Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka auttaisi 7v poikaa uimahallissa miesten puolella?

Vierailija
09.02.2012 |

Meillä nyt tämä edessä, että poika 7v ja olemme aloittamassa uintia niin, että kävisimme kerran viikossa uimassa.

Voinko pyytää tai kehtaanko pyytää uimahallissa jotain miespuolista auttamaan? Siis tarkoitan työntekijää.

Lapsen isä on työkomennuksella puolivuotta niin emme voi nyt valitettavasti pyytää isää tähän apuun.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wtf? Kyl me käytiin ekaluokalla 6-7v kaverien kanssa ihan keskenämme uimahallissa uimassa, eihän sen ikänen todellakaan tartte äitiä mukaan suihkuun! Kai se osaa suihkussa käydä ja uikkarit laittaa. Jestas. Lapselleki noloa tommonen paapominen.

Vierailija
2/55 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ymmärrän mietteesi, vaikka se noista toisista, joita asia ei omakohtaisesti juuri nyt kosketakaan, tuntuisi typerältä paapomiselta.

Ennen kuin olin nähnyt tuon "tuhannen viestin ketjun" näistä pojan tuomisista naisten puolelle, en ollut edes ajatellut, että meidä perheestä olisi ollut uimahallissa toisille jotain haittaa. Meillä lapset käyvät uimassa äidin kanssa, koko sisarussarja naisten puolella (on tyttöjä ja poikia). Vanhin poika on ekalla. Meille tuo alasti oleminen toisen sukupuolen silmien alla ei ole niin iso juttu, että tuo poikakaan siihen mitään huomiota kiinnittäisi. Enkä ole häntä paapoakseni mukaani ottanut. Hänestä on ollut minulle apua pienempien vahtimisessa suihkutiloissa. On saattunut viedä vaikka pikkuveljen saunaan, kun olen siskoa pessyt jne.

Pärjäisi varmasti yksin omalla puolellaan, ei vain ollut tullut mieleeni laittaa häntä sinne, kun ollaan kerran yhdessä uimaan lähdetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisithan mennä pukuhuoneeseen auttamaan. mutta toisinpäin mä en voi mennä uimahalliin (ihosairauksia) ja mies menisi meidän 9v tyttären kanssa, mutta tytär ei vielä rohkene yksin sinne naisten puolelle

Ja tyttö käydä suihkussa ja pukea uikkarin niin, että odotat pukkarissa. Sitten huikkais sulle että on valmis ja menis altaalle. Sinä kahville tunniksi ja takas tullessa taas menisit pukkariin odotteleen. Ei tarvisi montaa kertaa käydä niin iso tyttö jo rohkaistuis.

Ja siellä on sellainen porttisysteemi, johon syötetään kortti ja portti aukeaa. Kortti toimii kahdesti, eli sisään ja ulos. Eli saattajakin joutuu ostamaan lipun, jolla saa kortin ja jos haluaa lähteä välillä kahville, niin joutuu ostamaan toisen lipun. Kassa on 1.krs:ssa ja portit 2.krs:ssa. Ainoastaan uimakouluun menijät saavat kortit maksutta ja tällöin saattaja saa maksutta erikoiskortin, jolla pääsee kahdesti sisään ja ulos eli voi poistua välillä kahville.

Minä olen kiltisti ostanut lipun ja istunut pukkarissa lukemassa uinnin ajan. Nykyisin tosin ovat jo niin isoja, etteivät tarvitse saattajaa.

Vierailija
4/55 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

7v ja siitä eteen päin omille puolille.

Kyllä 7-vuotias on vielä pieni eikä lähelläkään murkkuikäistä!!

Kerro tuo 7-vuotiaalle tytölle.

Onko 7-vuotias tyttö murkkuikäinen vai???

Vierailija
5/55 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä pientä tyttöä isänsäkään kanssa sinne miesten puolelle.

Miesten puolella on yleensä niitä sekoja.

Noin 7-v tytön uskaltaisin laittaa jo yksin naisten puolelle.

nyt on myöhäistä jo tässä vaiheessa,mutta kannattaa aloittaa se harjoittelu jo pikkasen aikaisemmin! Miksi se pitää aloittaa vasta juuri silloin kun lapse ei voi tulla enää samalle puolellee? Meillä on 7v. tyttö ja pärjää oikein hyvin itse naisten puolella jos isänsä kanssa uimaan lähtee.

Vierailija
6/55 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman perheen kesken on ok ollakin alasti vielä alaluokilla ja miksei ikuisesti. Mutta aina voi ajatella myös niitä muita kanssaeläjiä ja heidän häveliäisyyttään. Eli, jotkut ekaluokkailaiset tytöt ja miksei pojatkin tuntuvat jo ottavan kovasti nokkiinsa, jos joku omaluokkalainen näkee alasti. Ja mun mielestä on ihan normaalia, ettei kaikille enää kouluiässä olla näyttelemässäkään alastonta kroppaa. On tärkeää kuitenkin opettaa, että saman sukupuolen kanssa alastomuus esim jumppatunnin jälkeen on normaalia, on kroppa millainen tahansa.

Harmillisen monesti tähän samaiseen keskusteluun sanotaan nimenomaan se, että " kyllä meidän perheelle alastomuus on ok " Näinpä, mutta kun kaikille muille ei ole. Ja säännöt on säännöt eli koululainen omalle puolelleen ja opettakaa niitä mukeloita pärjäämään. Minä menin ainakin näyttämään tytölle miten toimit ennen suihkua ja menin tunniksi kahvioon ja olin myös ottamassa vastaan, kun tyttö tuli isänsä kanssa uimasta. Seuraavalla kerralla olin vain laittamassa suihkuun ja lähdin kotiin. Ja hienosti meni, tyttö saa varmuutta omiin tekemisiinsä. Ja ennenkun joku kysyy miksi en herranjumala mene mukaan uimaan, niin sanottakoon, että vauva on vielä liian pieni mukaan otettavaksi.

Vierailija
7/55 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tehdä miten vain, onhan maailmassa hulluja pelkästään miesten uimahallikopissa.... Ja toisten perheiden tytöt joutuvat sitten nielemään kiusaantumisensa ja riisuuntumaan pojan edessä. Voi se olla pojallekin hankalaa koulussa jos tytöt sitten lällättelee perään.... Mietipä sitä sitten.

Vierailija
8/55 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli onkohan uimahallista mahdollista saada lapselle apua pukuhuoneeseen?

Itseäni kiinnostaa tämä siksi, että omalla pojallani on hahmotushäiriö ja lisäksi hienomotoriikan ongelmia. Pienessä ja tutussa uimahallissa pärjää kyllä itsekseen, tosin kaapin lukkoon saaminen ei aina onnistu, mutta välillä toivoisi pääsevänsä myös johonkin isompaan uimahalliin.

Siellä ei kuitenkaan välttämättä osaa hahmottaa ympäristöään niin hyvin, että löytäisi suihkuilta uima-altaalle tai palatessaan oikean pukukopin.

Siksi emme ole uskaltaneet näihin isompiin halleihin lähteä (olen yksinhuoltaja, poika on 10v. eli ei enää vuosiin ole naisten puolelle voinut tulla).

Vierailija
9/55 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisittekään. Soita ensin sinne ja suunnittelet menoa vasta sitten. Ei poika yksin kyllä pärjää, jos noin on asiat kuten kuvailet. Miten on, onko isompaa sukulaispoikaa auttelemaan, sehän voisi olla ihan hyvä idea?

Vierailija
10/55 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisimme muuten Tesoman uimahallissa Tampereella, mutta siellä on pyyhekoukut niin korkealla, eikä mitään lokerikkoja, että ekaluokkalainen ei mitenkään pysty toimimaan pesutiloissa ilman apua. Ujo poika ei sitä apua mielellään pyydä.

Vierailija
11/55 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on reissuhommissa joten uimiset jää väliin reissujen aikana. Poikani on ekaluokkalainen, ja vaikka nyt joidenkin mielestä pitäisi jo yksin pärjätä niin ainakin täällä on niin erikoiset pukukoppien lukitukset etten todellakaan luottaisi lapseni osaavan avata kaappiaan. Avaimessa ei ole edes kopin numeroa! Tietenkin voisi ajatella että jättäisi kopin kylmästi auki, mutta valitettavasti ei uskalla, tiedän että ihan omituisiakin vaatevarkauksia paikassa ollut vaikka onkin siisti paikka.

Nyt ollaan kuljettu miehen ollessa kotona jo useamman kerran uimassa, että lapsi saisi rohkeutta mennä yksinkin. EI ainakaan vielä luvannut lähteä yksin, eikä tietenkään ole ketään isompaa kaveria lähtemään mukaan. Naisten puolella on joka kerta ollut hiljaista, ja pukukaappien välit rauhallisia eli vaatteet saisi vaihdettua ilman että kukaan joutuu häpeämään (esim. tytöt) mutta eihän sieltä pääse sitten suihkuun kuin naisten kautta. :( Täytyy vaan uida vuoden verran vähemmän, harmi. Eli jos ap keksit jonkin hyvän idean niin jaa ihmeessä!

