G: Oletko tavannut/nähnyt presidenttiehdokasta livenä? Mitä mieltä?
Näin Niinistön jokunen vuosi sitten Stokkalla vilahdukselta. Näytti kiireiseltä ja aika pieneltä ja harmaalta tyypiltä.
Haavistoa olen päässyt jututtamaan ja oli todella fiksu ja miellyttävä mies.
Kommentit (9)
Sauli oli oikein leppoisalla ja myhäilevällä tuulella. Ja Jenni oli suloinen kuin mikä!
Haavistoa en ole koskaan tavannut.
Jokainen, jonka saattaa nähdä vain kerran ja ohimennen, voi olla joskus kiireinen ja äkäisen näköinen. En ole tavannut kumpaakaan, mutta seurannut paljon kummankin tv-esiintymisiä ja sitä tapaa jolla kohtaavat ihmisiä. Haavisto ja Niinistö ovat siinä täysin erilaisia: ekan kierroksen vaalivalvojaisissaan Haavisto kiitti kauniisti mm. kolmea naista, jotka ovat olleet mukana tekemässä hänen kampanjaansa. Niinistö kiitti ohimennen Jenni-vaimoaan.
Satakunnan Kansassa oli viime viikolla mielipidekirjoitus jossa sokea pappi kertoi miten 9-vuotias Haavisto puolusti häntä pihalla muita lapsia vastaan, jotka pilkkasivat hänen sokeuttaan. Samanlaisia tarinoita löytyy vaikka kuinka paljon. Valta tekee helposti ihmisen ahneeksi ja haluan uskoa että näin ei kävisi Haavistolle, siksi äänestin häntä.
mielikuvan perusteella, vaistolla.
Haavisto on hyvä mies. Uskon että hänestä tulisi myös hyvä presidentti ja arvojohtaja.
Niinistöstä on tullut kalsea kuva, sellainen rahakeskeinen.
Hieman varauksellinen, mutta kohtelias ja asiallinen mies ja varmasti oikein pätevä. Voin kuvitella, että on lähipiirissään rennompi. Haaviston olen tavannut kauan sitten lyhyesti, kun oli ministerinä. Jäi mieleen helposti lähestyttävänä ja lämpimänä ihmisenä, mutta vaikea sanoa, kuinka paljon tähän mielikuvaan vaikuttaa nyt se, mitä olen hänestä nyt tämän kampanjan aikana kuullut muilta. ELi kuinka paljon oikeasti muistan ja kuinka paljon kuvittelen.
Sen olen kuullut, että Haaviston isä, koulun rehtori, on ollut hyvin pidetty ja arvostettu mies juuri oikeudenmukaisuutensa ja oli aikaansa edellä siinä, miten arvostavasti suhtautui nuoriin oppilaisiin. Tämän kuulin siis radiosta, jossa joku mummo kertoi tämän asian ja toivoi, että Haavisto olisi perinut isältään nämä arvot kotonaan. Haavisto itse oli tuossa radio-ohjelmassa mukana ja puhui hyvin arvostavasti isästään.
Minusta Suomi saisi ihan kummasta vaan oikein oivan presidentin. Mutta toista heistä tietysti äänestän.
Hän oli yllättävän lyhyt ja pieni muutenkin. Vastasi muilta osin julkisuudessa saatua kuvaansa.
Hän jutteli jonkun kanssa ja muistan ajatelleeni, että onpas hän luonnossakin kivannäköinen ja puhui tv:stä tuttuun tapaan rauhallisesti miellyttävällä äänellä. Ja hymyili. Eipä ole juuri muuttunut tuosta ajasta muutoin kuin tukka on harmaantunut.
muiden kansanedustajien kanssa, ihan tavallisen näköinen kaveri. Lipposen olen nähnyt sulloutuneena virka-autoon: auto oli selvästikin liian pieni hänelle.
Niinistöön olen törmännyt kerran , kauan, kauna sitten eräässä ravitsemusliikkeessä. Hän oli oikein kohtelias ja etsi miestenhuonetta. Ihan mukavan oloinen ihminen.
...tuli Vihreiden kojulle Helsingin Itäkeskuksessa ennen 1. vaalipäivää. Oli räntäsateessa aurinkoinen ja hymyilevä, kätteli mahdollisimman monia: "päivää tänne, miten menee, hei kaikki, mitä kuuluu...".
Ei sen kummempia vaikutelmia.
Näin myös Arhinmäen seisomassa vakavana ihmisten keskellä, oli vähän sen näköinen ettei ole tilanne täysin hallussa.
Lipponen oli sisällä kauppakeskuksessa, on vaikuttavan näköinen mies, mutta hymy ei meinannut millään irrota aidon oloisena.