Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä uusi Yle-vero on täysin luvatta katselevien syytä.

Vierailija
15.12.2011 |

Nyt sitten KAIKKI joutuvat kärsimään, vaikkei olisi edes televisiota kotitaloudessa. Mikä siinä on ollut niin helvetin vaikeaa maksaa tv-maksu, jos se telkkari on siellä kotona ja sitä katsotaan? Ai, mutta kukaanhan ei tietenkään katso Ylen kanavia, ihan vain dvd:tä ja Big Brotheria katsotaan. Keskituloiset, ilman tv:ta OIKEASTI elävät joutuvat nyt teidän takia kärsimään.

Hävetkää.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen paskan ohjelmatarjonnan lisäksi luparahoilla tuetaan:

1) Monille entisille poliitkkoille joilla pitää järjestää joku suojatyöpaikka. Tämän takia ylellä on joku neuvostoliitonaikainen hallintoneuvosto. Joku ex ministeri heinonenki osti yli 4 miljardilla olemattomia umts lupia ja nauttii komeata palkkaa.

2) Sinffoniaorkesterit ja oopperat. Ei vois turhempaa olla ja muka suomalaista kulttuuria, kun jotain keskiaikaisten muusikkojen tekeleitä soitellaan. Näihin "kulttuureihin" palaa miljoonia vuosittain.

3) Musiikkitalo jossa nuo kohdassa 2 saavat harjoitella.

4) Kaikki yleishyödyllisyys. Sen voisi tarpeettomana poistaa kun kaiken saa muita medioita käyttäen ilman ylen vasemmistolaista näkökulmaa.

Arvatkaa olenko luvanmaksaja?

millaista ohjelmaa Yleltä tulee. Minusta on hienoa, että etenkin Teema esittää oopperoita ja konsertteja. Kaikilla ei ole mahdollisuutta lähteä Kansallisoopperaan katselemaan ja kuuntelemaan. Hyvä, että sen voi tehdä edes omalla kotisohvalla. Minä en taas pidä maikkarin viihteellisestä yleishyödyllisyydestä. Sen voisi myös poistaa, onneksi sentään formulat on jo kiikutettu maksukanaville.

Entäs ne joita ei vittujakaan kiinnosta ooppera tai dokumentit. Eikö sinun kuulu maksaa suurempaa summa koska sinä katsot ylen ohjelmia?

Vierailija
22/78 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme omista telkkaria, emme kuuntele radiota emmekä käytä ylen palveluja edes netissä.

Kiva että nyt sitten lätkäistään maksu kummallekin aikuiselle >:(

että maksu siirtyy verovaroista otettavaksi. Mutta se johtuu varmasti siitä, että olen tähän astikin maksun maksanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entä ne jotka katsovat televisiota hyvin harvoin tai eivät ollenkaan Ylen kanavia? Tai joilla on laitteet ja pelit olemassa mutta eivät vaan katso tv:tä koska sieltä ei tule mitään?

Eikö olisi hieno maksaa lupamaksua käytön mukaan. Eikö ylen kanavia voisi katsoa vaikka tv -kortin kautta.

Vierailija
24/78 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne joita ei vittujakaan kiinnosta ooppera tai dokumentit. Eikö sinun kuulu maksaa suurempaa summa koska sinä katsot ylen ohjelmia?

Mahtaa vituttaa.

Vierailija
25/78 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa vituttaa.

Kyllähän tuo juuri vituttaa :) siksipä en ole maksanut tv-lupa maksua kertaakaan koska siinä ei ole mitään järkeä

Vierailija
26/78 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme omista telkkaria, emme kuuntele radiota emmekä käytä ylen palveluja edes netissä.

Kiva että nyt sitten lätkäistään maksu kummallekin aikuiselle >:(

että maksu siirtyy verovaroista otettavaksi. Mutta se johtuu varmasti siitä, että olen tähän astikin maksun maksanut.

Tiedättekö mihin tällä valmistaudutaan? No IP-telkkareihin eli kun tv siirtyy kokonaisuudessaan verkkoo niin YLE ei olisi millään tavoin pärjännyt kisassa eikä olisi pystynyt valvomaan tv:n katselua. Ihmiset kun ostavat 5 vuoden päästä ne ohjelmat verkosta mitkä kiinnostaa ja YLE:n tarjonnalla ja ammattitaidolla on ihan turha edes yrittää. Ylen paras ohjelma on avara luonto ja sekin on ostettu BBC:ltä tms. No onneksi en asu Suomessa niin eipä tarvitse osallistua teidän touhuihinne :D

Vierailija
27/78 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kaikki olisivat maksaneet eikä aina näitä selityksiä. Itsekään en ylen kanavilta katso kuin avaran luonnon, mutta olen aina mukisematta maksanut tv-luvan. Mulle tulee huomattava helpotus uudistuksen myötä, sen n.250e sijaan joudun tästä lähtien maksamaan maximissaan sen 150e eli HIENO HOMMA!

