Oletteko laittaneet lapsille vesirokkorokotetta? Minkä ikäisille?
Minä ajattelin laitattaa noin 4v:lle sekä vauvalle.
Jos eivät ennen töihin palaamistani ole sairastaneet rokkoa.
Kommentit (54)
En jaksa enää paasata ;)
Kyllä, kumpikin sai kys rokotteen ennen päiväkotiin menoa eli 5v ja 3½v i´issä.
En ymmärrä miten kukaan ehdoin tahdoin oikein hakemalla hakee kys taudin lapsilleen, ikinä ei voi tietää osuuko se "suht harmiton" versio kohdalle vai perkeleellistä kutinaa alapäässä, nielussa, joka paikassa aiheuttava ja korkean kuumeen nostava versio vai peräti ikäviä, jopa vakavia jälkitauteja aiheuttava versio.
Olen henk.koht tietoinen muutamasta lapsesta joille tullut aivokalvontulehdus vesirokon seurauksena ja kaikki luojan kiitos jäibvät henkiin mutta 1 jäi kuuroksi, liikuntakyky sentään palautui pitkän fysioterapian ansiosta.
Last.lääkärit suosittelevat kys rokotetta myöskin, suositelleet jo vuosikausia ja se olisi myös rokoteohjelmassa jos hinta (n.60e) ei estäisi, ikäänkuin se että tulee n.1vkon poissaolo töistä, lääkitykset jne olisi halpaa..
-Äitix2-
Vesirokko voi olla todella raju tauti. En halua katsella kun lapseni vammautuu vesirokon aiheuttaman aivokuumeen seurauksena tietäen, että kaikki se tuska olisi ollut estettävissä rokotteella. Yhdenkin tällaisen tapauksen näkeminen riittää. Eikä se vyöruusukaan kiva ole, vaikkei yhtä vaarallinen kuin itse vesirokkko.
Ja niille, joiden mielestä "aina on vesirokkoa sairastettu ja siitä selvitty": Aina on myös ollut näitä kylähulluja ja muuten vammaisia, kukaan vaan ei ole tiennyt heidän vammautuneen jonkun lapsuusiän infektion seurauksena.
Vesirokkoa ei ole saanut, vaikka päiväkodissa sitä oli liikkeellä viime talvena, nelisen kk rokotuksen saamisesta.
rokotettu 1v, 7v ja 7v. Suosittelen ehdottomasti. Esikoulussa oli tosi raju vesirokkoepidemia, meidän lapsi oli ainut joka ei sairastunut. Ryhmästä 2 lasta joutui teholle ja loputkin oli pari viikoa ihan toipilaina.
Helppo sanoa, että suosittelen rokotusta.
Vauvalle ei muuten voi rokotetta laittaa, vaan muistaakseni aikaisintaan 1-vuotiaalle. Meillä ainakin 1-vuotiaana molemmat rokotettu.
rokottaa joka helvetin rokotuksen lapselleen, siinäpä sitten saakin ihmetellä kun lääkkeet ei enää auta viruksiin ja kuolema korjaa ennenaikaisesti flunssan takia.
Sillä on niin pieni mieli ettei se kestä ihmisten kykyä kyseenalaistaa "turvallisia lastentauteja":DD
Esikoinen (atoopikko!!!) sairasti hyvin vaikean rokon. Jos olisin tajunnut millaista se on (ja vielä atoopikolla) olisin rokotuttanut ehdottomasti.
Kuopus sai asikloviirilääkityksen infektiolääkäriltä jotta selviäisi vähemmällä tuskalla. Rokotusta ei ehtinyt saada kun oli alle 1v rokon saadessaan.
Sinä joka nimittelet meitä naudoiksi, josko ottaisit selvää mistä huutelet ennen kuin ensi kerralla nolaat itsesi.
Esikoinen (atoopikko!!!) sairasti hyvin vaikean rokon. Jos olisin tajunnut millaista se on (ja vielä atoopikolla) olisin rokotuttanut ehdottomasti.
Kuopus sai asikloviirilääkityksen infektiolääkäriltä jotta selviäisi vähemmällä tuskalla. Rokotusta ei ehtinyt saada kun oli alle 1v rokon saadessaan.
Sinä joka nimittelet meitä naudoiksi, josko ottaisit selvää mistä huutelet ennen kuin ensi kerralla nolaat itsesi.
Tauti oli ja meni, menehtyikö se siihen vai tuliko pahojakin elinikäisiä vammoja? Teet itsesi ihan naurunalaiseksi.
rokotutti kyllä itsensä, mutta ei lapsiaan. Valitettavasti tyhmyyksissäni siirsin lasten rokottamista, kunnes oli myöhäistä. Kaksi lapsista sairasti sen todella pahana, itse sairastuin myös, koska en koskaan käynyt hakemassa itselleni tehostetta. Mutta sentään sairastin taudin todella lievänä, aikuiselle se voi olla jopa hengenvaarallinen. Nyt kadun sitä, että en lapsia ehtinyt rokottaa, erityiseti teineille sairastaminen oli täysin tarpeetonta, myös kuopus olisi mieluiten saanut siltä säästyä, sairastui nimittäin todella pahasti. Jälkitautina mm. keuhkokuume, jota sitten paranneltiin sairaalassa, sekä todella pahat arvet.
ja sai rokotteen "vaivan palkaksi". Rokotuksesta ei tullut mitään oireita.
