Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Todennäköisesti joutuu, mutta en saanut (ylläri) Elloksen sivuilta selvää tästä käytännöstä.



Tiedän että palautus on "ilmainen", mutta saanko takaisin koko maksamani summan vai vähennetäänkö siitä postikulut (5,20)?

Kommentit (8)

joka koskee kaikkia nettikauppoja, postikulut maksetaan takaisin jos palauttaa koko tilauksen, jos vain osan niin ei saa kuluja takaisin.



terv. lakeihin perehtynyt verkkokauppias

http://www.ellos.fi/CustomerSupport/Faq.aspx?CategoryId=35863



Näin palautat tuotteen meille:



1. Merkitse paketissa saamaasi palautusilmoitukseen, minkä tuotteen haluat vaihtaa tai palauttaa.



2. Merkitse myös, miksi haluat palauttaa tuotteen tai vaihtaa värin tai koon johonkin toiseen. Vaihtaessasi tuotteen kokoa tai väriä uusia toimituskuluja ei peritä. Vaihtaessasi palauttamasi tuotteen kokonaan toiseen tuotteeseen, se käsitellään uutena tilauksena ja siitä veloitetaan toimituskulut.



3. Pakkaa tuote huolellisesti, jotta se ei vahingoitu matkalla. HUOM! Pakkaa tuote alkuperäispakkaukseen.



4. Liitä täytetty palautusilmoitus pakettiin ja liimaa palautusilmoituksessa oleva asiakaspalautustarra alkuperäisen osoitetarran viereen paketin päälle ja yliviivaa alkuperäinen tarra. Jätä paketti ns. asiakaspalautuksena haluamaasi MyPack-noutopisteeseen. Kotiinkuljetuspaketin voit palauttaa postiin.



5. Palautusosoite on Ellos, PL 94, 04201 Kerava.



6. Pyydä kuittaus palautuksestasi.



Käteisasiakkaiden palautusrahat maksetaan pankkitilille tai maksuosoituksena pankkiin. Normaalisti palautusrahat ovat nostettavissa n. 2 viikon kuluttua palautuksestasi. Saat palautusrahat nopeimmin, kun ilmoitat meille pankkitilin numeron. Laskuasiakkaiden kuukausilaskusta vähennetään palautetut tuotteet. Jos palautuksesi ei vielä näy laskuerittelyssä, vähennä itse palauttamiesi tuotteiden summa laskun loppusummasta. Jos olet tiliasiakas, hyvitämme Tiliäsi palautuksen summalla.



Jos olet lasku- tai tiliasiakas, voit hyödyntää nettikaupan nopeaa palautustoimintoa. Kirjaudu sisään Omille sivuille ja täytä palautusilmoitus ohjeiden mukaan. Pakkaa ja palauta tuotteet tavalliseen tapaan. Vaihtotuotteet toimitetaan eteenpäin Ellokselta seuraavana arkipäivänä tai kun tuote on saatu varastoon.



Jos paketti on maksettu luottokortilla, palautusrahat palautuvat automaattisesti asiakkaan luottokortille, kun palautus on meillä käsitelty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

mutta siinä ei sanota mitään siitä, mikä lopullinen palautusraha on. Toisin sanoen, onko se tuotteiden hinta + postikulut vai pelkästään tuotteiden hinta. Tällöin siis postikulut jäisivät minun maksettavaksi, vaikka en tuotteita sitten lopulta ostanutkaan.



Mutta ensiksi vastanneen vastaus oli valaiseva, kiitos siitä!

mutta miksi pitäisi heidän palauttaa myös postimaksu?? Hehän eivät sitä peri itselleen vaan kustantavat sinun pakettisi kuskaamisen! Ja vieläpä kahteen kertaan..

Mutta en kyllä varmasti osaa sanoa..



Olen palauttanut joskus jotain paketteja kokonaan mutta en ole kiinnittänyt huomiota onko postimaksu myös hyvitetty :)

Lainaus:

mutta miksi pitäisi heidän palauttaa myös postimaksu?? Hehän eivät sitä peri itselleen vaan kustantavat sinun pakettisi kuskaamisen! Ja vieläpä kahteen kertaan..

Mutta en kyllä varmasti osaa sanoa..



Olen palauttanut joskus jotain paketteja kokonaan mutta en ole kiinnittänyt huomiota onko postimaksu myös hyvitetty :)


kuuluu aina nettikauppiaalle mikäli asiakas palauttaa kaikki tuotteet, siinä ei ole mitään epäselvää. Asiakkaan tulee saada myös alkuperäiset postikulut takaisin.



Hei,

osaako joku auttaa tässä. Palutan myös kaikki tilaamani tuotteet, joten ei maksa postikuluja. Mutta tilasin ne express -toimituksella, joka maksaa extraa. Maksanko kuitenkin sen?

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla