vuokratontille rakentaminen on yleensä se taloudellisin ja monesti muutoinkin järkevin tapa. Ja esim. täällä Helsingissä monesti myös se ainoa käytettävissä oleva tapa. Monella muulla paikkakunnalla puolestaan vuokratontin voi halutessaan lunastaa omaksi ja silloin jo maksetut maanvuokrat vähennetään lunastushinnasta. Järkevää, jos mikä.
Sun nyt täytyy vain hyväksyä se, että nyt kaverisikin asuu omakotitalossa, vieläpä teistä poiketen uudessa sellaisessa.
21
Et sinä tiedä heidän tulojaan tai heidän historiaansa. Minä sen sijaan tiedän, ja heidän menonsa on valitettavasti täysin ylimitoitettuja nykyiseen tilanteeseen.
Ei minulla ole mitään ongelmia hyväksyä toisten ylivelkaantumista. Vanhan remontoiminen vanhaa kunnioittaen on nykyään trendikkäin asumisratkaisu. Sitä ei vain Suomessa ole vielä tajuttu.
ap
No, vaikka molempia!
Mutta voit toki ajatella, mitä haluat, jos siitä tulee parempi mieli.
ap
Mites sulle saataisiin parempi mieli?
Mites sulle saataisiin parempi mieli?
Ihan hyvillä fiiliksillä, kiitos vain.
ap
Mitä muuttofirmat on laskuttaneet, muutoistasi?
Mites sulle saataisiin parempi mieli?Ihan hyvillä fiiliksillä, kiitos vain.
ap
En muista, mitä viimeisin muutto maksoi.
ap
Äitini muuttaa kolmen vuoden välein.
Sitten, kun on se muuttopäivä sovittu, mitään ei olekaan pakattu..:
varokaa niitä kristalleja tai viherkasveja yms.
en ole aikoihin, ainakaan kolmeen viimeisimpään muuttoon osallistunut enää, enkä ikinä enää osallistu!
No, ei se uskon asia olekaan.
ap
Itseasiassa en usko sun juttuihin alkuunkaan. Mee vaikka ulos haukkaamaan raitista ilmaan, ehkä se mieli siitä kohentuu, tai sitten ei?
En yhtään käsitä äimistelyäsi kaverisi lainan määrästä, sehän on ihan normaali. Totta kai se nyt juuri talon valmistuttua on piikissään, mutta siitähän sitä lyhennetään.Samoin vuokratontin ihmettely osoittaa aikamoista tietämättömyyttä. Vuokratontille rakentaminen on yleensä se taloudellisin ja monesti muutoinkin järkevin tapa. Ja esim. täällä Helsingissä monesti myös se ainoa käytettävissä oleva tapa. Monella muulla paikkakunnalla puolestaan vuokratontin voi halutessaan lunastaa omaksi ja silloin jo maksetut maanvuokrat vähennetään lunastushinnasta. Järkevää, jos mikä.
21
Et sinä tiedä heidän tulojaan tai heidän historiaansa. Minä sen sijaan tiedän, ja heidän menonsa on valitettavasti täysin ylimitoitettuja nykyiseen tilanteeseen.
Ei minulla ole mitään ongelmia hyväksyä toisten ylivelkaantumista. Vanhan remontoiminen vanhaa kunnioittaen on nykyään trendikkäin asumisratkaisu. Sitä ei vain Suomessa ole vielä tajuttu.
ap
Sittenhän sinun pitäisi ennemminkin olla tyytyväinen, että säästävät kuluissa ja muutto hoidetaan talkoilla...
Nyt sitä paitsi kuulostat entistä enemmän kateelliselta, kun alat selittämään jotain oman asumismuotonne trendikkyydestä. Miten se liittyy muuttoavun pyytämiseen?
(Ja voin sitä paitsi kertoa, että kun vertailen tätä meidän upouutta omakotitaloa ja perinteitä kunnioittaen remontoitua kesäasuntoa, suosittelen näistä ehdottomasti uuden rakentamista. Ratkaisuni tosin ei perustu tämän hetkiseen trendikkyyteen...)
Mulla itsellä ei henkilökohtaisesti ole ollut ongelmaa kieltäytyä muuttoavuksi menemisestä. Olen ilmoittanut inhoavani muuttamista ja siksi käyttäväni aina muuttofirmaa, mitä ratkaisua olen suositellut myös muuttoavun pyytäjälle.
21
Itseasiassa en usko sun juttuihin alkuunkaan. Mee vaikka ulos haukkaamaan raitista ilmaan, ehkä se mieli siitä kohentuu, tai sitten ei?
Kiitos vain, on jo ulkoiltu.
ap
Sittenhän sinun pitäisi ennemminkin olla tyytyväinen, että säästävät kuluissa ja muutto hoidetaan talkoilla...Nyt sitä paitsi kuulostat entistä enemmän kateelliselta, kun alat selittämään jotain oman asumismuotonne trendikkyydestä. Miten se liittyy muuttoavun pyytämiseen?
(Ja voin sitä paitsi kertoa, että kun vertailen tätä meidän upouutta omakotitaloa ja perinteitä kunnioittaen remontoitua kesäasuntoa, suosittelen näistä ehdottomasti uuden rakentamista. Ratkaisuni tosin ei perustu tämän hetkiseen trendikkyyteen...)
Mulla itsellä ei henkilökohtaisesti ole ollut ongelmaa kieltäytyä muuttoavuksi menemisestä. Olen ilmoittanut inhoavani muuttamista ja siksi käyttäväni aina muuttofirmaa, mitä ratkaisua olen suositellut myös muuttoavun pyytäjälle.
21
niin ei se muuttofirman käyttäminen enää missään pitäisi tuntua. Miksi olisin kateellinen? Jokainen, joka vähänkin seuraa ulkomaisia sisustuslehtiä, niin tietää, että vanhan remontoiminen on nyt se it-juttu. Etenkin, jos se vanha talo on ollut aiemmin jossain muussa kuin asuinkäytössä, esim. vanha tehdas, pubi, tms. Tehdään modernia vanhaa kunnioittaen. Huomattavasti ekologisempaa ja persoonallisempaa kuin talopaketin pystyttäminen vuokratontille.
ap
Ei iso perhe muuta keskikokoisesta talosta isoon taloon enää sellaisella aikataululla, että samana päivänä muutetaan pois ja uusi asukas tulee tilalle. Ja koska meillä sitten joka tapauksessa oli kaksi taloa kuukauden verran, niin muutettiin ihan omin voimin, ensin vein vaatteita ja astioita uuden talon kaappeihin. Sitten vähitellen vietiin myös pieniä huonekaluja. Yhtenä päivänä vietiin sängyt ja ruuat, jolloin siirryttiin nukkumaan uuteen kotiin. Sitten myöhemmin tuotiin vielä kirjahyllyt ja lipastot.
Tällaisen muuton edellytyksenä on tietenkin lyhyt matka. Niin ja meillä on pakettiauto, joten huonekalujakin voi viedä vähän kerrallaan. Oli se vaivatonta, kun ei tarvinut pakata kerralla kaikkia kamoja ja sitten taas purkaa niitä kerralla. Ja ennen kaikkea ei tarvinut järkätä mitään talkoita eikä talkoolaisten ruokkimisia. Eikä tarvinnut tosiaan muuttofirmaakaan varten olla kaikki valmiina, vaan sai tehdä omaan tahtiin.
Mutta niissä on fiilistä. Kantaa ja roudata tavaroita uuteen kotiin.
Ja se tunne kun kaikki on lopulta saatu tehtyä. Korkit auki ja hyvää ruokaa tai vaikka nouto pitsaa sitä haluaville ja minä tarjoan tietty :)
Mitä tulee ap:een teksteihin, niin mun mielestä se kyllä vaikuttaa jotenkin katkeralta, sori vaan.