Vierailija
28/78 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo juuri vituttaa :) siksipä en ole maksanut tv-lupa maksua kertaakaan koska siinä ei ole mitään järkeä

Vierailija
29/78 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kukaan ei omista siis telkkaria. Nekin jotka omistavat ja sattuvat joskus katsomaan ohjelmiakin eivät vahingossakaan ensimmäistäkään YLE:n ohjelmaa katso tai edes vilkaise. Siitä huolimatta linnan juhlia tuijotti 2,5 miljoonaa suomalaista...

Vierailija
30/78 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei tosiaan käytetä mitään ylen palveluita (myöskään netissä).

HIENO HOMMA?

jos kaikki olisivat maksaneet eikä aina näitä selityksiä. Itsekään en ylen kanavilta katso kuin avaran luonnon, mutta olen aina mukisematta maksanut tv-luvan. Mulle tulee huomattava helpotus uudistuksen myötä, sen n.250e sijaan joudun tästä lähtien maksamaan maximissaan sen 150e eli HIENO HOMMA!

Vierailija
31/78 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki digibokseja ja telkkareita myyvät liikkeet sellaisen lain piiriin, että rekisteröivät joka ikisen asiakkaan joka ostaa boksin/teeveen. Sitten näille ihmisille lähetetään lasku ja he maksavat katselustaan.

Ärsyttää aivan helvetisti taas turha lisämaksu. Taloudessa ei ole teeveetä ollut kymmeneen vuoteen, eikä tule ikinä.

Vierailija
32/78 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. persaukinen yksinhuoltaja joka on aina (myös toimeentulotuella eläessä!) kiltisti maksanut tv-luvan :)

Vierailija
33/78 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämäki vero olisi tullut vaikka jokainen kotitalous olisi sen maksun kiltisti maksanut. Kyse on puhtaasti ylen itsekkyydestä ja hallitsemattomasta rahankäytöstä jossa ei ole mitään tolkkua.

Vierailija
34/78 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kukaan ei omista siis telkkaria. Nekin jotka omistavat ja sattuvat joskus katsomaan ohjelmiakin eivät vahingossakaan ensimmäistäkään YLE:n ohjelmaa katso tai edes vilkaise. Siitä huolimatta linnan juhlia tuijotti 2,5 miljoonaa suomalaista...

Vierailija
35/78 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIENO HOMMA?

Säälin heitä

Vierailija
36/78 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuotta...

Vierailija
37/78 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on katsonut esim. Pinguja ja Late Lampaita, elokuvista mm. Astrid Lindgrenin kirjojen filmatisointeja, Miyazakin filmejä ja erinäisiä luontoaiheisia dokumentteja.

Sääli ihan rauhassa.

HIENO HOMMA?

Säälin heitä

Vierailija
38/78 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi emme ole maksaneet 10 vuoteen lupaa, sillä sen jälkeen tuo ei tunnu ihan niin pahalta. Yleltä itse en katso mitään, mutta lapset katsoo, joten voin hyvin maksaa vaikka ihan järjetön lisävero tuokin on. Suomessa ei osata muuta kuin verottaa, Yle olisi pitänyt jo aikoja sitten muuttaa liikelaitokseksi ja potkia kaikki Jungnerin yms kaltaiset tyhjäntoimittajat ulos ja lähteä rohkeasti mukaan businekseen. Suojatyöläisten keskittymä kuten kaikki virkamiestenkin duunit.

Vierailija
39/78 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvaamiseksi kyllä Yleä tarvitaan. Oma kieli on tärkeä asia. Ja aika monet ulkomaisetkin lastenohjelmat on Ylen tänne tuomia. Tuli vaan mieleen.

Sitten on tietysti vielä lastenmusiikkituotanto (aikuisten elokuvatuotanto ja musiikkituotanto tietysti kans)

Liikennetiedotteet, vähemistöuutiset, kieliohjelmat, koulu-tv, abitreenit, kriisiajan valmius...

Ylen tehtävät ja tekemiset tavoittaa ja vaikuttaa aika lailla kaikkiin suomalaisiin (tutkimustenkin valossa) ja se on ensiarvoisen tärkeä suomenkielisen kulttuurin säilyttämisessä. Sitä ei vain moni tiedä. Se on paljon muutakin kuin televisiokanavat, joka on vain osa tehtävistä.

Vierailija
40/78 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle pitäisi yhtiöittää

Oletko koskaan kuullut Oy Yleisradio Ab:stä? Väännetään vielä rautalangasta, Yle on yhtiö, se on jo yhtiöitetty.

Finnpanelin tilastoista näkee, että Ylen katsojaosuus on 45 %, eli aika moni sitä yleä kuitenkin katselee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä