Missä kaupoissa te oikein käytte, kun siellä on niitä helvetin perheparkkeja?
Missä niitä muka on? Täällä jengi vauhkoaa hullun lailla, mutta itse olen nähnyt vain yhdessä parkkihallissa moisia kakaranrahtaajille tarkoitettuja paikkoja.
Ja joo, parkeeraisin varmaan niille useammin, jos niitä olisi. :D Ja ehkä jopa ilman lapsia.
Kommentit (51)
Miten noita sitten kukaan voi valvoa, että parkkeeraako sinne joku ilman lapsia? Ei taida siis olla kuitenkaan ihan samalla viivalla invapaikkojen kanssa, joihin pysäköimisestä ilman merkkiä saa sakot?
Eli mikä noissa on ikään kuin pointti koska kuka vaan voi niihin parkkeerata?
koskaan tullut vastaan, niitä samoja, jotka "eivät koskaan huomaa" sitä kaupan pikakassaa, johon saa mennä max 7 ostoksen kanssa. Paras pariskunta oli se, joka siirtyi pikakassalle juuri, kun siitä kuulutettiin keskusradiossa, koska silloin jokunen siirtyi ko. kassalta pois. Rouva vähän yritti, että me ei saataisi tämän täpötäyden ostoskärryn kanssa varmaan mennä tähän, mutta mies tyrkki olemaan hiljaa. Latasivat nopeasti hihnan täyteen, joten kassakaan ei sit heitä vaatinut sitä purkamaan, kehotti vaan muistamaan jatkossa. Sit kun viimeinenkin ostos oli mennyt, rouva kääntyi minuun (joka ruokatuntieväineni olin siihen tullut samaan aikaan kuin he) ja pyyteli anteeksi, että kun nyt vasta huomasivat tämän.
Ja olen tämän kassan käyttöä seurannut päivittäin - aika räikeitä "ei koske minua" -tyyppejä siellä näkyy olevan. Kuten näkyy näissä perheparkeissakin.
se perustuu ihan normaalien ihmisten kauniisiin käytöstapoihin, koska siitähän on hyötyä molemmille osapuolille.
Mutta eihän se Suomessa toimi. Täällä tarvitaan laki ja rangaistus pakotteeksi, kukaan ei ole koskaan edes tajunnut, että muita ihmisiä voi ajatella ihan hyvää hyvyyttään
Miten noita sitten kukaan voi valvoa, että parkkeeraako sinne joku ilman lapsia? Ei taida siis olla kuitenkaan ihan samalla viivalla invapaikkojen kanssa, joihin pysäköimisestä ilman merkkiä saa sakot?
Eli mikä noissa on ikään kuin pointti koska kuka vaan voi niihin parkkeerata?
Invapysäköinti on lailla säädetty, perheparkki ei.
se perustuu ihan normaalien ihmisten kauniisiin käytöstapoihin, koska siitähän on hyötyä molemmille osapuolille.
Mutta eihän se Suomessa toimi. Täällä tarvitaan laki ja rangaistus pakotteeksi, kukaan ei ole koskaan edes tajunnut, että muita ihmisiä voi ajatella ihan hyvää hyvyyttään
niin se valitettavasti on.
-44-
koskaan tullut vastaan, niitä samoja, jotka "eivät koskaan huomaa" sitä kaupan pikakassaa, johon saa mennä max 7 ostoksen kanssa. Paras pariskunta oli se, joka siirtyi pikakassalle juuri, kun siitä kuulutettiin keskusradiossa, koska silloin jokunen siirtyi ko. kassalta pois. Rouva vähän yritti, että me ei saataisi tämän täpötäyden ostoskärryn kanssa varmaan mennä tähän, mutta mies tyrkki olemaan hiljaa. Latasivat nopeasti hihnan täyteen, joten kassakaan ei sit heitä vaatinut sitä purkamaan, kehotti vaan muistamaan jatkossa. Sit kun viimeinenkin ostos oli mennyt, rouva kääntyi minuun (joka ruokatuntieväineni olin siihen tullut samaan aikaan kuin he) ja pyyteli anteeksi, että kun nyt vasta huomasivat tämän.
Ja olen tämän kassan käyttöä seurannut päivittäin - aika räikeitä "ei koske minua" -tyyppejä siellä näkyy olevan. Kuten näkyy näissä perheparkeissakin.
Tai ainakaan minä en ole. Ei ole tullut vastaan siksi, koska en ole käynyt kaupassa jossa niitä on ollut. Kuten on tullut esiin tässä ketjussa, ei niitä nyt ihan joka todellakaan puolella ole.
Olen huomannut pikakassat, joihin saa mennä max. 5 ostoksen kanssa, tosin ei ole kassaneideillä kanttia niitäkään vahtia vaan aina siellä on ties mitä mummeleita koko kärryllisen kanssa ostelemassa.
eli siis tihentymäpöndeltä. Maan alla on ihmeellistä!
No sen että onko parkkiruutuun ajanut auto täynnä lapsia vai ei selviääsiitä onko siellä autossa turvaistuimia. Ja jos joku kuljettaa lapsiaan ilman turvaistuinta se onkin jo kouluikäinen joka saa itse vyönsä kiinni eikä tarvitse sinne päällensä makaamaan äitiä tai isää joka repii niitä vöitä kiinni. Eli sen leveämmän ruudun tarkoitus on taata että se vauvan turvakaukalo saadaan mahtumaan ulos autosta ja että pienet lapsetkin saadaan ulos autosta ja takaisin sinne ilman että naapuri autot kärsivät.
-prismassa monta riviä kaikissa parkkihallin kerroksissa
-citymarketin pihassa
-k-supermarketin pihassa
Ei montaa paikkaa ole koko parkkipaikalla, mutta kaksi perheparkkia löytyy. Ne merkitään näin http://www.nieppi.com/n/wp-content/gallery/kanny/kuva684.jpg