Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero vaikuttaa lapsiin, musertaa heidän maailmansa

Vierailija
27.11.2011 |

Lopettakaa eron vaikutusten vähättely lapsiin ja yrittäkää auttaa heitä vaikeassa tilanteessa.

Täällä jatkuvasti viestitellään kaikkea aikuisten omista näkökulmista, eikä uuden rakkauden huumassa ymmärretä, että lapsiin sattuu, heidän maailmansa on hajalla ja he tarvitsevat tukea.

Jos teette noin kamalan ratkaisun, kantakaa siitä edes vastuunne ja tukekaa lapsianne. Todennäköisesti lapset tarvitsevat myös ammattiauttajan apua.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista eniten lapsia auttaisi, kun vanhemmat kasvaisivat ihmisinä hitusen ennenkuin alkaisivat edes lapsista unelmoimaan tosissaan.

Surullisia ovat erot lasten kannalta, mutta surullisia ovat usein myös tapahtumat niitä ennen.

Vierailija
2/8 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on myös eroja jotka tuovat lapsille helpotuksen ja turvallisuutta. Ystäväni oli toistakymmentä vuotta epävakaan ihmisen vaimona ja lapset olivat väkivallan ja verbaalisen hyökkäilyn kohteena monet vuodet. Ero oli lapsille huojentava asia, vaikka kyllähän se on valtava elämänmuutos ja se tuottaa takuulla surua ja hämmennystä.

Ihmisten pitäisi myös siis katsoa tarkemmin, kenen kanssa lapsia tekevät ja naimisiin menevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mieskin voi olla aivan erilainen ennen ensimmäisen lapsen syntymää kuin sen jälkeen. Äitini on joskus sanonut, ettei hän naimisiin mennessään olisi ikinä uskonut, miten vaikeaksi avioliitto heillä menee ja että se päättyy eroon.

Kyllä ero voi olla lapselle todella myös helpotus. On inhottavaa kuunnella vanhempien päivittäistä riitelyä ja jankkaamista milloin mistäkin asiasta tai katsella kotona kännissä örveltäviä vanhempia, jotka eivät ymmärrä puhetta ja joilla seisoo silmät päässä.

Vierailija
4/8 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun sellaisiin lapsiin, keille vanhempien ero oli suuri helpotus. Mitään tuollaista ei siihen liittynyt.. Mutta olin helpottunut kun ne ainaiset riidat ym. loppuvat..

Riippuu siis varmasti paljon myös erosta ja siihen johtaneista tekijöistä..

Vierailija
5/8 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet mieheni kanssa 20 vuotta yhdessä ja nyt hän alkaa olla luovuttanut meidän suhteemme.

Ero taitaa olla tulossa, vaikka minä haluaisin vielä yrittää.

Vierailija
6/8 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ollut todellakaan järkytys vaan helpotus!

Vierailija
7/8 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole noin yksioikoista. Itse olin vain tyytyväinen siihen, että vanhempani erosivat. Toivoin sitä jo kauan, sillä vanhempien toraisuus myrkyttää koko kodin ilmapiirin ja tekee arjesta todella raskasta.

Tietenkin vastuunsa pitää kantaa ja lapsia ajatella mahdollisimman pitkälle, mutta se ei automaattisesti tarkoita väkisin yhdessä pysymistä.

Vierailija
8/8 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ero oli sekä järkytys että helpotus. Eihän sitä tietenkään lapsena haluaisi, että vanhemmat eroavat ja se oli tosi raskasta, mutta jälkeenpäin huomasi että elämä muuttui paljon mukavammaksi. Ei enää riitoja, ei huutoa ja kumpikin vanhempi muuttui jotenkin paljon leppoisammaksi. Ero oli ihan hyvä ratkaisu.