Kuka auttaisi 7v poikaa uimahallissa miesten puolella?
Meillä nyt tämä edessä, että poika 7v ja olemme aloittamassa uintia niin, että kävisimme kerran viikossa uimassa.
Voinko pyytää tai kehtaanko pyytää uimahallissa jotain miespuolista auttamaan? Siis tarkoitan työntekijää.
Lapsen isä on työkomennuksella puolivuotta niin emme voi nyt valitettavasti pyytää isää tähän apuun.
Kommentit (55)
Kai te nyt olette aiemmin käyneet uimahallissa niin, että lapsi ylipäätään tietää, mitä pukukaapin ja pesuhuoneen puolella pitää tehdä?
Mä olen sanonut mun tytöille, että pyytäkää apua joltakulta aikuiselta, jos ette osaa.
Ainakin meidän uimahallissa on vain jokapuolella kissankokoisin kirjaimin kerrottu että alle 9 vuotias täytyy olla kokoajan vanhempien valvomana. Tästä olen siis päätellyt että alle 9 v saa tulla myös sinne vastakkaisen sukupuolen pukutiloihin
sukupuolen pukutiloihin. Vanhempien valvonta tarkoittaa sitä, että lapsella on oltava samaa sukupuolta oleva valvoja omalla puolellaan. Jos valvojaa ei ole, niin silloin lapsi ei mene uimahalliin.
Eihän sinne varmasti muutenkaan eksy, osaa taatusti tulla sinne uimahallin puolelle sitten.
Sanot vaan pojalle että reippaasti suihkuttelee, sitten käypi vähän saunassa ja sen jälkeen tulee uimaan. Ei siinä sen kummempaa oikeasti ole.
Ja vielä että muistaa laittaa kaikki omat tavarat sinne kaappiin ja laittaa avaimella sen kaapin oven kiinni, sitten ranneke jalkaan tai käteen ja menoks.
Nää asiat kun muistaa nii ongelmaa ei pitäis olla!
Sanot, että pyytää joltakin aikuiselta apua, jos tarvitsee.
Ja ihan varmasti uimahallissa pätee joukkovahdinta: kukaan pedofiili ei pääse poikasi kimppuun, siinä tilanteessa asiaan puuttuu se kuntouiva bodari aivan varmasti.
on olemassa ainakin siis Helsingissä nk perhe pukukoppeja. Niitä me käytettiin ....
Minulla on just 9 v täyttävä poika. Emme ole juurikaan käyneet uimahallisssa ja syy on se, että asuimme aikaisemmin paikkakunnalla jossa ei ollut uimahallia.
Kun menimme koko perheelllä uimaan uimahallit kaappikäytäntöineen vaihteli, joka paikassa erilainen.
Poika meni aina isänsä kanssa.
Minä menin pienen tytön kanssa naisten puolelle.
En voinut mennä lasten kanssa niin, että yksi aikuinen, koska kaksi uimataidotonta ja täysin eritasoista, eri kokoistakin, ei onnistunut.
Yksin en laittanut miesten puolelle koska oli niin tottumaton uimahallikävijä, ujo, arka, vähän kömpelö ja tumpelo niiden avainten ja korttien kanssa, unohteli vaatteita ja pyyhkeitä - tämä havainto tehty kun muutaman kerran käytiin uimahallissa (semmoinen halli missä oli ns. hyvä lastenallas) yhdessä ja poika oli minun mukana naisten puolella ja annoin tehtä yksin, itse, en auttanut.
Ei onnistunut.
Jouduin auttamaan.
En laittaisi edes osaava ja omatoimista yksin miesten puolelle, kaikenmaailman hullujen sekaan.
Ap:lle: katso sieltä aulasta joku perheenisä joka on lasten kanssa ja pyydä, että auttaisi poikaa.
Ehkä ap:n kannattaisi kysyä sieltä uimhallilta etukäteen että onko apua saatavissa.
Joissakin uimahalleissa on myös yksityispukukoppeja, ikäänkuin kaupan sovituskoppeja, joissa voi riisua ja sitten viedä vaatteet lukolliseen kaappiin. Ehkä poika voisi tulla äidin kanssa tällaiseen pukukoppiin, vaihtaa uikkarit päälle ja sitten uikkarit jalassa pyyhe ympärille miesten puolelle suihkuun. Äiti sitten laittaisi lapsen vaatteet omaan koppiinsa. Tai sitten poika kävisi miesten puolella vaihtamassa vaatteet ja laittaisi ne muovipussiin ja kävisi pyyhkeen ja uikkareiden kanssa ojentamassa pussin äidille. Jos siis kerran se lukko tuottaa ongelmia. Pelkästä suihkusta nyt luulisi jo jokaisen 7-vuotiaan selviytyvän. Jos ei käy saunassa niin ei tarvitse edes uikkareita riisua, alapään voi pestä myös uikkarit jalassa.
Mitä apua tuon ikäinen tarvitsee?
Jos kaappia ei saa lukkoon, niin jättää auki. Pakkoko sinne mitään arvokasta on viedä.
Meillä nyt tämä edessä, että poika 7v ja olemme aloittamassa uintia niin, että kävisimme kerran viikossa uimassa. Voinko pyytää tai kehtaanko pyytää uimahallissa jotain miespuolista auttamaan? Siis tarkoitan työntekijää.
Luulisi, että uimahallissa voisi pyytää jotakuta miespuolista työntekijää käymään pojan kanssa miestenpuolella tilat läpi, niin että tietää miten kaapit toimii, missä suihkut ja mistä pääsee altaalle.
Minä ymmärsin ap:n tekstistä, ettei poika ehkä ole käynyt koko hallissa.
7-vuotias kävelee jo itse kouluun, osaa pukea vaatteet ylleen ja heittää ne pois, miksei pärjäisi yksin miesten puolella?
Mutta toki kannattaa kysyä. Voit kyllä saada (toisin muotoillun) mastauksen, ettei heillä ole henkilökuntaa lastenhoitajiksi. Eli jos lapsi ei pärjää itse, on oltava apu omasta takaa tai jäätävä pois.
Itse olen miettinyt tätä samaa, sillä kahdessa vuodessa saa tapahtua aika kehitystä, että uskaltaisin laittaa luottavaisin mielin silloin 7-v pojan yksin miesten puolelle, kun ensimmäinen allas (kylmävesi) on jo suihkuhuoneessa. Eli ottaisin riskin, että lapsi menee myös altaaseen ilman valvontaani (ja lupaani).
ensimmäiset pari kertaa näyttämään miten pitää toimia.
Toinen juttu on että pienempikokoinen 7 vuotias poika ei aiheuta vielä pahennusta naisten puolella. Isomman näjköisen pitää kyllä mennä miesten puoellle. Itse olen ihmetellyt taas sitä että miksi jotkut isät tuovat jopa 10-vuotiaan kokoisia tyttöjä miesten puolelle. Nolostuttaa heidän puolestaan.
yx iskä
kun ei vaan löydy sitä aikuista kun jeesais sitä lasta
estää menemästä uimahalliin pukuhuoneeseen?
Ja siitä sitten vaikka kahvioon katselemaan kun likka ui. Meijän uimahallissa on siellä lasten altaiden vieressä ihan penkitkin että niillä voi istuskella ihan ilman että menee itse altaaseen tai edes pesulla käy.Kai sä sen tään voit jalat siellä pestä ja mennä paljain varpain tai jollain sisä kengillä sinne halliin???