Mitäs sitä tarjoaisi ruuaksi risoton kanssa?
Yleensä olen laittanut pihvin, mutta vaihtelu virkistäisi...
En tee kovin ruokaisaa risottoa joten vaatii jotain kaveriksi.
Kommentit (20)
Tai laita risottoon sieniä ja parmesania tms. jolloin menee ilman sen kummempia lisukkeita.
sieniäkin usein. Mutta silti minusta vaatii jotain muutakin. En tosin syö lämmintä ruokaa kuin kerran päivässä, siksi ehkä tykkään tujummasta. ap
antakaa joku hyvä resepti?
lisää nestettä (viiniä, kasvislientä) pikkuhiljaa, anna kiehua aina kerralla.Lisää lopuksi voinokare ja parmesanjuustoa raasteena. ap
jauhelihaa ja jotain vihanneksia? Mutta se taitaakin olla sitten jotain pataa? Entäs mitä on paella, onko se risottoa merenelävillä?
Itse en todellakaan ole mikään mestarikokki, mutta risotto on yksi niistä ruokalajeista, joka onnistuu kerta toisensa jälkeen. En edes ymmärrä, mikä siinä voisi mennä pieleen..?
jauhelihaa ja jotain vihanneksia? Mutta se taitaakin olla sitten jotain pataa? Entäs mitä on paella, onko se risottoa merenelävillä?
Ja paellaankaan ei käytetä arborioriisiä vaan on tuollainen irtonaisempi kuin risotto, mereneläviä ja kanaa voi laittaa. Sitten on vielä jambalaya... ;) ap
Itse en todellakaan ole mikään mestarikokki, mutta risotto on yksi niistä ruokalajeista, joka onnistuu kerta toisensa jälkeen. En edes ymmärrä, mikä siinä voisi mennä pieleen..?
laitetaan esim karitsan kareeta tai ankanrintaa tai poronsisäfilettä lisäksi. tai sitte just jotain hyvää kalaa jolloin usein laitetaan jättikatkarapuja risottoon ja tehdään se hummeriliemeen.
laitetaan esim karitsan kareeta tai ankanrintaa tai poronsisäfilettä lisäksi. tai sitte just jotain hyvää kalaa jolloin usein laitetaan jättikatkarapuja risottoon ja tehdään se hummeriliemeen.
ap *lähtee kauppaan, jatkakaa te muut :)*
kanaa sopii risoton kanssa erittäin hyvin!
ohje oli risotto-riisi purkin takana. Ai että oli ihanaa! Tästä tuli heti mun lemppari.
ohje oli risotto-riisi purkin takana. Ai että oli ihanaa! Tästä tuli heti mun lemppari.
Just tuli teiniltä viesti, että haluaisi syödä tänään risottoa.
NAM! + rucolaa, oliiviäljyä ja parmesania annokseen.
Olen tehnyt kesäkurpitsasta mutta punajuuri kiinnostaisi!
Osta maustamattomia kanan reisipaloja, joista on luu poistettu -siis se koiven kohta ekasta nivelestä ylöspäin. Saa nykyään kaupoista 6 kpl:n pakkauksissa! Aukase rullat ja mausta suolalla ja pippurilla ja vähän cyrrya. Anna maustua 20 min ja laita sit tikulla kiinni.
Laita pataan öljyä reilu loraus ja raastaen inkivääriä 3 cm pala ja 3-5 valkosipun kynttä. Raasta sitruunan kuorta reilusti 1-2 kpl ja iso nippu lehtipersiljaa. Pilko vielä hieman tulista paprikaa joukkoon ja mitä ikinä tykkäät suolaa ja pipp.
Kun olet muhittanut mausteita miedolla lämmöllä 15 min laita vähän 1 rkl tummaa sokeria ja kanalientä joukkoon. Asettele rullat pataan ja lisää nestettä että melkein peittyvät. Risoton kanssa laittaisin nesteeksi kuivaa valkoviiniä osan. Hauduta 1 tunti ainakin liedellä kannen alla tai uunissa. Ensin 5 min 200 ja sit 160
Jos maku liian tulista voi aina lisätä ruokakermaa tai kookoskermaa. Tää on hyväääää!
esim kanttarelli tai tryffelirisotto - eihän siinä ole sientä kuin nimeksi. Ja paljon parmesan juustoa tietty, se tekee sen kermaiseksi ja ruokaisaksi.
Alkuun ehkä salaatti ja pääruuaksi tuo risotto sellaisenaan
suppilovahveroita ja sipulia haudutettuna voissa, tosi hyvä lisäke risotolle....kannattaa kokeilla....
Tai laita risottoon sieniä ja parmesania tms. jolloin menee ilman sen kummempia lisukkeita.