Wallin säilytti Dragsvikin vastoin suunnitelmia - Puhdasta kielipolitiikkaa
http://www.hs.fi/politiikka/IS+Wallin+pelasti+Dragsvikin+vastoin+virkam…
Ja sitten Wallin vielä kehtaa valehdella, että päätökstä ei tehty kielipoliittisin perustein. Nuo RKP:läiset ovat niin alhaista porukkaa, että joku Kehityvien maakuntien Suomi oli pikkujuttu näihin verrattuna.
Kommentit (11)
jolla on oma huumekoira. Kertoo mielestäni paljon.
Siellä pitäisi olla myös nuuskakoira.
mä ymmärrän miksi ruotsinkieliset haluaa tuollaisia asioita. Mieti itse jos suomalaisia olisi muutama sata tuhatta ja Suomi vaikka venäläisten kansoittama. Etkö itse haluaisi suojella kultuuriasi yrityksiltä sulauttaa se valtaväestöön? On se nyt kumma että osa väestöstä näkee halun suojella omia jonain perusvittumaisuuden osoituksena. Varsinkin kun usein nää samat tyypit juurinkin mesoaa SUOMALAISEN kulttuurin säilyttämisen puolesta. Mutta muitten vastaavia pyrkimyksiä kohdellaan kuin paskaa.
mä ymmärrän miksi ruotsinkieliset haluaa tuollaisia asioita. Mieti itse jos suomalaisia olisi muutama sata tuhatta ja Suomi vaikka venäläisten kansoittama. Etkö itse haluaisi suojella kultuuriasi yrityksiltä sulauttaa se valtaväestöön? On se nyt kumma että osa väestöstä näkee halun suojella omia jonain perusvittumaisuuden osoituksena. Varsinkin kun usein nää samat tyypit juurinkin mesoaa SUOMALAISEN kulttuurin säilyttämisen puolesta. Mutta muitten vastaavia pyrkimyksiä kohdellaan kuin paskaa.
Ymmärrätkö, että koulutus järjestettäisiin edelleen ruotsiksi, vaikka ei olisi omaa varuskuntaa? Miksi pitää täysin eristäytyä valtaväestöstä? Ei se sodassakaan olisi mahdollista.
Miksei muuten saamenkielisille ole omaa varuskuntaa? Heidän kulttuuri on paljon paljon uhanalaisempi kuin ruotsinkielisten.
No, RKP on ennekin harrastanut samaa. Espoossa suunniteltiin, että suomenkielinen ja ruotsinkielinen koulu toimisivat samassa fyyisessä rakennuksessa. RKP:n reaktio:
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/74717-rkp-shokissa-suomen-ja-ruotsinkie…
<a href="http://www.hs.fi/politiikka/IS+Wallin+pelasti+Dragsvikin+vastoin+virkam…" alt="http://www.hs.fi/politiikka/IS+Wallin+pelasti+Dragsvikin+vastoin+virkam…">http://www.hs.fi/politiikka/IS+Wallin+pelasti+Dragsvikin+vastoin+virkam…;
Ja sitten Wallin vielä kehtaa valehdella, että päätökstä ei tehty kielipoliittisin perustein. Nuo RKP:läiset ovat niin alhaista porukkaa, että joku Kehityvien maakuntien Suomi oli pikkujuttu näihin verrattuna.
Luuletteko että Kauhavan lentosotakoulua olis ikinä lakkautettu jos Kepu olis hallituksessa?
Niinpä.
Kaikki noin päätökset politiikkaa, ei ne voi olla mitään muuta. Kielipolitiikka taas on osa politiikkaa.
mä ymmärrän miksi ruotsinkieliset haluaa tuollaisia asioita.
Mutta ei kielipolitiikka voi aina mennä kaiken edelle. Tässä tapauksessa puolustuspoliittisesti olisi ollut tarkoituksenmukaista siirtää Dragsvik isomman varuskunnan yhteyteen, mutta vain omaa napaansa tuijottava RKP:läinen päätti toisin, puhtaasti kielipoliittisista syistä.
oma kieli säilyy. Koska ison enemmistön kieli jyrää aina pikkukielen jos kaksi kieliryhmää laitetaan yhteen. Ja saamelaisten vetäminen aina keskusteluihin on aivan naurettavaa, saamelaisia on alle 2000 ja ruotsinkielisiä yli 300 000. Varuskunnan ylläpito muutaman saamelaisen takia on naurettava ajatus. Maalaisjärkeä saa käyttää.
oma kieli säilyy. Koska ison enemmistön kieli jyrää aina pikkukielen jos kaksi kieliryhmää laitetaan yhteen. Ja saamelaisten vetäminen aina keskusteluihin on aivan naurettavaa, saamelaisia on alle 2000 ja ruotsinkielisiä yli 300 000. Varuskunnan ylläpito muutaman saamelaisen takia on naurettava ajatus. Maalaisjärkeä saa käyttää.
Miksi saamenkielisten puolustaminen on naurettavaa, mutta koko kansan valjastaminen pakkoruotsin avulla ruotsin ylläpitämiseen ei ole naurettavaa? Ruotsi ei ole millään tavalla uhanalainen. Ja puolustusvoimien tehtävä on puolustaa maata eikä järjestää mitään reservaatteja ruotsinkielisille.
Miten tää nyt teitä taas raapii???
TIETENKIN Wallin pyrkii säilyttämään AINOAN ruotsinkielisen varuskunnan. Paska ministerihän se olis jos se ei tekis niin ottaen huomioon mihin puolueeseen se kuuluu.
Miten tää nyt teitä taas raapii???
TIETENKIN Wallin pyrkii säilyttämään AINOAN ruotsinkielisen varuskunnan. Paska ministerihän se olis jos se ei tekis niin ottaen huomioon mihin puolueeseen se kuuluu.
ja Vanhasen naisystäviä. He eivät ymmärrä että politiikka on yhteisten asioiden hoitamista, mm. säästöjen suunnittelua tässä taloustilanteessa. Tottakai varuskuntacase on politiikkaa ja kielipolitiikka taas osa politiikkaa kuten tuolla jo joku sanoikin. Jokainen ministeri toimii oman puolueensa periaatteiden mukaisesti ja puolueen edun mukaan. Siksi on väliä sillä, kuka kulloinkin on ministerinä - täällähän usein sanotaan, ettei ole mitään väliä sillä, ketä hallituksessa ja eduskunnassa on.
Huomaatteko, kyllä sillä ON väliä!
Miksei näin tehty? Tai yhdistetty vaikka Pansion sotasataman ja Dragsvikin toimintoja?
Dragsvikia tuntemattomille voin kertoa, että paikka on idyllisen sievä, meren rannalla ja aivan Tammisaaren kupeessa. Naapurustossa on leipomoa ja pitseriaa, että pojat jaksavat iltalomailla. Näkemiini muihin varuskuntiin verrattuna suorastaan kaunis paikka. Ei ihme, että ruotsinkieliset pitävät siitä kynsin hampain kiinni.
jolla on oma huumekoira. Kertoo mielestäni paljon.