Mitä se teitä haittaa, kun minä kahvilassa imetän...?
niin, että ette näe vilahdustakaan rinnoistani? Pieni 3kk vauvani vaan on siinä asennossa, että voitte epäillä, että häntä imetetään. Ettekä näe muutenkaan paljasta ihoani, koska minulla on vatsan suojana tuubi ym. Eikä tule äänihaittojakaan. Vauva syö hiljaa.
Kommentit (46)
Vaatekaupoissa olen istunut sovituskoppiin imettämään, jos en ole muualta tuolia löytänyt ja myyjät ainakin ovat suhtautuneet tähän ihan positiivisesti.
ap
haittaa yhtään kunhan pidät ne meijerit piilossa.
Minä ymmärrän molempia puolia - tajuan, että jotkut eivät siedä ajatusta paljaista rinnoista (kaikkihan meistä eivät ole äitejä, jotka ymmärtävät asian luonnollisuuden. Minäkään en pidä maidosta turvoksissa olevaa rintaa kovinkaan kauniina - en edes omiani.
Ymmärrän kuitenkin myös toista puolta, ja kuulunkin itse siihen joukkoon joka todellakin imettää lastaan juuri silloin ja siellä missä nälkä sattuu iskemään. On todella vahinko, jos imetyksen vuoksi elämä rajoittuu vain kodin seinien sisäpuolelle.
Itse olen ratkaissut tämän asian siten, että kannan aina laukussani (tai no, olen kantanut - pienokaiseni lähentelee vuoden ikää ja imetän enää kolmesti päivässä ja tiettyihin kellonaikoihin) todella suurta huivia, jonka imetyshetken koittaessa olen kietonut sekä itseni, että vauvan ympäri siten, että missään vaiheessa rintani eivät vilahda. Molempia lapsiani olen julkisilla paikoilla imettänyt juuri näin, ja luulenpa etteivät kaikki lähistöllä olleet ole edes tajunneet mitä huivin alla tapahtuu. Ja pienestä pitäen kun lapset ovat tottuneet huiviin, se on ollut myös heille hyvä piilo ja rauhan paikka ihmisvilinässä.
Kylmillä ilmoilla olen käyttänyt myös neuleponchoa, jonka alla lapset ovat syöneet ketään häiritsemättä.
Ja jos joku nyt sanoo, että niin mutku se ajatus jo ällöttää, niin suosittelen miettimään oman ajatusmaailmanne vajavaisuuksia.
Itse olen imettänyt junassa, postissa, kahvilassa, kenkäkaupassa (kysyin myyjältä haittaako), leikkipuistossa ja pukukopissa näin muutamia mainitakseni eikä minulla kyllä tissit vilku. Olen muslimi ja paikalla on ollut miehiä niin taatusti olen pitänyt huolen, ettei mitään näy, eikä ole edes ollut hankalaa. Miten muilla sitten voi olla koko etumus paljaana, ellei sitä tietoisesti haluta esitellä?
Täytyy sanoa, että ekan kerran ikinä minua jotenkin ärsytti imetystapahtuma muutama viikko sitten hotellin aamiaisella.
Tässä tapauksessa vauva oli sellainen arviolta 10 kk ikäinen, istui syöttötuolissa ja söi aamiaiseen kuuluvaa puuroa lautaselta. Mukana oli myös isosisko. Äiti joi kiireettömästi kahvia ja jo syönyt isosisko pelasi jollain lasten tietokoneella.
Porukka istui siellä aamiaisella ennen kuin me tulimme ja jäi sinne istumaan kun me lähdimme.
Kun vauva sai puuron syötyä ja alkoi kitisemään, nappasi äiti vauvan syliin, nosti paidan ja liivin ylös ja alkoi imettää vauvaa. Noin iso tietenkin siinä vähän venkoili ja heilui ennen kuin asetui syömään, että ihan kaikki kyllä olisi näkynyt, mutta hautasin itse katseeni sanomalehteen. Tissin lisäksi vauvan takaa tursui mahamakkarat näkyviin kun äiti oli T-paidassa.
Varmaan hirmuisen kiva oli viereisen pöydän vanhemmalla japanilaisella pariskunnalla siinä aterioida, mies ei oikein näyttänyt tietävän miten olla.
Imetystapahtuma toistui kahdesti, kun ekalla kerralla vauva ei suostunutkaan syömään vaan venkosi pois. Kun kitinä jatkui, yritys toistui.
Ekan kerran näin livenä tällaisen täällä monesti kuvatun tapahtuman, tosin mielestäni vielä kerrottua kamalampana. Tuossa tilanteessa ei mikään olisi estänyt lähtemästä huoneeseen imettämään tai jos huone oli luovutettu, siinä aamiaistilan takana oli aivan tyhjä hotellin lobby, jossa oli mukavia sohvia.
Jonkun 3 kk ikäisen ainoa ruoka on se maito eikä pysty odottelemaan ja aina noita ihan pieniä on imetetty hyvin huomaamatta, esim. harson suojissa.
Imetän vaatteideni alla ja sisässä. Oletteko itse alasti vaatteidenne alla?
ap