Mikä on HR-asiantuntija?!
Kommentit (13)
Se käännös voisi olla henkilöstöhallinnon asiantuntija
Itse käyttäisin mieluummin termiä henkilöstöjohtamisen asiantuntija.
-ei ammattikääntäjä
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 12:12"]
Itse käyttäisin mieluummin termiä henkilöstöjohtamisen asiantuntija.
-ei ammattikääntäjä
[/quote]
Oliskohan tuo ap saanut jo käännöstyönsä tehtyä? Kohtahan tuosta on 3 vuotta kun apua kyseli.
Meillä HR on se funktio, joka ei osallistu muihin kohdistuviin säästötalkoisiin ollenkaan. Kolmetoista smuidua ja yksi mies suunnittelee mm. "me-henki-kampanjoita", uuden työntekijän perehdytysmalleja, kahden ammatissa vaadittavan kelpoisuuden "hallintaprosessia" ja pöyrittelee henkilöstötutkimuksen tuloksia puoli vuotta ennen niiden julkaisua. Yrityksessä, jonka henkilöstömäärä on ollut laskusuunnassa n. 10 vuotta.
Näin käy, kun yhdelle yksikölle annetaan de facto valta päättää säästökohteista. Eivät tietenkään koska tarkastele omaa toimintaansa kriittisesti.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 12:19"]
Meillä HR on se funktio, joka ei osallistu muihin kohdistuviin säästötalkoisiin ollenkaan. Kolmetoista smuidua ja yksi mies suunnittelee mm. "me-henki-kampanjoita", uuden työntekijän perehdytysmalleja, kahden ammatissa vaadittavan kelpoisuuden "hallintaprosessia" ja pöyrittelee henkilöstötutkimuksen tuloksia puoli vuotta ennen niiden julkaisua. Yrityksessä, jonka henkilöstömäärä on ollut laskusuunnassa n. 10 vuotta.
Näin käy, kun yhdelle yksikölle annetaan de facto valta päättää säästökohteista. Eivät tietenkään koska tarkastele omaa toimintaansa kriittisesti.
[/quote]
Niin kätsympäähän se toki olisi, jos ekaksi lähtisi talosta HR ja sitten esimiehet ihan issekseen hoitaisivat noi vähennys YT:t.. not. Ja HR:hän se perinteisesti on vastuussa siitä, miten firmalla menee, ei suinkaan: myynti, markkinointi, tuotekehitys osastot.
että HR on human resources, eli henkilöstöpuolen asiantuntija. Oon kääntäjä ja ainakin bisnesjargonissa HR on aina human resources.
Henkilöstörekrytointi
HR = Human resources
Eli rekrytointi voi olla osa sitä mutta HR-juttuihin kuuluu paljon muutakin, esim henkilöstön kehittämistä jne...
Tämä sisältää muutakin kuin rekrytoinnin, osaamisen kehittämistä yms.
Aloitteleva kääntäjä tässä itsekin ja tuota ihmettelin. :D Eli voi kääntää ihan HR.
Aloitteleva kääntäjä tässä itsekin ja tuota ihmettelin. :D Eli voi kääntää ihan HR.
kääntäjän pitää suosia vähän huolitellumpaa kieliasua ja kääntää se auki suomeksi. Mä en kääntäisi HR, vaan henkilöstöasioiden asiantuntija tai jotain sinne päin. Onko sulla käännösmuistia?
T: se kääntäjä
[quote author="Vierailija" time="29.09.2011 klo 10:41"]
Mitä sellainen tekee? Mistä HR on lyhenne?
[/quote]