Mitä se teitä haittaa, kun minä kahvilassa imetän...?
niin, että ette näe vilahdustakaan rinnoistani? Pieni 3kk vauvani vaan on siinä asennossa, että voitte epäillä, että häntä imetetään. Ettekä näe muutenkaan paljasta ihoani, koska minulla on vatsan suojana tuubi ym. Eikä tule äänihaittojakaan. Vauva syö hiljaa.
Kommentit (46)
käännät selän meihin muihin päin ja pidät tissin kunnolla ja kokonaan piilossa.
Imetin 12 kk, enkä koskaan julkisella paikalla. Ulkomailla kerran imetin kahvilassa. Menin nurkkaan ja selin muihin. Ei kenenkään tarvitse nähdä tissejäni. On erittäin vaikea imettää, niin ettei tissi vilahda missään vaiheessa - jos on rätti edessä niin ehkä silloin.
Imettäminen on vauvan ruokkimista, ei mitään muuta. Vauva on ihminen, joten hänkin saa syödä kahvilassa. Ja vieläpä sellaisessa erityisasemassa, että hänen ei voida olettaa olevan kärsivällinen ja kuuntelevan järkipuhetta.
Mä luulen, että kukaan ei erityisesti halua esitellä tissejään, mutta tuollaiset selin kääntymiset sun muut on vähän liioittelua, ei joka paikassa VOI kääntyä selin kaikkiin mahdollisiin ihmisiin.
Mä oon tässä vähän kysellyt vanhemmilta ihmisiltä, miten he suhtautuvat imetykseen, ja kaikki ovat suuresti hämmästyneet, kun ovat kuulleet, että joku voi paheksua imettämistä julkisella paikalla. Ilmeisesti tämän paheksunta on siis nykyajan ilmiö. Mulla on semmoiset vähän iäkkäämmät naapurit, joiden luona kyläillään aina silloin tälllöin. Ekan kerran kun olin vauvan kanssa heillä, mietin, että pitäisköhän mennä johonkin toiseen huoneeseen imettämään. Ajattelin, että jos sanon vauvan olevan nälkäinen, emäntä varmaan ohjaa minut tuvasta johonkin muualle, jos katsoo julki-imettämisen sopimattomaksi. Tämän vierailun jälkeen olen pannut merkille, että vanhemmat ihmiset tosiaan suhtautuvat imettämiseen paljon luonnollisemmin kuin nuoret. Just tässä vähän aikaa sitten yksissä juhlissa eräs 8-kymppinen rouva totesi, kun sanoin meneväni syöttämään vauvaa, että vauva saa "kaunihista kupista maitua". Mielestäni tämä kaunis ilmaus kertoo arvostuksesta imetystä, vauvaa ja imettäjää kohtaan.
kuuluu vauvan lutkutus (muuta inhottavaa ääntä), sitten seremoniamainen röyhtäytys, tissit paljaana, maito valuu...
No kun yleensä se menee niin, että kuuluu vauvan lutkutus (muuta inhottavaa ääntä), sitten seremoniamainen röyhtäytys, tissit paljaana, maito valuu...
on sussa. Enpä ole vielä koskaan nähnyt kenenkään tissejään esittelevän imettäessään. Jos sitä röyhtäystä ei tule, voi tulla huutoa, kumpaa kuuntelet mieluummin?
Ootko sä koskaan ollut vauvojen kanssa, kun vaikutat noin elämästä vieraantuneelta? Pitäiskö sun mielestä pienen vauvan äidin oleskella pelkästään kotona, ettei sun pieni sielus vaan häiriinny?
Imettäminen on vauvan ruokkimista, ei mitään muuta. Vauva on ihminen, joten hänkin saa syödä kahvilassa. Ja vieläpä sellaisessa erityisasemassa, että hänen ei voida olettaa olevan kärsivällinen ja kuuntelevan järkipuhetta.
Mä luulen, että kukaan ei erityisesti halua esitellä tissejään, mutta tuollaiset selin kääntymiset sun muut on vähän liioittelua, ei joka paikassa VOI kääntyä selin kaikkiin mahdollisiin ihmisiin.
Mä oon tässä vähän kysellyt vanhemmilta ihmisiltä, miten he suhtautuvat imetykseen, ja kaikki ovat suuresti hämmästyneet, kun ovat kuulleet, että joku voi paheksua imettämistä julkisella paikalla. Ilmeisesti tämän paheksunta on siis nykyajan ilmiö. Mulla on semmoiset vähän iäkkäämmät naapurit, joiden luona kyläillään aina silloin tälllöin. Ekan kerran kun olin vauvan kanssa heillä, mietin, että pitäisköhän mennä johonkin toiseen huoneeseen imettämään. Ajattelin, että jos sanon vauvan olevan nälkäinen, emäntä varmaan ohjaa minut tuvasta johonkin muualle, jos katsoo julki-imettämisen sopimattomaksi. Tämän vierailun jälkeen olen pannut merkille, että vanhemmat ihmiset tosiaan suhtautuvat imettämiseen paljon luonnollisemmin kuin nuoret. Just tässä vähän aikaa sitten yksissä juhlissa eräs 8-kymppinen rouva totesi, kun sanoin meneväni syöttämään vauvaa, että vauva saa "kaunihista kupista maitua". Mielestäni tämä kaunis ilmaus kertoo arvostuksesta imetystä, vauvaa ja imettäjää kohtaan.
vaikka kahvipöydässä? Mikä siinä on niin ihanaa, katsella vieraan ihmisen rintoja? Kiitos, mä juon kahvini mielummin ilman toisten tissien tuijottelua ja toivon että myös tätä toivetta kunnioitettaisiin. Ruokapöytään ei kuulu paljaat ruumiinosat, jotka pidetään muutenkin ruokaillessa piilossa. Onhan säärienkin vahaus todella normaalia ja sääret kauniit, saanko tulla kahvipöytääsi ajalemaan näitä upeita sääriäni?
peukalon kokoista nänninipukkaasi ja suonikasta, kivikovaa rintaasi, etkä anna satunnaisten maitosuihkujen lentää kahvikuppiini...
Meitä ihymisiä on niin moneen junaan, että jotakuta aina jokin haittaa. Aina kun jollekin kumartaa niin toiselle pyllistää :) Joten täytyy vaan mennä oman järkensä mukaan tässä elämässä.
vaikka kahvipöydässä? Mikä siinä on niin ihanaa, katsella vieraan ihmisen rintoja? Kiitos, mä juon kahvini mielummin ilman toisten tissien tuijottelua ja toivon että myös tätä toivetta kunnioitettaisiin. Ruokapöytään ei kuulu paljaat ruumiinosat, jotka pidetään muutenkin ruokaillessa piilossa. Onhan säärienkin vahaus todella normaalia ja sääret kauniit, saanko tulla kahvipöytääsi ajalemaan näitä upeita sääriäni?
mä sanoin, että tissien katselu on ihanaa?
Imetys ei ole mitään ruumiinosien esittelyä, vaan vauvan ruokkimista. Mä en usko, että sä itsekään olet tosissasi tuon säärienvahausvertauksen kanssa. Miten sä ehdotat, että pienten vauvojen kanssa sitten toimittaisiin? Lastenannos listalta vai?
Jos joku imettää sun läheisyydessä, onko sun pakko tuijottaa?
Oikeasti, ihan turhaan mä tähän viestiin vastaan, sä taidat olla vain joku väsynyt provoilija. Ei kukaan ole noin hölmö.
Ja väitän, että noita muitakin haittaa enemmän se ajatus kuin itse tapahtuma. Eihän sitä rintaa ole pakko katsella, vaikka se VÄHÄN sieltä vilahtaisi jossain kohdassa prosessia.
Saa kahvilaan tulla sellainenkin ihminen jolla on vaikka hirmuinen arpi naamassa, ja sivistynyt ihminen ei tuijota, vaikka mieli tekisi. Ihan samalla lailla voi olla katsomatta ällöttävää nännipihaa, kiitos.
Ei sillä että nännipihassa olisi minun tai monen muunkaan mielestä yhtään mitään ällöttävää, mutta ilmeisesti joidenkin mielestä on.
Älkää, sisaret, missään tapauksessa lähtekö sille linjalle että varmuuden vuoksi, jottei vain mitään vahingossakaan vilahtaisi tai kenenkään mielessä pahennusta syntyisi, rupeatte kohtuuttomasti rajoittamaan imetystä. Älkää!
On ällöttävää, miten ne aukovat suutaan syödessään ja syövät kädet paljaina. Hyi! Oikeasti, mun mielestä syöminen pitäisi kieltää julkisella paikalla. Enhän mäkään tule paskantamaan toisten eteen.
Imetys ei ole mitään ruumiinosien esittelyä, vaan vauvan ruokkimista. Mä en usko, että sä itsekään olet tosissasi tuon säärienvahausvertauksen kanssa. Miten sä ehdotat, että pienten vauvojen kanssa sitten toimittaisiin? Lastenannos listalta vai?
Oikeasti, ihan turhaan mä tähän viestiin vastaan, sä taidat olla vain joku väsynyt provoilija. Ei kukaan ole noin hölmö.
Mä taas en ymmärrä näitä mammoja, joiden pitää saada touhuta sen vauvansa kanssa ihan miten mieleen juolahtaa julkisilla paikoilla, ihan kuin olisivat maailman ensimmäiset ja ainoat vauvan saaneet ja sitten pitää kaikki ovet aueta ja jokainen asia sallia. Sääret ovat yhtä luonnollinen osa ruumista kuin tsiist, olaan sitten jalat ja tissit levällään pitkin kahviloita ja ruokapaikkoja, kun se kerran on niin luonnollista.
No kun yleensä se menee niin, että kuuluu vauvan lutkutus (muuta inhottavaa ääntä), sitten seremoniamainen röyhtäytys, tissit paljaana, maito valuu...
on sussa. Enpä ole vielä koskaan nähnyt kenenkään tissejään esittelevän imettäessään. Jos sitä röyhtäystä ei tule, voi tulla huutoa, kumpaa kuuntelet mieluummin? Ootko sä koskaan ollut vauvojen kanssa, kun vaikutat noin elämästä vieraantuneelta? Pitäiskö sun mielestä pienen vauvan äidin oleskella pelkästään kotona, ettei sun pieni sielus vaan häiriinny?
En kuuntele mieluusti ruokaravintolassa röyhtäilyä tai huutoa kumpaakaan
mieleenkään imettää julkisesti, edes vähän häveliäisyyttä kiitos.....
Mä taas en ymmärrä näitä mammoja, joiden pitää saada touhuta sen vauvansa kanssa ihan miten mieleen juolahtaa julkisilla paikoilla, ihan kuin olisivat maailman ensimmäiset ja ainoat vauvan saaneet ja sitten pitää kaikki ovet aueta ja jokainen asia sallia. Sääret ovat yhtä luonnollinen osa ruumista kuin tsiist, olaan sitten jalat ja tissit levällään pitkin kahviloita ja ruokapaikkoja, kun se kerran on niin luonnollista.
mitä vauvan ruokkimisen kanssa pitäisi tehdä. Mun mielestä sä pidät nyt itseäsi maailman ensimmäisenä ja ainoana ihmisenä, kun jaksat noin vaivaantua jostain tisseistä ja imetyksestä.
Se, että käy vauvan kanssa jossain, ei ole mitään vauvan kanssa touhuamista show-mielessä, vaan ihan normaalia elämää, sinunkin pitäisi se ymmärtää.
Jos olet aina halunnut vahata sääresi julkisella paikalla, mä annan siihen sulle täten luvan. Mene ja tee! Itsesi sä siinä nolaat, ja lisäksi sut ajetaan ulos ravintolasta.
Sano nyt oikeasti, oletko tosissasi, mä en nimittäin vieläkään usko, että joku voi olla noin hölmö.
Ps. Mäkin vaivaannun typeryydestä julkisella paikalla, joten sun kannattaa varmaan jäädä koko loppuelämäksesi kotiin.
mieleenkään imettää julkisesti, edes vähän häveliäisyyttä kiitos.....
jos on vaikka joululahjaostoksilla vauvan kanssa, ja sille tulee nälkä? Vedetään näkymättömyysviitta pään yli? Teleporttaudutaan kotiin?
toimit juuri noin niin ei haittaisi minua vaikka istuisin puolen metrin päässä sinusta. Irvokkaat suonikkaan ihratissin esillä riipottajat etoo ja siihen ei oikeesti totu koskaan :/kerran näin tilanteen kun vauva sai rintaraivareita ja ylipainoisen äidin tissi valui melkein norona ja melkein täysin ilman paitaa kahvilassa ja siinä samassa minihamekkin paljasti sit kaikkee ylimäärästä kun lapsi rimpuili :D naurattaa nyt vaan ei silloin jäi eväät syömättä :)
on sussa. Enpä ole vielä koskaan nähnyt kenenkään tissejään esittelevän imettäessään. Jos sitä röyhtäystä ei tule, voi tulla huutoa, kumpaa kuuntelet mieluummin? Ootko sä koskaan ollut vauvojen kanssa, kun vaikutat noin elämästä vieraantuneelta? Pitäiskö sun mielestä pienen vauvan äidin oleskella pelkästään kotona, ettei sun pieni sielus vaan häiriinny?
En kuuntele mieluusti ruokaravintolassa röyhtäilyä tai huutoa kumpaakaan
kun näet sen maidonkin valumisen. Katsele vaikka muualle.
nähnyt imetystä, josta ei olis tullut edes jonkin verran pahotusta.
Jos ei mitään muuta niin se mamman jatkuva lepertely on ärsyttävää !!!
Stockalla leikkitilassa kun mieheni tuli meitä hakemaan joku mamma alkoi huutamaan älä tule tänne kun täällä on tissit paljaana.
En ymmärrä jos julkinen imetys tuo mielipahaa ja kaikki jotka sitä harrastaa tietää sen silti tuodaan oma mielipide esille, ei välitetä asiasta vaan tehdään vaan.
Ei imetysikäinen vauva tiedä että imetetään esim imetyshuoneeksi tehdyssä vessassa, vaikka jonkun mielestä vauva saa syödä missä muutkin.
äidit ne itsekkäitä on, mennään vaan tänne muitten esille, se on minun oikeuteni. Mitä väliä sillä on jos muut siitä pahastuu, imetys on luonnollinen juttu. Joopa joo.
nähnyt imetystä, josta ei olis tullut edes jonkin verran pahotusta.
Jos ei mitään muuta niin se mamman jatkuva lepertely on ärsyttävää !!!
Stockalla leikkitilassa kun mieheni tuli meitä hakemaan joku mamma alkoi huutamaan älä tule tänne kun täällä on tissit paljaana.En ymmärrä jos julkinen imetys tuo mielipahaa ja kaikki jotka sitä harrastaa tietää sen silti tuodaan oma mielipide esille, ei välitetä asiasta vaan tehdään vaan.
Ei imetysikäinen vauva tiedä että imetetään esim imetyshuoneeksi tehdyssä vessassa, vaikka jonkun mielestä vauva saa syödä missä muutkin.
äidit ne itsekkäitä on, mennään vaan tänne muitten esille, se on minun oikeuteni. Mitä väliä sillä on jos muut siitä pahastuu, imetys on luonnollinen juttu. Joopa joo.
tavannut ihmistä, jonka voisin edes kuvitella pahoittavan mielensä imetyksestä.
Mä en ala puolta tuntia istumaan jossain vessassa vain siitä syystä, että maailmassa saattaa olla joku sellainen henkilö, joka pahoittaa mielensä imetyksestä.
Minusta on itsekästä pahoittaa mielensä siitä, että vauva syö.
en näe siinä mitään kummallista.