Vierailija
12/55 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitejen vika, jos 7v. ei pärjää yksin pukuhuoneessa ja suihkutiloissa.

Äidit ei anna edes mahdollisuutta pärjätä.

Monesti olen huomannut, että äidit vaan vahtivat vieressä ja lapsi suoriutuu täysin yksin eli pärjäisi aivan hyvin yksinkin.

Toki 7v. lapset on pieniä, mutta ei osaamattomia.

Eipä tuo edes paljon osaamista vaadi.

No omani ei todellakaan tulisi naisten puolelle, vaikka pyytäisin.

7v. lapset tuntevat jo häveliäisyyttä ja pitää tosiaan ajtella niitä muitakin, kuin aina vaan sitä, että ei minun lastani haittaa.

Muita nyt sattuu haittaavan.

Varsinkin kun ap:n lapsi alkaa uimaan säännöllisesti, niin parin kerran harjoittelu naisten puolella riittää.

Lapseni ui uimaseurassa ja kiinnitin huomiota siihen, että naisten puolella on tosi paljon poikia.

Vierailija
13/55 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitejen vika, jos 7v. ei pärjää yksin pukuhuoneessa ja suihkutiloissa.

Äidit ei anna edes mahdollisuutta pärjätä.

Jos on hahmotushäiriö, on hahmotushäiriö. Tätä voi olla "reippaan" lapsen äidin vaikea tajuta, mutta meitä on oikeasti aika moneen junaan, eikä kaikki lapsen ominaisuudet ole äidin vikaa. Pliis ei yleistetä.

Vierailija
14/55 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika varmasti muuten pärjää mutta onhan se hyvä parilla ekalla kerralla olla siinä aikuisen neuvomassa jos tulee tilanne ettei poika tiedä miten toimia!

Vierailija
15/55 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei todellakaan ole kasvatuksesta kiinni jos ei osaa toimia siellä! Sen ikäinen tarvii neuvoa vielä!Esim mun poikani on ekaluokkalainen ja menee koulun kanssa uimaan ja naisope on järjestänyt sinne miesvalvojan auttamaan pukukopeilla ja suihkutiloissa. Fiksu ope!

Vierailija
16/55 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pätkääkään ei ole ajateltu pieniä uimareita kun on laitettu lokerikot ja koukut niin ylhäälle! Yhdellä seinällä naisten puolella on pieni rivistö koukkuja alempana ja ne on aina tupaten täynnä pyyhkeitä!

Vierailija
17/55 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

7v ja siitä eteen päin omille puolille.

Kyllä 7-vuotias on vielä pieni eikä lähelläkään murkkuikäistä!!

Kerro tuo 7-vuotiaalle tytölle.

Onko 7-vuotias tyttö murkkuikäinen vai???

että murkkuikäisyys ei ole kriteeri. Jos 7-8 vuotias tyttö kokee kiusalliseksi sen, että 7-vuotias poika näkee hänet alasti, niin tytölle lienee turha selittää, ettei poika ole murkkuikäinen. Hän ymmärtää asian todennäköisesti jopa heikommin kuin sinä.

Vierailija
18/55 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiksuudesta, vaan se on ihan vastuukysymys. Koulu on vastuussa niistä oppilaista siellä uimahallissa. Kaikki opet toimii noin.

Vierailija
19/55 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan mun pojalle ja luokkakavereille järjestetty!

Vierailija
20/55 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin on vissiin tapana pyytää sitä apua. Ainakin multa on jo pariin kertaan pyydetty, että voisinko katsoa jonkun pienen tytön/toisella kertaa oli vähän isompi, mutta eka kertaa yksin (isä ja veljet meni miesten puolelle) perään.

Onneksi olin vain saattamassa meidän tyttöä ja näin ollen pystyin heti sanomaan, että pystyn auttamaan mennessä ja että meidän tytön uimakoulu kestää 45 min ja jos tarttee noin pian apua toiseen suuntaan, niin autan mielelläni.

Noi molemmat tytöt kyllä pärjäsi ihan itse. Ainoastaan se, kun toisella tytöllä oli pitkät hiukset niin autoin harjauksessa ja laitoin rahan kuivaajaan ja autoin hiusten kuivailussa.

Pojilla on helpompi, kun voi laittaa mukaan vain pyyhkeen, uimahousut ja uimalasit. Tytöillä on pakko olla hiustenpesu/hoitoaineet, siitä tulee ylimääräistä muistettavaaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi