Tässä selkeä terveellinen esimerkki 1200kcal päiväaterioista! Linkki.
https://paino.epshp.fi/ravinto/kuvapankki/Esimerkki_paivan_aterioista.p…
Ja tämä on myös terveellinen ruokavalio. Diabetesliiton ja sydäntautiliiton suositus. Kevyttä ja terveellistä elämää kaikille laihduttajille!
Kommentit (41)
Puuro oivariinilla + pari hapankorppua + maitolasi (ehkä pari valkuaista) (ehkä omppu) + kahvia
Lounas: Lihaa + kasviksia + maito
Kahvi välissä
Välipala: Esim. raejuustoa, marjoja, rahkaa (yhteensä 300 - 400 g)
Päivällinen:sama kuin lounaalla paitsi vedellä
Illalla proteiinipitoista (muna/raejuusto) + pari hapankorppua oivariinilla + salaatti jossa avokadoa ja pähkinää.
Ilman salia ehkä tuo yksi välipala muuttuisi pelkäksi omenaksi ja raejuustoksi.
Kalorit välillä 1800-2100 , laihdun silti.
t. 171 cm/71 kg rasva % 23
viruksia koneelle ja hakkerit on ovelia, vaikkapa laihdutus on hyvä täky.
- aamulla 1 munan juustomunakas ja marjasmoothie rasvattomaan jugurttiin tai piimään ja vadelmakeittoon (sokeriton)
- lounas esim kasvissosekeitto, ruisleipä ja lasi gefilus piimää (rasvaton)
- päivällinen kaalilaatikkoa ja puolukkasurvosta, ruisleipä ja lasi gefilus piimää (rasvaton)
- välipalaksi 30g pähkinöitä
- lisäksi 3 mukillista maitokahviatuolla pärjää kummasti.
etkö liiku yhtään?
- aamulla 1 munan juustomunakas ja marjasmoothie rasvattomaan jugurttiin tai piimään ja vadelmakeittoon (sokeriton)
- päivällinen kaalilaatikkoa ja puolukkasurvosta, ruisleipä ja lasi gefilus piimää (rasvaton)
etkö liiku yhtään?
Itse harrastan viikossa rankkaan kuntoliikuntaa 4-5 tuntia/vko + hyötyliikunnat päälle. Noin vähäisellä syömisellä jäisi kyllä liikkuminen vähäiseksi. Itse syön sellaiset 1500-1700kcal/pvä ja laihdun silti 500-800g viikkotahdilla.
etkö liiku yhtään?Itse harrastan viikossa rankkaan kuntoliikuntaa 4-5 tuntia/vko + hyötyliikunnat päälle. Noin vähäisellä syömisellä jäisi kyllä liikkuminen vähäiseksi. Itse syön sellaiset 1500-1700kcal/pvä ja laihdun silti 500-800g viikkotahdilla.
Hyvä, älä laihduta lihaksiasi pois... (eli älä missään nimessä syö yhtään vähempää!)
etkö liiku yhtään?
joka toinen päivä. Paino pysyy ennallaan kun tuota lihasmassaa tulee lisää.
hyötyliikunta lisäksi (nyt lumenluontia ja siivousta, kesällä puutarhahommia. Rakennusprojekti vielä päälle)
Hyvin jaksan minäkin n 4h viikossa salilla, myönnettäköön että viikonloppuisin saatan herkutella ja syödä n 1500 kalorin edestä. Mä vain kulutan niin hirveän vähän. Enkä laihdu millään!
Perustelkaa, miksi valkoisia jauhoja kannustetaan liittämään "terveelliseen" ruokavalioon?
...nykyään ei haluta laihduttajienkaan kieltäytyvän yhtään mistään. Siksi keksit ja sämpylät kuvassa. Täysin psykologinen juttu, ei ravitsemustieteellinen. Harjoitellaan kohtuutta tms. paskaa, koska kiellot yleensä saavat aikaan vastareaktion ja sitten viikon kitkutuksen jälkeen syödään kattilallinen spagettia.
Löysää sinäkin pipoa, jotkut voi syödä kohtuudella kaikkea. Myös epäterveellistä. Rennon painonhallinnan mukaan syömisten tulee olla 80-prosenttisesti terveellisiä, se 20 prossaa saa sitten olla vähän mitä sattuu.
ruokavaliosta sellainen aine josta ei ole mitään hyötyä ja joka pitää yllä makeanhimoa/ruoan himoa?
Kun jos kerran valkoiset jauhot jättää kokonaan pois, niin ne valtavat nälän tunteet ja makeanhimot ihan oikeasti jäävät pois?
Tämän tietäisi jos olisi kokeillut. ;)
...nykyään ei haluta laihduttajienkaan kieltäytyvän yhtään mistään. Siksi keksit ja sämpylät kuvassa. Täysin psykologinen juttu, ei ravitsemustieteellinen. Harjoitellaan kohtuutta tms. paskaa, koska kiellot yleensä saavat aikaan vastareaktion ja sitten viikon kitkutuksen jälkeen syödään kattilallinen spagettia.
Löysää sinäkin pipoa, jotkut voi syödä kohtuudella kaikkea. Myös epäterveellistä. Rennon painonhallinnan mukaan syömisten tulee olla 80-prosenttisesti terveellisiä, se 20 prossaa saa sitten olla vähän mitä sattuu.
