Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä voi olla todella huonon vastustuskyvyn taustalla?

Vierailija
30.12.2011 |

3kk aikana mahatauti x 2, keuhkoputkentulehdus x 2, muuten vaan kuumetta x 2, ja nyt pyörtymien ja huono olo.

Kyse ei ole itsestäni vaan kaveristani. Potee todella huonoa omaatuntoa, koska on jatkuvasti pois töistä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsataudit voi olla vain huonoa sattumaa, mutta homeongelmat tosiaan. Pitääpä vähän kysyä.

ap.

Vierailija
2/22 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa tuoreen luokanopettajan saldolta :D Altistun on aika kova, kunnes oma immuunisysteemi tottuu.

Nuo muut voivat olla home/pöly/tms-allergiaan/astmaan liittyviä tai ihan vaan huonoa tuuria

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/22 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todettu, että ihmiset, jotka pesevät kätensä vähintään 10 krt/vrk, sairastavat muita vähemmän.

Yleisin sisäilmaongelman aiheuttaja (julkisissa tiloissa) ei ole suinkaan home, vaan väärin asennetut (liimaamalla asennettavat) muovimatot, joista liukenee ilmaan haitallisia yhdisteitä. Eli vastaremontoiduissakin tiloissa voi olla "homeongelma" jos muovisia lattiamattoja ei ole asennettu oikein.

Vierailija
5/22 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä, että on sellaisiakin ihmisiä, joihin vaan taudit puree, vaikka syövät ihan terveellisesti ja liikkuvat, eivät tupakoi. Yhdellä tällaisella leikattiin kitarisat, niihin kai aina kaikki virukset ja bakteerit tarttui.

Olisi mielenkiintoista tietää niiden sairasteluhistoria, joilla aina esim. keuhkoputkentulehdus (tai yhtä hyvin poskiontelontulehdus) uusii joka talvi, jokuhan sillekin altistaa. Itselläni taas ei koskaan ole ollut sitä.

Vierailija
6/22 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse olla mitään erityistä syytä. Ihmettä on ylipäätään se, että ihminen pysyy terveenä ja elää vanhaksi.

Vierailija
7/22 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa käydä lääkärissä ja pyytää immunoglobuliinitasojen testaus

Vierailija
8/22 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen kun aloin syötä 100ug d-vitamiinia päivässä.

Ennen oli aina poskiontelotulehduskierre joka talvi.

Vierailija
9/22 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä osaisi auttaa paremmin :) Lopettakaa jo nuo pahuksen homehömpötykset. On myrkyllisiä homeita, jotka aiheuttavat oireilua, mutta täällä päin ainakin on lehdissä uutisoitu "homekouluista", koska oppilaat ovat olleet olleet väsyneitä ja sairastaneet talvella flunssa, no ohhoh sentään. No myöhemmin todettiin, ettei mitään hometta löytynytkään. Monestihan ilma on tunkkainen ja kurja juttu sekin, mutta jotenkin noi homeet on olevinaan niin valtava vitsaus nykyisin, kun jokunen vuosi sitten kukaan ei niiden takia sairastunut... Siis toki on vaarallista hometta, mutta kuinka USEIN näin todella on...

Elämässä tulee vaiheita, jolloin sairastaa enemmän. Sairastin itse lapsena ja hieman nuorenakin, sitten olin monta vuotta hyvin terve ja lasten myötä sairastan taas paljon. Ja nyt alkaa hellittää. Ehkä ne pöpöt välillä muuttuu niin paljon, että tulee sairastelukausi ja sitten on taas kausi, jolloin elimistö suoriutuu pöpöistä helpommin.

Vierailija
10/22 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eniten geeniperimästä. Sille ei sitten voi mitään.

Vierailija
11/22 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin mä. Mystisia tauteja alkanut pukata tai jos ei iha mystisia niin harvinaisia eikä tuntuis geeneistäkään johtuvan.

Vierailija
12/22 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihmisen suurin vastustuskykyyn vaikuttava elin. Taustalla siis voi olla jokin suolistosairaus, keliakia tai suolistotulehdus yms.

Tai liian vähän vitamiineja ja hivenaiheita, tehokuuri niitä voi auttaa.

Vierailija
13/22 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut flunssaa ollenkaan koko talvena. Nyt siis menossa toinen flunssaton talvi. Syynä asiaan pidän juoksuharrastusta.

Vierailija
14/22 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla hiv

Vierailija
15/22 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolisto, kudokset... Kannattaisi tutustua aloe vera juomaan.

Vierailija
16/22 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikkuus voi kieliä vitamiininpuutoksesta.

Itselleni teki ihmeitä maitohappobakteerivalmisteet.

Vierailija
17/22 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

d-vitamiinin puutos tulivat ensimmäisinä mieleen. Taustalla voi myös olla vaikka jokin muu tulehdus kuin nuo löydetyt keuhkoputkentulehdukset, tai sitten jokin autoimmuunitauti.

Syy voi olla vähän epätavallisempikin. Itsellä oli viime vuonna ihan järkyttävä sairasteluputki, vaikka yleensä olen todella terve. Olin jatkuvasti flunssassa, mahataudissa, virtsatieinfektiossa ja yksi rauhanenkin tulehtui kolme kertaa. Sitten poistatin kesällä asennetun kuparikierukan, ja sairastelu loppui kuin seinään. Mitään tällaista en ole koskaan kierukan haittavaikutuksena kuullut, mutta luulen, että se ei vain jostain syystä itselleni sopinut ja alensi sitä kautta vastustuskykyä.

Vierailija
18/22 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeelle kodissani herkistyttyäni olen saanut havaita, kuinka moni julkinen tila on sisäilmaltaan kelvoton. Ennen altistumistani en tätä ehtinyt lyhyessä ajassa huomata, mutta nyt oireet iskevät päälle heti sisään käveltyä. Onnea vain heille, jotka noissa tiloissa työskentelevät.

Ongelma on todellinen, ja pahiten se koskettaa meidän lapsiamme päiväkodeissa ja kouluissa. Osa sairastuu niin pahasti, että sairaus varjostaa koko loppuelämää. Kyse ei ole mistään pikku nuhaärsytyksestä.

Vierailija
19/22 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekin syö vastustuskykyä, että joutuu popsimaan antibiootteja. Suolisto kuntoon sanoisin minäkin. Muiden selvistysten ohella siis.

Vierailija
20/22 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut parin viime vuoden aikana vastaavia oireita pyörtymistä lukuunottamatta. Influenssoja, nuhakuumeita, korva- ja silmätulehduksia yms.

En polta tai juo. Painoa on liikaa, mutta olen hyväkuntoinen, koska liikun säännöllisesti. Pesen käsiäni erittäin usein. Syön päivittäin vihanneksia ja hedelmiä, suosin kalaa ja kokojyväviljaa jne. Käytän - tai oikeammin käytin - kuureittain vitamiineja.

Minua tutkittiin pitkään ja sairasteluani epäiltiin psykosomaattiseksi tai masennuksesta johtuvaksi mm. korkeasta senkasta (tulehdusarvo) huolimatta. Kunnes kuukausi sitten tehtiin lopultakin oikeat testit ja syyksi vahvistui luuytimen syöpä. Siksi vastustuskykyni on ollut niin surkea.

Toivon, että ystävälläsi on syynä jotain huomattavasti lievempää. Stressikin heikentää vastustuskykyä, samoin valvominen.