Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vakityöpaikan saaminen ja raskaus

Vierailija
25.01.2012 |

Mulla hirvee ongelma, olen nyt haaveillut kolmannesta lapsesta aika kauan, olen myös yrittänyt saada vakipaikkaa töissä, nyt ikäväkseni (tai onnekseni) ens vuoden alussa olis ehkä taas mahikset saada vakipaikka mutta olin kyllä myös suunnitellut että parin vuoden sisään tehdään se kolmonen jos tehdään. Nyt siis mietin että mitä työnantaja ajattelee jos olenkin raskaana silloin kun vakipaikka aukeaa? Olen ollut samassa yrityksessä jo kaksi vuotta ja ymmärtääkseni pidetty työntekijä. Pitkään olin ainut määräaikainen mutta nyt sinne on tullut myös toinen määräaikainen joka haluaa vakituisen työ (ollut vähemmän aikaa siellä töissä kun minä) ja pelkään siis että paikka menee hänelle. Johtaja on lupaillut mulle jo kaks kertaa vakituista paikkaa mutta ne on mennyt muualle (ei johtunut siitä etteikö minusta olisi tykätty mutta vakanssit tarvittiin muuhun käyttöön). Voiko hän siis ohittaa minut tässä tilanteessa ja antaa vakipaikan toiselle?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakin lykkäämään yritystä niin ettei mahdollinen raskaus vielä näy kun vakipaikka olisi tarjolla. Raskauden takiahan ei saa syrjiä, mutta syrjintää voi olla vaikea näyttää toteen. Pahimmassa tapauksessa jos raskautesi on jo pitkällä tai olet jo mammalomalla, työnantaja vakinaistaa tuo toisen jos on mahdollista perustella tuon toisen olevan pätevämpi tms. Kannattaa odottaa, mutta muista myös ettei noita määräaikaisuuksiakaan saa työnantaja ketjuttaa ilman pätevää syytä.

Vierailija
2/5 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yrityksessä ole pakko palkata määräaikaisissa tehtävissä ollutta vakipaikalle. Voivat ottaa kenet tahansa, jopa sinut. Mutta jos olet raskaana eivätkä sinua palkkaa, niin on turha ryhtyä rettelöimään. Takuuvarmasti pelaavat varman päälle ja ottavat osaavimman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niihin jo olemassaoleviin lapsiin ja turvaisin heidän elintasonsa.

Sen sijaan että väkisin tekisin muotikolmosen huteraan taloustilanteeseen.

Vierailija
4/5 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minut vakinaistettiin kuukautta ennen äitiysloman alkua. Eli mahdollista sekin. Tosin meillä viisi viimeistä toimen saanutta ovat olleet raskaana/mammalomalla, joten taitaa olla harvinainen firma sen suhteen.

Helppo sanoa, että pelaa varman päälle ja lykkää raskautta, mutta itse en niin tehnyt.

Vierailija
5/5 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän