Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun rintamaito on ihan rasvattoman maidon näköistä. Sellaista vetistä.

Vierailija
09.02.2012 |

Onkohan se riittävän "tukuisaa" vai pitäisikö mun syödä jotain, että se rasvoittuisi? Voiko sellaista ylipäätänsä tehdä ja millä ruoka-aineella voi äidinmaitoon vaikuttaa?

Syön siis muuten ihan normaalisti enkä pidä mitään erikoisdiettejä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumppasin juuri yli desin yhdestä rinnasta, maito ihan vetistä vielä lopussakin. Olen imettänyt vähän alle 2 viikkoa, aiemmin maito on muuttunut hetken kuluttua ihan kunnon rasvaisen näköiseksi. Voiko tuohon rasvaisuuteen tosiaan jotenkin vaikuttaa? Vauvakin on tänään syönyt aika usein ja pulautellut paljon. Maitoa multa kyllä tulee aika reippaasti.

Vierailija
2/11 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatko sitä, kun maito alkaa herua, eli tulee ryöpsähtelemällä ja runsaana tissistä? Vai tuleeko tasaisesti koko ajan? Heruva maito on ns. takamaitoa, eli sitä rasvaisempaa maitoa.

Oletko tosi hoikka tai syötkö hirmu vähärasvaista ruokaa? Hyviä rasvoja ja runsaasti kaloreita ruokavalioon, niin maitokin on täyteläisempää.

Tosin jos vauvasi kasvaa hyvin, ei maidon vähärasvaisuudella ole mitään merkitystä. Siinä tapauksessa ole ihan huoleti vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon, vähintään pari kourallista päivittäin, ja maito oli rasvaista. Voisiko se vaikuttaa? Manteleissa ja pähkinöissä on käsittääkseni hyvää rasvaa.

Vierailija
4/11 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun imetin ensimmäistä lastani, maito oli rasvaista ja vauva pullukanpuoleinen, tyytyväinen ja minä kevenin itse sutjakkaasti omiin mittoihini helposti. Imetin 7 kk

Toisen lapsen kohdalla maitoa tuli suihkuamalla ja paljon... vauva ei varmaan päässyt kunnolla käsiksi takamaitoon. Todella ohut oli rasvakerros, kun maidon laatua joskus tarkkailin. Raskauskilot olivat tiukassa. Vauva harmistui suihkuavasta maidontulosta ja imetys oli jossakin vaiheessa todella hankalaa. Imetin 9 kk

Kolmannen lapsen kohdalla maito oli myös aika litkua, lapsi moniallerginen, mutta silti imetin itse tiukalla imetysdietillä. Siltikään oma paino ei tippunut, mutta vauva kasvoi sentään hyvin. Imetin 12 kk.

Epäilen hormoonitoimintaa, Minulla on ollut ongelmia kilpirauhasen kanssa ja uskoisin että silläkin on näppinsä pelissä.

Vierailija
5/11 |
11.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatko sitä, kun maito alkaa herua, eli tulee ryöpsähtelemällä ja runsaana tissistä? Vai tuleeko tasaisesti koko ajan? Heruva maito on ns. takamaitoa, eli sitä rasvaisempaa maitoa.

Oletko tosi hoikka tai syötkö hirmu vähärasvaista ruokaa? Hyviä rasvoja ja runsaasti kaloreita ruokavalioon, niin maitokin on täyteläisempää.

Tosin jos vauvasi kasvaa hyvin, ei maidon vähärasvaisuudella ole mitään merkitystä. Siinä tapauksessa ole ihan huoleti vain.

Mulla tulee maitoa aika lailla heti, kun vähän vain rintaa stimuloi. Välillä tulee ihan ilman mitään. Pumpatessa maitoa ihan suihkuaa, eli varmaan suihkuaa silloinkin kun vauva syö suoraan rinnalta. En ole mitenkään tosi hoikka, normaalipainoinen näin raskauden jälkeen lähinnä... Ehkä syön liian vähän.

Mistä noita rasvoja sitten saisi? Suklaa kyllä maistuu, mutta se ei taida olla paras vaihtoehto :D

t. 8

Vierailija
6/11 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi maidon ulkonäöstä päätellä mitään.

Vierailija
7/11 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etumaitoa vai ns takamaitoa? :)

Tuo 'etumaito', mitä tulee jonkin aikaa imetyksen alussa, on 'janonsammuttajaa'. Ei niin rasvaista ja ohuempaakin. Takamaitoa tulee jonkin ajan päästä ja se on sitten sitä 'ruokaa' vauvalle.

Älä huoli. Kyllä se maito sieltä tulee vaikka mitä söisit. Laatu voi toki vaihdella, mutta kroppa huolehtii että maito on suht laadukasta. Olettaen että syöt ihan normaalisti kuten sanot.

Vierailija
8/11 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä varmaan on jo takamaidotkin mukana? Ja tuo maito oli ihan rasvattoman maidon näköistä.

Mutta hyvä jos ulkonäöstä ei voi päätellä maidon laadukkuutta. :)

ap

etumaitoa vai ns takamaitoa? :)

Tuo 'etumaito', mitä tulee jonkin aikaa imetyksen alussa, on 'janonsammuttajaa'. Ei niin rasvaista ja ohuempaakin. Takamaitoa tulee jonkin ajan päästä ja se on sitten sitä 'ruokaa' vauvalle.

Älä huoli. Kyllä se maito sieltä tulee vaikka mitä söisit. Laatu voi toki vaihdella, mutta kroppa huolehtii että maito on suht laadukasta. Olettaen että syöt ihan normaalisti kuten sanot.

Vierailija
9/11 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta tarjoat toista. Jos vaihdat liian hätäisesti, saa vauva pelkkää etumaitoa.

Vierailija
10/11 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, jos vauva on tyytyväinen.

3 jatkaa

Vierailija
11/11 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla maitoa tuli paljon, mutta se oli suht rasvatonta. Kun seisotin pulloa (2-5 dl) jääkaapissa, pintaan tuli parin millin kermakerros. Kaverilla sama kerros oli puolisenttinen ja oli kyllä lasten ulkonäössäkin vastaava ero vaikka olivat saman ikäiset. Mutta jos vauva on tyytyväinen niin hyvä.

Lypsäessä etumaidon vaihtumisen takamaidoksi huomaa ihan selvästi, etumaito on todellakin kuin rasvatonta maitoa, hiukan läpikuultavaa. Takamaito näyttää täysmaitoakin täyteläisemmältä ja on tosiaan sameaa. Imetä rinta kerrallaan kokonaan niin lapsi saa molemmat maidot.

Mun maito kelpasi luovutettavaksikin 7kk, eli vähärasvaisenakin oli laadultaan silti pikkukeskosille parasta ravintoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi