Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko etikettivirhe

Vierailija
30.12.2011 |

jos olet syömässä, ja seuraasi liittyy muita tuttuja ruokailijoita, ja itse olet jo lopettelemassa - voiko pöydästä poistua kun on syönyt loppuun vai pitääkö sitten odottaa muita?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on tarkoitus jatkaa seurustelua. Mutta kotona varmaan tilanne toinen.

Vierailija
2/11 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ovat syöneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. työpaikkaruokalassa tullaan ja mennään oman aikataulun mukaan...

Vierailija
4/11 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet lounaalla kesken työpäivän, niin pakkohan sitä on lähteä jatkamaan töitä.

Vierailija
5/11 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan loppuun asti paitsi jos on joku palaveri alkamassa, silloin pyydän anteeksi ja poistun.

Vierailija
6/11 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippumatta ollaanko työpaikan ruokalassa tai lähilounasravintolassa.

Tai jos on yksin mennyt esim. ostoksilla ollessaan syömään ja joku tuttu tulee samaan pöytään, niin mielestäni voi kohteliasti ilmoittaa, että oli mukava tavata mutta valitettavasti täytyy jatkaa matkaa.

Jos on etukäteen sovittu, että mennään yhdessä syömään, niin silloin tulee odottaa, että kaikki ovat syöneet.

Vierailija
7/11 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ovat syöneet.

mukaan myös kaikki aloittavat samaan aikaan. Ei tulla pöytään, vasta kun toinen lopettelee.

Erilaisissa ruokaloissa tilanne on eri, kun ihmiset tulevat eri aikaan syömään ja aina ei edes ole kokonaan tyhjiä pöytiä, joten pakko mennä syömään pöytään, jossa on jo joku. Ja mukavahan se muutenkin on mennä edes hetkeksi jutustelemaan tutun kanssa.

Minusta hyvin voi tuollaisessa tilanteessa lähteä. Muutenhan jossain työpaikkaruokalassa saattaisi joutua istumaan joka päivä tuntikaupalla, kun aina tulisi uusia tuttuja syömään eikä koskaan voisi lähteä ennen kuin kaikki ovat valmiita. Ja sitten toiset eivät pääsisi istumaan ollenkaan, kun pöytäseurueet istuisivat odottamassa sitä viimeisenä tulleen syömistä ja tunnin istuttuaan.

Vierailija
8/11 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

istuin työpaikkaruokalassa ja mietin että nyt kun pääsisi palstalle kysymään :D

siis isot pomot tulivat samaan pöytään ja kyselivät kuulumisia ja sitten kyllä uppoutuivat omaan keskusteluunsa

ap

Vierailija
9/11 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita myöhemmin, niin ilmoitan heti aluksi, että "tulen nyt tähän istumaan, vaikka te olettekin jo melkein syöneet, mutta ei tarvitse minua jäädä odottamaan". Jokainen voi sitten selittelemättä poistua syötyään ilman, että kokee velvollisuudekseen pitää minulle seuraa.

Vierailija
10/11 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "kaikki poistuvat yhdessä" -sääntö perustuu tilanteeseen, jossa kaikki myös aloittavat yhdessä.

Nykyajan työpaikkaetiketti voisi sanoa vaikkapa, että poistuminen on sallittua ja jopa suotavaa (isot pomotkaan eivät voine vaatia työajan kuluttamista pelkästään ruokalassa), ja se tehdään sanomalla esimerkiksi: "Anteeksi, mutta työ kutsuu. Kiitos pöytäseurasta!"

Vierailija
11/11 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita myöhemmin, niin ilmoitan heti aluksi, että "tulen nyt tähän istumaan, vaikka te olettekin jo melkein syöneet, mutta ei tarvitse minua jäädä odottamaan". Jokainen voi sitten selittelemättä poistua syötyään ilman, että kokee velvollisuudekseen pitää minulle seuraa.

omituista, jos kukaan ylipäätään kokee tuossa tilanteessa tarvetta jäädä seuraan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi