Tämä uusi Yle-vero on täysin luvatta katselevien syytä.
Nyt sitten KAIKKI joutuvat kärsimään, vaikkei olisi edes televisiota kotitaloudessa. Mikä siinä on ollut niin helvetin vaikeaa maksaa tv-maksu, jos se telkkari on siellä kotona ja sitä katsotaan? Ai, mutta kukaanhan ei tietenkään katso Ylen kanavia, ihan vain dvd:tä ja Big Brotheria katsotaan. Keskituloiset, ilman tv:ta OIKEASTI elävät joutuvat nyt teidän takia kärsimään.
Hävetkää.
Kommentit (78)
Ylekin toimii nykyään muillakin areenoilla kuin telkkarissa, esimerkiksi juurikin tuolla netissä. Maksu, joka on jokaiselle kotitaloudelle yhtä suuri, tulee toisille erittäin kalliiksi ja koska kiinnijäämisen riski on olematon, tilaisuus tekee monesta varkaan (mukaan lukien itseni).
ymmärtää, että tv-lupia maksamattomat on tähän syypäitä. No eivät ole!
Ja tuleeko sieltä oikeesti mitään uutta ja kiinnostavaa ohjelmaa? Eiköhän kaikki löydy netistä.
ehdin oikein hyvin.
Katson ohjelmat mieluummin jättikokoisesta taulutelkkarista kun tietokoneen näytöltä.
Mihin aikasi oikein käytät jos et edes televisiota ehdi katsoa? :)
Vaan Ylen loputon ahneus. Maksaisivat nekin vana ohjelmansa mainoksilla ja vaikka sponsoreilla.
amerikkalaisessa yhtenäniskulttuurissa. Kannattaa oikeasti miettiä pidetäänkö jokin lafka pitämässä yllä suomalaista kulttuuria vain tyydytäänkö vain jenkkien maailmankuvaan. Koska siihen se sitten tulee menemään.
Yle ei millään tavalla tue suomalaisuutta. Sehän pyörittää uusintoja uusintojen perään ja kaikki ohjelmatarjonta on tosi kuivaa ja ankeaa.
En yhtään ainutta. Täysin luokatonta tarjontaa. En omista telkkaria ja olen nauhoittanut Saunavisiolla ohjelmat mitä haluan katsoa ja nyt Elisa viihteellä. Yhtään ainutta Ylen ohjelmaa en ole koskaan tallentanut. Tosin, koska en omista telkkaria niin minun lupaa ole tarvinnut maksaakkaan, mutta nyt jatkossa täytyy ja kyllä se ottaa päähän. Maikkarin ohjelmista voisin jotain maksaakin.
että maksu siirtyy verovaroista otettavaksi. Mutta se johtuu varmasti siitä, että olen tähän astikin maksun maksanut.
kun et ole ohjelmia viiteen vuoteen katsonut etkä omista televisiota? Jokin tässä viestissä ei nyt täsmää...
En yhtään ainutta. Täysin luokatonta tarjontaa. En omista telkkaria ja olen nauhoittanut Saunavisiolla ohjelmat mitä haluan katsoa ja nyt Elisa viihteellä. Yhtään ainutta Ylen ohjelmaa en ole koskaan tallentanut. Tosin, koska en omista telkkaria niin minun lupaa ole tarvinnut maksaakkaan, mutta nyt jatkossa täytyy ja kyllä se ottaa päähän. Maikkarin ohjelmista voisin jotain maksaakin.
Ja tuleeko sieltä oikeesti mitään uutta ja kiinnostavaa ohjelmaa? Eiköhän kaikki löydy netistä.
ehdin oikein hyvin.
Katson ohjelmat mieluummin jättikokoisesta taulutelkkarista kun tietokoneen näytöltä.Mihin aikasi oikein käytät jos et edes televisiota ehdi katsoa? :)
tietokoneen liittämisestä telkkariin? ilmeisesti et.
olen mieluummin syönyt sillä tv-lupamaksurahalla kuin nähnyt nälkää tv:tä tuijottaen.
joka selittää, että Ylen tarjonta on luokatonta, jos ei kerran edes oikeasti tiedä mitä Yle tarjoaa.
Mutta kyllähän sen yleensäkin tietää, että ne joiden mielestä Yle on paskaa, on just niitä, joiden mielestä kaikki BB- ja muu täysin sieluton paska on sitä hienointa TV-sisältöä.
Minulle riittää ihan hyvin tv:n katsominen koneelta ja saunavision ja Elisa viihteen kauttahan kaikki ohjelmat voi katsoa vaikka mistä päin maailmaa. Niin vähän tulee telkkua katsottua, ettemme ole vastaanotinta edes viitsineet hankkia. Loma-asunnollamme meillä on tosin telkkari ja AppleTV, joka on muuten ihan loistava paketti, suosittelen.
muuta asiaa, joista veroissa maksan, ja joita en käytä.
Esim. yhdenkään virikemamman Nico-Petterin päivähoitokustannuksia en haluaisi maksaa, en yhtäkään koirapuistoa, en juoppojen katkaisuhoitoja.
Mä en ymmärrä miten voi yksi yle-maksu olla niiiiin kamala, kun se on kuitenkin palvelu, jota jokaisen on mahdollista käyttää. Paljon turhemmastakin täällä veroja maksetaan.
Minulle riittää ihan hyvin tv:n katsominen koneelta ja saunavision ja Elisa viihteen kauttahan kaikki ohjelmat voi katsoa vaikka mistä päin maailmaa. Niin vähän tulee telkkua katsottua, ettemme ole vastaanotinta edes viitsineet hankkia. Loma-asunnollamme meillä on tosin telkkari ja AppleTV, joka on muuten ihan loistava paketti, suosittelen.
Yle pitäisi yhtiöittää ja antaa toimivan johdon näyttää miten hyvin saavat toiminnan kannattavaksi. Tuollainen suojatyömalli kun ei johda tehokkaaseen ja laadukkaaseen toimintaan.
muuta asiaa, joista veroissa maksan, ja joita en käytä.
Esim. yhdenkään virikemamman Nico-Petterin päivähoitokustannuksia en haluaisi maksaa, en yhtäkään koirapuistoa, en juoppojen katkaisuhoitoja.
Mä en ymmärrä miten voi yksi yle-maksu olla niiiiin kamala, kun se on kuitenkin palvelu, jota jokaisen on mahdollista käyttää. Paljon turhemmastakin täällä veroja maksetaan.
Koirapuistot ovat kuntien eli kuntalaisten maksamia, Yle elää suoraan jokaisen veronmaksajan rahoilla ja kyllä sinä jutuistasi päätellen sinne koirapuistoon hyvin sovit, tosin ilman koiraa.
esittää tuhat kertaa laadukkaampaa ohjelmaa kuin muut kanavat; eihän YLEn valikoimaan kuulu ollenkaan esim. mitkään tosi-TV-paskat, jotka ovat aivotonta ja halpaa white trash-soopaa pahimmasta päästä.
YLE saa siis minulta kiitosta ennenkaikkea monipuolisuudesta ja laadukkuudesta. Mediavero vaan saisi olla sitä luokkaa, ettei meidän pienipalkkaisten akateemisten talous siitä järkkyisi (kaavailtu maksu on mielestäni vähän yläkanttiin, saisi olla luokkaa 80-90 euroa / kotitalous / vuosi).
Ensinnäkin tärkeimpänä kaikesta; radio- ja tv-ohjelmia ilman mainoksia!!!
Lähes kaikki A-ohjelmat ovat hyviä, Pressiklubi on joskus ihan nerokas. HBO-sarjat; True Blood, Boarwalk Empire ja Games of Thrones on ihan sairaankovia kaikki. Niinkuin monet aiemmatkin. Teemalta Rock-Suomi ja monet muut dokkarit esim USAn kieltolaista kertova sarja on ollut kiinnostava. Brittidekkarit ja jotkut komediasarjat, kuten Todella upeeta ja Ponille kyytiä. Avara Luonto, Pasila, Kakola, Uuden musiikin kilpailu on kiinnostavampi kuin Euroviisut. Tv1:n lauantai-illan sarja, joka kertoo syöpäsairaasta naisesta. Vasta tuli tosi koskettava neliosainen draamasarja ihmiskaupasta ja sen koukeroista. Kakkoselta alkaa pian Soramonttuprinsessat. Sekin vaikuttaa tosi kiinnostavalta.
Pikkukakkosta katsomme aamuin ja illoin. Lapsen voi huoletta jättää töllön ääreen toviksi.
Ja Areena on ihan maailman loistavin juttu. Sieltä löytyy lähes kaikki ihan mihin aikaan vaan haluaa ohjelmia kuunnella tai katsella.
Mnäkin katson tv:tä pääasiassa rentoutuakseni, mutta haluan silti jotain sisältöä ja älykkyyttä ohjelmaan. BB tai Salkkarit eivät siis ole viihdettä minulle.
Olen tyytyväinen tv-maksun maksaja nyt ja tulevaisuudessakin. Joka päivä saa rahoilleen vastinetta. En tajua, miten te kehtaatte valittaa. Paljon turhempaakin verorahoja hassataan alvariinsa.
tv-lupaa, se olisi pienempi tietty. Vero mielestäni tasapuolinen ja reilu.
Ja niille, jotka eivät katso Ylen kanavia, ette katsoisi ilman Yleä muitakaan kanavia sillä Yle on rakentanut Suomeen valmiin verkon ja tarvittavan tekniikan, joita muut kanavat käyttävät. Got it?
samoin se vuosikausien järjetön rahojen haaskaus kaiken maailman urheilukisojen lähetysoikeuksista on ollut ihan hirveää. Ylestä on päässyt muodostumaan ahneiden (ja monien esim. poliitikkojen) "keidas", eikä eduista haluta luopua. Kustannukset ovat räjähtäneet käsiin ja taas kansa laitetaan kiltisti kaikki paska maksamaan.
Mediavero olisi joka tapauksessa tullut, ei siinä nyt tv-lupalaisten maksuilla tai maksamattomuudella ole mitään tekemistä.