Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua ansiosidonnaisen hakemisen kanssa, kiitos!

Vierailija
01.02.2012 |

Tai siis karusti sen määrittelyssä, mikä kannattaa. Olin ennen parivuotiaan lapsen syntymää työttömänä. Olen ollut kotona hoitamassa lapsia ja samalla tehnyt töitä kotoa käsin. Nyt olen ilmoittautunut työttömäksi.

Minulta pyydettiin selvitys tehdyistä töistä ja päivistä. Laskin, että osa-aikaisia työviikkoja kertyy 32, tuntimäärä on reilut 18 tuntia viikossa. Palkka oli huono.

Kysymys: Jos teen vielä pari viikkoa töitä ja 34 työssäoloviikon raja täyttyy, määritelläänko päiväraha uudestaan, eli entisen työpaikkani hyvästä palkasta lasketut vielä jäljellä olevat päivät "häviävät" ja päiväraha suoraan sanottuna romahtaa? Entisiä päiviä on vielä jäljellä noin 200.

Vai olenko käsittänyt ihan väärin? En ole ikinä aiemmin laskelmoinut sen kanssa, kannattaako työnteko vai ei, mutta kyllä on aika hyytävää, jos päiväraha vähenee alle puoleen siksi, että olen ollut töissä. Kokopäiväistä työtä ei ole tiedossa, sitä tietenkin haen, mutta heikolta näyttää. Tietenkin päivien määrä lisääntyy viiteen sataan, mutta ei kauheasti lohduta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyi sitä työssäoloehdon täyttymistä, niin sitten se lasketaan uudestaan. Näin minä ymmärtäisin. Tai mulla se on ainakin aina kun työssäoloehto on täyttynyt, niin päivät on nollattu, vaikka entisiä ennen työntekoa olisi ollut.

Vierailija
2/6 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetat sen työnteon ja käytät loput päivät vaikka työnhakuun, niin että saat työpaikan, jossa kannattaa käydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhasta keskustelusta tällä välin, että päiväraha ei saisi laskea alle 80 % edellisestä päivärahasta, pitää tarkistaa, pitäneekö paikkansa.. Kuulostaisi kohtuulliselta. Muuten olisi tosi romahdus minun tapauksessani.

Vierailija
4/6 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhasta keskustelusta tällä välin, että päiväraha ei saisi laskea alle 80 % edellisestä päivärahasta, pitää tarkistaa, pitäneekö paikkansa.. Kuulostaisi kohtuulliselta. Muuten olisi tosi romahdus minun tapauksessani.

sellaista tapausta, että uusi työssäoloehto täyttyy 500 päivän aikana. Jos esimerkiksi saan nyt hyväpalkkaisesta työstä 500 päivää ansiosidonnaista ja sitten työssäoloehto täyttyy sen jälkeen huonosta, uusi päiväraha lasketaan huonomman mukaan.

Näissä kannattaa todellakin olla tarkkana.

Vierailija
5/6 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut siitä hyvä, että sitä on voinut tehdä samalla lapsia kotona hoitaen (siis päiväuniaikaan jne.), ja on ollut mukavaa työtä. Ja tällä seudulla ei oman alan töitä juuri ole. Mutta ei enää taida kannattaa..

Sain selville, on siinä tuo 80 % turva.

Vierailija
6/6 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kannattaa hakea nyt entisen mukaan ja jos kokopäivätyötä ei löydy, tehdä osa-aikaista jossain vaiheessa se muutama viikko ennen päivien täyttymistä.