Sitten on tietenki eri asia jos on sellainen ruokaholisti, että jos saa lipaisun keksiä, niin menee saman tien paketillinen. Tosin ehkä senkin holistin oikeasti kannattaisi opetella sitä kohtuutta?
siirryin vähähiilariselle dieetille toissa syksynä, kun siitä aikani olin lukenut ja kuullut juttuja. en tehnyt sitä mitenkään hetken mielijohteesta, vaan suunnittelin tarkkaan mitä söisin, miten korvaisin tiettyjä ruoka-aineita ja miten saisin kaikki tarvitsemani ravinto-aineet, jos kävisi niin, että runsasproteiinisempi ruokavalio saisi jättämään ruokia syömättä, kuten olin myös kuullut käyneen.
hienosti meni kolme kuukautta, mutta pastan, perunan ja leivän himo ei lähtenyt mihinkään. yhtenä iltana en vain pystynyt itselleni mitään, vaan kävin läheisellä kiskalla ostamassa pussillisen pastaa, keitin sen, lisäsin vähän oliiviöljyä ja juustoa pinnalle ja söin koko pussillisen.
siihen loppui minun vähähiilariseni. =D
tosin opin siinä sivussa syömään kohtuudella ja tietämään, että oikea nälkä pysyy poissa vaikkei sitä pastaa söisi, kuin desin verran aterian yhteydessä. ja kun sallin itselleni pasta-annoksen silloin tällöin, perunoita kohtuudella ja pari viipaletta leipää päivittäin, pystyin olemaan ahmimatta.
yksille sopii yhdenlainen ruokavalio ja toiselle toisenlainen. ei niistä kannata riitelemään alkaa.
Mulla on loppukuusta aika ravitsemusneuvojalle vai oliko se ravintoterapeutti tms kuitenkin sellainen tiedättehän joka tekee näitä. Ongelmani on kehon korkea rasvaprosentti(30%) huolimatta siitä että liikun kohtuullisen paljon; 3* viikossa salia ja sitten 2-3 kertaa aerobista. Lisäksi kolesterolit on korkea-6,8 ja sokrut oli hitusen koholla. Olen 160cm pitkä ja painan 58,8kg(aamupaino). Siitten en kyllä ahmi herkkuja enkä mitään pullia tai karkkeja jatkuvasti, syön joka päivä kasviksia ja välttelen pastaa,riisiä ja pottuja ja silti näin. Onkohan annoskoot liian isoja? Ikää on kyllä 46v. Sekin voi tehdä.Kolesteroliin ja sokeriin sukurasitus.
Tuosta sali jutusta että teen kyllä isoillakin painoilla, eli viimeiset hampaat irvessä ja juoksussa sykettä aika paljon. Mitä luulette että ravitsemusneuvoja suosittelee? Minkä te ajattelette kohdallani olevan pielessä kun paino ei laske eikä rasvaprosentti?
Personal trainer ja se ravitsemusterapeutti olivat eri mieltä. Kyllä se 30prossaa on liian korkea, silloin on jo aika läski ja näenhän sen peilistä.
Aikaisemmin kun juoksin paljon ja söin pääasiallisesti lihaa ja kasviksia oli rasvaprosenttini inbody mittauksessa 23,1.Sen tekijä tulkitsi minulle niitä tuloksia ja sanoi, että LÄHES ihanteellinen ja jos vielä 100g lähtis rasvaa niin olisi tosi hyvä. Sen jälkeen olen sairastellut ja paino noussut "varkain" kun en älynnyt vähentää syömisiä ja söin osittain alakuloisuudenkin vuoksi.
ei onnistu avaaminen. Heitätkö jonkun toisen linkin?
Näyttää pahalta ja mauttomalta paskalta.
Miks pitää juoda maitoa? Miks pitää syödä keksejä? Miks on vaaleeta leipää? Ruoka näyttää joltain keskuskeittiöpöperöltä.
Vähähiilihydraattisella, nutriletilla tms... Oon aina laihtunut mut sitten on tullut hirveä ahmimisen tarve ja kaikki kilot on tullu takasin. Nyt vaan oon opetelu siihen ett kaikkea voi syödä ja sitten kohtuudella. Eli mulle toi kaksi keksiä päivän herkuksi on hyvä tai sitten vaihtaa sen johonkin toiseen juttuun. ja mä kans haluan syödä makaronia ja perunaa, tää jo senkin takia ett lapsille täytyy tehdä normaalia kotiruokaa. Otan sitä perunaa ja makaroonia vaan vähän ja kasviksia paljon. Lihaa sunt runsaasti. Ja ilman ruisleipää jos oon niin tulee ummetusta. Mulle on siis ton kuvan tyylinen ruokavalio sopinut parhaiten.
tuo linkki ihan hyvin. Mutta samaa mieltä joidenkin kanssa, että aika paljon leipää tuossa, syön itse yhden ruikkarin päivässä. Kuitua saan Fibrex-kuiduista, auringonkukan siemenistä ja pellavansiemenistä kasvisten ja hedelmien lisäksi.
24
vaaleankin leivän pitää olla täysjyvää ja kuitupitoista. Ja tuo sämpylä on vaihtoehtona lämpimälle lounaalla. Käsittääkseni lämmin ateria on ensisijainen ja tuo sämpylä sitten jos ei pysty lämmintä ruokaa syömään.
Tuosta ohjeesta on myös 2000kcal esimerkki päiväannokset, siinä on kyllä isommat annokset tms..