Ärsyttää kun en oikein tiedä miten laittaisi cv:hen lapset ja hoitovapaat.
Tilanne se, että hoitovapaalta en palannutkaan vanhaan työhön, ja haen nyt töitä.
Mutta työsuhde siis jatkui tähän asti, eli sikäli cv:hen tulee merkintä työsuhteesta ajalle vuosi xxxx - 2011. vaikka olen tästä ajasta ollut pari vuotta nyt kotona.
Sama edellisenkin (ja joidenkin vanhempienkin) työsuhteiden kohdalla - osa ajasta on mennyt kotona.
Tyyliin työsuhde voi näyttää 5 vuodelta, vaikka töissä ollut siitä vain 3 vuotta tms.
No, olen ajatellut että ehkä lasten syntymävuosista näkyy, että väkisin tullut niinä hetkinä taukoja... mutta välillä tuntuu että lapsetkin pitäisi jättää pois (4 kpl) - vaikkei kaikki enää ihan pieniä olekaan, tuntuu että onko noin monta lasta jo tosi paha.
Yhdestä cv:stä jätin pois kaikki tiedot lapsista ja perhesuhteista (enkä runoillut mistään hoitovapaista mitään), - no heti tuli haastattelukutsu.
Toki sitten kerroin heti tilanteeni ja sitten kysyttyynkin, eli nuo seikat tuli haastattelussa kyllä esiin (lasten määrä ja hoitovapaat jne.)
Silti tuntuu että haastattelu meni hyvin ja vaikutti että pääsen ehkä jatkoon.
Mutta mietin, että onko tuo ihan ok tapa kuitenkaan... onko tämä niin raakaa, ettei cv:ssä voi mainita lapsia tai mitään? Ja antaa ensin välittyä vaikutelman, että olisi esim. 15 v. työkokemusta, vaikka oikeasti sitä onkin yhteenlaskien esim. vain 8 v. tms vastaavaa?
Että pääsee edes haastatteluun...
Toisaalta olisi kiva olla avoin ja täsmällinen kaikesta jo alunperin...
Miten te muut teette??
Mulla siis tilanne, että cv:hen ei tule aukkoja, koska mulla on aina ollut voimassaoleva työsuhde hoitovapaiden yli (vaikken sitten käytännössä ole kuitenkaan ikinä varsinaisesti palannut siihen työhön, vaan työsuhde on päättynty sitten syystä jos toisesta hoitovapaan jälkeen).
Mutta esim. työtodistuksissa lukee aina se koko työsuhten "pitkä" kesto hoitovapaan yli, eikä mitään mainintoja vapaista.
lapsetkin pitäisi jättää pois (4 kpl) - vaikkei kaikki enää ihan pieniä olekaan.
Sama määrä itellä lapsia,ja mieleen tuli että jos yksi enää asuu kotona ja viikot koulus eri paikkakunnalla,niineikö siitä kerry jo taito hoitaa lapsia,kun on noinkin monen kanssa ollut kotona varsinkin ssanut hoitaa,ja jos itse työskentelee vaikka perhepäivähoitajana tai lastenhoitajana.Oma kai se on asia laittaako ne sinne vai ei...