On nyt 17 eikä ole sairastanut ko. rokkoa, eikä pahemmin mitään muutakaan. Itseasiassa viime talvena oli kerran pari päivää kuumetaudin kourissa saikulla koulusta, tämän lukuvuoden aikana ei ole sairastanut lainkaan. Tämä loppuosa siis tuolle yhdelle huutelijalle.
mitä tiedän nyt, niin takuulla olisin.
Esikoinen kärsi lievän mutta pitkäkestoisen taudin. Oli kotona kolme viikkoa koska rakkulat olivat sitkeitä eikä viimeinen kuivunut ennen kolmatta viikkoa. Ei se mitään, vaati vain hoitojärjestelyitä.
Mutta kuopus... Kaikki rakkulat tuli kerralla, niitä tuli niin hemmetisti peräaukosta nieluun. Pojalla oli kipuja, kutinaa, yli 40 astetta kuumetta. Tauri kesti viikon rakkuloiden tulosta niiden kuivumiseen.
En tahdo enää koskaan nähdä lastani noin kipeänä, neljä kertaa olen nähnyt; entero, noro, B-influenssa ja vesirokko. Mutta minkäs teet kun viruksen saa, influenssaan oli saanut rokotteenkin.
Tauti oli ja meni, menehtyikö se siihen vai tuliko pahojakin elinikäisiä vammoja? Teet itsesi ihan naurunalaiseksi.
SINÄ ITSE! Kuka ihminen voi olla niin tyhmä, että ei ymmärrä atoopikolle vesirokon olevan todella jotain täysin tarpeetonta sairastaa!!! Vai pitäisikö mielestäsi myös vaikkapa leukemiaa sairatavan myös sairastua vesirokkoon? Jalostaako mielestäsi kipu ja kärsimys lasta?
Vesirokkovirus jää elimistöön loppuiäksi, pahimmilaan puhjeten "kukkaan" vyöruusun ominaisuudessa aiheuttaen täysin tarpeetonta kipua. Joillakin heikon vastustustuskyvyn vuoksi vyöruusu "kukkiikin" sitten aina pienenkin stressin iskiessä.
sairastanut vesirokon siitä huolimatta.
Se rokote ei anna 100 % suojaa. Tauti on kuulemma kuitenkin lievempi - ataraxia kuitenkin saatiin ja satoja näppyjä...
Tauti oli ja meni, menehtyikö se siihen vai tuliko pahojakin elinikäisiä vammoja? Teet itsesi ihan naurunalaiseksi.SINÄ ITSE! Kuka ihminen voi olla niin tyhmä, että ei ymmärrä atoopikolle vesirokon olevan todella jotain täysin tarpeetonta sairastaa!!! Vai pitäisikö mielestäsi myös vaikkapa leukemiaa sairatavan myös sairastua vesirokkoon? Jalostaako mielestäsi kipu ja kärsimys lasta?
Vesirokkovirus jää elimistöön loppuiäksi, pahimmilaan puhjeten "kukkaan" vyöruusun ominaisuudessa aiheuttaen täysin tarpeetonta kipua. Joillakin heikon vastustustuskyvyn vuoksi vyöruusu "kukkiikin" sitten aina pienenkin stressin iskiessä.
jotka tarvii rokotuksia toistensa perään, oletin että aloittajan lapsi on terve eikä atoopikko jolloin ei ole tarpeellista ottaa rokotetta.
http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_ar…
sairasti vesirokon tosi helposti.
ja isäntä myös. Itse olen vesirokon penskana pitänyt.
Juu ja tyytyväinen olen että poika rokotettiin. En olisi kestänyt katsoa poikaani todella pahan vesirokon kynsissä. rokote ei kyllä antanut täyttä suojaa, mutta me selvittiin kolmella näpyllä ja pienellä kuumeella. Verrattuna hoitokaveriin jolla oli pippeliä ja kurkkua myöten koko vartalo näppyjen peitossa.
että tämä nauta voi olla tyytyväinen omaan ratkaisuunsa :)
Miksi antaa oman lapsensa kärsiä? Vesirokko on 100% turha sairaus sairastettavaksi enää nykyaikoina. Ja miksi viitsit vaahdota? Jos joku kytsyy kokemuksista rokotteeseen liittyen, mitä se on sinulta pois?
Sairasta itse aivan rauhassa vaikka polio, jos niit haluat.
se on vaan kerran elämässä ja kestää niin vähän aikaa että hyvä jos sairastaa.