Kuka auttaisi 7v poikaa uimahallissa miesten puolella?
Meillä nyt tämä edessä, että poika 7v ja olemme aloittamassa uintia niin, että kävisimme kerran viikossa uimassa.
Voinko pyytää tai kehtaanko pyytää uimahallissa jotain miespuolista auttamaan? Siis tarkoitan työntekijää.
Lapsen isä on työkomennuksella puolivuotta niin emme voi nyt valitettavasti pyytää isää tähän apuun.
Kommentit (55)
Mun pojat vaihtaa vaatteet ja peseytyy miesten puolella ja altaalla sitten nähdään. Eipä tullut mieleen, että en heidän kanssaan saisi mennä koko halliin, koska ei ole saattajaa pesutiloihin.
Ainakin meidän uimahallissa on vain jokapuolella kissankokoisin kirjaimin kerrottu että alle 9 vuotias täytyy olla kokoajan vanhempien valvomana. Tästä olen siis päätellyt että alle 9 v saa tulla myös sinne vastakkaisen sukupuolen pukutiloihin
sukupuolen pukutiloihin. Vanhempien valvonta tarkoittaa sitä, että lapsella on oltava samaa sukupuolta oleva valvoja omalla puolellaan. Jos valvojaa ei ole, niin silloin lapsi ei mene uimahalliin.
Samaa nimittäin jännitin itse, mutta just viime viikolla kokeiltiin poikani kanssa, ja hyvin se meni. Paitsi että poika unohti kerran laittaa uikkarit jalkaan altaalle tullessa, ja tuli siis nakuna siihen ovelle asti. Se oli ihan puhdas vahinko, ja onneks huomasin ite pojan heti, ja viittoilin menemään takaisin, ja tokihan poika huomas sen heti itsekin.
Annoni mukaan vaan uikkarit ja pyyhkeen, ja käskin vaan riisua kaikki vaatteet johonkin vapaana olevaan pukukoppiin, ja avaimen antoi sit mulle altaalla uinnin ajaks.
Ja kaikki meni hyvin!!!
On pari kertaa aiemmin käynyt tuossa samassa uimahallissa, halli on tosin aika pieni, missään megahallissa en uskaltais vielä päästää yksin miesten puolelle.
että siis pojalle on kaikki suihku-, sauna- yms rutiinit tuttuja uimahallista, koska on pienestä asti käynyt mun kanssa siellä naisten puolella.
8-vuotias selvisi jo mainiosti. 7-vuotiaana otin vielä mukaan naisten puolelle.
nyt on myöhäistä jo tässä vaiheessa,mutta kannattaa aloittaa se harjoittelu jo pikkasen aikaisemmin!
Miksi se pitää aloittaa vasta juuri silloin kun lapse ei voi tulla enää samalle puolellee?
Meillä on 7v. tyttö ja pärjää oikein hyvin itse naisten puolella jos isänsä kanssa uimaan lähtee.
Jos ei saa pukukoppia auki tai lukkoon niin ainahan voi pyytää joltain siihen apua. Kyllä ne lapset pärjää (ja pyytää apua jos ei) jos ei niitä liikaa hyysätä.
Ymmärrän että samanikäisistä tytöistä olisi tosi kiusallista jos poika tulis sinne tyttöjen puolelle, vaikka se ei aikuisia haittaisikaan
Sen jälkeen vasta joskus...
Jos ei saa pukukoppia auki tai lukkoon niin ainahan voi pyytää joltain siihen apua. Kyllä ne lapset pärjää (ja pyytää apua jos ei) jos ei niitä liikaa hyysätä.
Ymmärrän että samanikäisistä tytöistä olisi tosi kiusallista jos poika tulis sinne tyttöjen puolelle, vaikka se ei aikuisia haittaisikaan
suositus siirtyä oman sukupuolen puolelle on kouluikä. Ei ole kivaa nähdä koulukaveria alasti esim.
mitä saikaan käärme aikaan luikerreltuaan pettämään Eevan ja Aatamin.
rajoitteinen?
Muussa tapauksessa en ymmärrä, ettei poika mitenkään osaisi riisua/pukea ja lukita/avata pukukaappia ja peseytyä ennen ja jälkeen uinnin.
Pyyhitkä pojan pyllynkin kakkahädän jälkeen?
Omani on 7v. ja on aina miesten puolella yksin.
Kaksi kertaa tuli naisten puolelle ja sen jälkeen sanoi, ettei enään tule.
Se on tosi yksinkertaista hommaa. Pari kertaa poika voisi harjoitella sun kanssa ja sen jälkeen mennä miesten puolelle.
Itse tarkastan ulkopuolella, että poika ottanut uimalasit ja kaikki kamat kassiin.
Meillä poika ui kerran viikossa uimaseurassa.
niin kyllä siellä uimahallissa on isompiakin tyttölapsia
Kyllä mun poika oli 7-vuotiaana vielä naisten puolella!
7v ja siitä eteen päin omille puolille.
Kyllä 7-vuotias on vielä pieni eikä lähelläkään murkkuikäistä!!
7-v ei kuulu naistenpuolelle. Onko se koululainen vai eskari? Jos eskari niin otat naistenpuolelle ja sanot, että se on eskari.
Ei sinulla olis sukulaispoikaa, joka olis vähän vanhempi?
mutta toisinpäin
mä en voi mennä uimahalliin (ihosairauksia) ja mies menisi meidän 9v tyttären kanssa, mutta tytär ei vielä rohkene yksin sinne naisten puolelle
Kyllä 7-vuotias on vielä pieni eikä lähelläkään murkkuikäistä!!
Kerro tuo 7-vuotiaalle tytölle.
mutta toisinpäin
mä en voi mennä uimahalliin (ihosairauksia) ja mies menisi meidän 9v tyttären kanssa, mutta tytär ei vielä rohkene yksin sinne naisten puolelle
Ja tyttö käydä suihkussa ja pukea uikkarin niin, että odotat pukkarissa. Sitten huikkais sulle että on valmis ja menis altaalle. Sinä kahville tunniksi ja takas tullessa taas menisit pukkariin odotteleen. Ei tarvisi montaa kertaa käydä niin iso tyttö jo rohkaistuis.
Missä tämä suositus kerrotaan? Ainakin meidän uimahallissa on vain jokapuolella kissankokoisin kirjaimin kerrottu että alle 9 vuotias täytyy olla kokoajan vanhempien valvomana. Tästä olen siis päätellyt että alle 9 v saa tulla myös sinne vastakkaisen sukupuolen pukutiloihin. (ja ennenkuin joku vetää herneet nenään niin ei ole meillä ajankohtaista, joten näin ei olla ikinä tehty)
Tutun kahdeksan vuotias poika oli siellä tyttöjen puolella kun viimeksi uimahallissa toisiimme törmättiin, eikä hänellä mitään häiriöitä ole. Varsinaiseen aiheeseen en osaa mitään sanoa, mutta veikkaisin että apua ei voi henkilökunnalta saada.