Hyvä ala-aste Jyväskylässä? Suosittele!
Kommentit (19)
mutta se on kyllä tosi hyvä, 6 vuoden ja 2 lapsen kokemuksella. Harjoittelijat ovat pelkästän rikkaus! Ääripäänä Pupuhuhta, missä opettajat on hyviä, mutta oppilasaines niin vaikeaa, että oppimisen mahdollisuudet ovat väkisinkin huonot. Vähän sama ongelma Keljon koulussa nykyään. Kortepohja taas on homeessa...
mutta se on kyllä tosi hyvä, 6 vuoden ja 2 lapsen kokemuksella. Harjoittelijat ovat pelkästän rikkaus! Ääripäänä Pupuhuhta, missä opettajat on hyviä, mutta oppilasaines niin vaikeaa, että oppimisen mahdollisuudet ovat väkisinkin huonot. Vähän sama ongelma Keljon koulussa nykyään. Kortepohja taas on homeessa...
Keljoa mä suosittelen, pieni koulu jossa rehtori ja opettajat tuntevat kaikki lapset nimeltä jne. Sisäilmaongelmaa on, ei hometta kuitenkaan, remonttisuunnitelmat käynnissä.
Tuo viittaus oppilasaineksen vaikeuteen liittynee siihen, että koulussa on jossain määrin maahanmuuttajalapsia ja -iik- vuokratalojen asukkaita.
Minusta Keljo on juuri heterogeenisyytensä takia ihana koulu: ei pääse kehittyymään mitään elitistipoppoota, mutta ongelmat eivät myöskään kasaudu. Rehtori on aktiivinen ja jämäkkä, juttuja tehdään rohkeasti ja kyläkouluhengessä, lapset tuntevat toisensa yli luokkarajojen yms. En voi kuin kehua kahden lapsen kokemuksella.
Asuinalueen valintaan vaikuttaa oleellisesti myös koulu. Ja koulun pitäisi löytyä läheltä tulevaa kotia, autolla emme aio kuskata. Mikä säynätsalon koulussa tai alueesta vikana?
T: ap
vanha ja ihana rakennus, mukava opettajakunta. Ostatte ydinkeskustasta asunnon ja lapsella todella lyhyt matka kouluun. Ei kannata muuttaa lähiöihin vaan asua kaikkien palvelujen ympäröimänä ydinkeskustassa.
käy tutustumassa sivuilla tai ota yhteyttä vaikka rehtoriin.Huomaat,että on edistyksellinen monessa asiassa:)
Ihan tavallinen koulu jossa ainakin itse olen kokenut oppilasaineksen hmm...moninaisuuden rikkautena - samaa koulua käy Samulinniemen rikkaiden pennut ja Survontien vuokratalojen lapset.
Todella, todella hyvä rehtori! Meillä on lapsille lisäksi osunut ihanat opettajat. Jotenkin olen sitä mieltä, että lapsi jolla ei ole mitään oppimisvaikeuksia tms. ei kärsi ihan normaalista määrästä vaikka maahanmuuttajia koulussa.
Se mitä olen ymmärtänyt, on ainakin tuossa koulussa (varmaan koko Jyväskylässä) ollut todella hyvät resurssit myös esilaisten oppimishankaluuksien hoitoon. Alkuopetuksessa oli yksi kiertävä luokanopettaja 2-3 ykkös- ja kakkosluokan kanssa, eli oli apuna siellä missä tarvittiin kouluavustajien lisäksi. Lisäksi oli strattiluokka ja pienryhmäopetusta, jota antoi alkuopetuksen oma erityisopettaja. Myös tukiopetukseen on resursseja ollut aina.Itse emme onneksi ole noita palveluja tarvinneet, joten sen tarkemmin en osaa sanoa.
Omat lapsemme ovat jo 5. ja 4. luokalla enkä kertaakaan ole huomannut opetuksen suhteen mitään ongelmaa.
Norssi on tietenkin ihan erinomainen, en sitä sano, mutta en nyt lähtisi väkisin sinne asumaan - ja kävelymatkan päässä perheasuntoa varten saa kaivaa kuvetta jonkin verran, mutta jos se ei ole ongelma niin onhan siinä kivoja alueita lähellä, Mattilanpelto ja Mäki-Matti esim.
Sisäilmaongelma on ihan hirveä! Paljon lapsia ja opeja on joutunut vaihtamaan koulua sen takia. Ei ole hometta, joo, mutta kun eivät saa selville MITÄ siellä on, niin eivät pysty ongelmaa korjaamaan!
Ei siis sinne missään nimessä, ellet halua lapsellesi elinikäisiä hengityselinongelmia, astmaa ja muita parantumattomia vaivoja. :(
Sisäilmaongelma on ihan hirveä! Paljon lapsia ja opeja on joutunut vaihtamaan koulua sen takia. Ei ole hometta, joo, mutta kun eivät saa selville MITÄ siellä on, niin eivät pysty ongelmaa korjaamaan! Ei siis sinne missään nimessä, ellet halua lapsellesi elinikäisiä hengityselinongelmia, astmaa ja muita parantumattomia vaivoja. :(
Me ylemmät on suositeltu KELJON koulua, kaksi eri asiaa...
Keljonkankaasta puhun. tiedän kyllä että se on eri kuin Keljon koulu. so? :D
Keljonkankaasta puhun. tiedän kyllä että se on eri kuin Keljon koulu. so? :D
viestiini jossa kerroin Keljon sisäilmasta.
uusi ja luokkia on 1-4. Päiväkoti samassa yhteydessä
Ei asuinaluetta ole syytä valita alakoulun perusteella.
Ainakaan meidän kaupungissa. Täällä on useita kouluja, joihin en lapsiani laittaisi. Kiva jos Jyväskylässä on vain hyviä kouluja:)
Olen ollut sijaisena jopa pahamaineisessa ;) Pupuhuhdan koulussa, ja siellä(kin) olivat asiat hyvin.
suositellaan, niin itse en tykännyt aikoinani siitä kun koko ajan ramppas jotain harjottelijaa. Keltimäen koulussa on jämäskkä rehtori, pari tosi hyvää opettajaa, erityisopetusta sitä kaipaaville monenkinlaista ja juuri remontoitu koulu, joten sitä voin suositella.
Opettaja tosiaan vaikuttaa paljon ja joka koulussa sekä hyviä että ei niin hyviä. Tuuri peliä. Mutta rehtorilla tosiaan iso vaikutus. Jos jämäkkä rehtori, puuttuu herkästi epäkohtiin. Vieläkö löytyy muita kommentteja Jyväskyläläisiltä?
T: ap
Tai siis Lehtisaareen. Muurame ja Kinkomaa hyviä, vaikkeivat ihan Jyväskylää olekaan. Keljonkangas ok.
Norssi on ainoa hyvä.
Ajattelit sitten autolla kuljetella jos kaikista pitää valita vai miksi kyselet?