Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Maanantaina alkanut kaalikeittokuurini on osoittautunut jälleen kerran menestykseksi.

Rakastan nimittäin kaali-kasviskeittoa: ei tuota minkäänlaisia ongelmia syödä sitä aamiaiseksi, lounaaksi, päivälliseksi ja iltapalaksi. Nesteet ja ylimääräinen turvotus on poistuneet ihan uskomattomalla nopeudella. Ainoana minimaalisena harmina se, että koko ajan saa rampata vessassa pissalla.

Suosittelen lämpimästi: on edullista ja kaiken lisäksi toimii!

• ylös 10
  • alas 1

Sivut

Kommentit (28)

toi ei ole pysyvä ratkaisu ja siksi huono, eikä varmaan kovin terveellinenkään. kaalikeitto on hyvää, mutten sitä 24/7 vois syödä, en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minä, paatunut ja pitkäaikainen kasvissyöjä, joka RAKASTAN kasviksia, kaalia, sipuliruokia, porkkanoita, mausteita... en vaan saa kaalikeittoa alas. En hitossa. Liian vahvat muistot liian monesta kaalikeittodieettiyritelmästä joskus parikymppisenä. Ajatuskin kuvottaa.

Hyvä että sinä pidät, sen muistan että pissalla sai kyllä ravata! :)

Syötkö siis pelkkää kaalikeittoa? ei yhtään mitään muuta? :o pystysköhän itekki? Olen jo 10 kiloa pudottanut, mutta vielä vois ottaa nopeampaa muutaman kilon.

Mimmonen ohje sulla on siihen kaalikeittoon?

Jotain tuli takaisin siirryttyä tavalliseen ruokaan, mutta kysee vain muutamasta kilosta. Upea saavutus.

Sulle on siis kilot tulleet aina takaisin kun taas pitää laihduttaa? Onhan se laihduttaminen helppoa ilman kaalikeittojakin, vaikeampaa on pitää paino pysyvästi alhaalla.

Sehän on hienoa että osaat laihduttaa. Onneksi mun ei tarvitse kun muutin elämäntapani ihan pysyvästi ilman kuureja niin ylipaino lähti ja on pysynytkin poissa. Jojoilu on pahempaa.

Mulla jämähtänyt paino ja karppaamalla sain vain sen 2kg alas mutta nyt ei mitään tapahtunut 2viikkoon enää. Olen epätoivoinen. Syön koko ajan vähempi kuin kulutan ja silti paino pysyy ylhäällä.

kaalikeittoa ja vastaavia herkkuja? Miksi ne ylikilot on tulleet ja tulevat ilmeisesti säännöllisesti?

Itsekin rakastan erilaisia kasvisruokia, erityisesti keittoja. Tomaattikeitto, bataattikeitto, porkkanakeitto, kaalikeitto kasvissosekeitto ym. ovat säännöllisesti ruokalistalla. Muutenkin tykkään herkutella esim. hedelmäsmoothieilla tai marjapirtelöillä. Eikä herkkuruokiin muutenkaan tarvitse kuulua (aina/usein) kermakastiketta ja paljon voita...

Tämä ei tarkoita, ettenkö söisi myös raskaita ruokia tai sokeripitoisia herkkuja toisinaan, mutta ihmettelen, miksi kaalikeitto (etenkin kun ap tykkää siitä) on joku erityinen "laihdutusruoka". - Kun syö pääsääntöisesti terveellisesti ja nälän mukaan, ei tarvi laihduttaa keitoilla. Keitot ovat ruoka siinä missä muutkin ruoat.

Lainaus:

kaalikeittoa ja vastaavia herkkuja? Miksi ne ylikilot on tulleet ja tulevat ilmeisesti säännöllisesti?

En ole ylipainoinen, enkä mielestäni ole koskaan ollutkaan. (Paino tällä hetkellä kesän syöpöttelyjen jäljiltä n. 58 kg ja pituutta 166 cm.)

Tämä jokasyksyinen kaalikeittodieetti auttaa ainakin itseäni puhdistamaan elimistöäni: samalla poistuu kuonaa, nestettä ja turvotusta, ja perinteisesti ne 2-5 kiloa siinä sivussa.

Aika kasvispainotteisesti syön kyllä ympäri vuoden vaikka armottomaksi herkkupepuksi tunnustaudunkin. Kaaliruokia tulee kyllä tehtyä ihan rikollisen vähän, erityisesti kun pidän niistä niin kovasti. Näin syksyisin sesonkiaikaan tuleekin sitten syötyä melkein koko vuoden edestä.

Omaan kaalikeittokattilalliseeni kuullotan rypsiöljyssä 1-2 sipulia, lisään joukkoon ison määrän suikaloitua kaalia, jonka myös öljyssä käännellen pehmennän. Sitten nestettä, porkkanakuutioita ja muita keittoon sopivia kasviksia oman mielen mukaan, isoja keittojuureksia pakkasesta, kasvisliemikuutioita, mausteita oman mielen mukaan... Oikeastaan taivas ja omat mieltymykset ovat rajana. Kaalikeitossa tärkeintä kuitenkin on tarpeeksi pitkä keittoaika ja haudutus!

Usein joukossa on myös reilu tujaus valkosipulia (pitää syksyn virukset tosi hyvin loitolla!) ja monet laittavat esim. tomaattimurskaa tai pyrettä, itse en kovin mielelläni sotke tomaattia kaalin kanssa samaan ruokaan.

Ihmetyttää miksi jotkut viitsivät maksaa maltaita keinotekoisista laihdutusvalmisteista, patukoista, pillereistä ja ällöttävistä sosekeitoista, kun luonnonmukaisiakin, edullisia menetelmiä on tarjolla! Ja todellakin toimii jos ei ole "kaalivammainen".

Kaali on halpaa, hyvää ja taipuu moneksi kunhan vain mielikuvitusta löytyy. Kannattaa keittokuurilla nauttia jotakin vitamiinivalmistetta (vaikka joku monivitamiini&kalsium) ja muistaa juoda vettä ja esim. vihreää teetä riittävästi. Itse juon kaalikeittoviikollani myös normaalia enemmän rasvatonta maitoa.

Kuinka kauan kaalikeittoa yleensä syötte? Kausiluonteisesti? Toimiiko vatsa, saako ruokavaliosta riittävästi kuituja?

turvaan kaikki vitamiinien saannit samalla. Sitä voi sentään terveellisesti jatkaa vaikka 10 viikkoa.

Kauhistuttaa ajatus, että joku olisi laihduttanut pelkällä kaalikeitolla 40 kg!!! Mahtaa olla kauheat puutokset monista ravinteista?

Itse kärsin siitä, että normaalilla ruokavaliollani (mm. paljon rahkaa) elimistö menee silloin tällöin liian "happameksi", vatsa ei toimi ja olo on huono. Kaali tasapainottaa tämänkin tilanteen!

laihduttaneesta. Ylipainoa oli lähtölukemissa sikäli paljon, että oli mitä pudottaa. Nesteitä paljon alussa. Ihmedieettihän laajennetaan vähitellen eli siihen lisätään lihaa ja maitotuotteita. Ilmeisin hyvin onnistui dieetissään.

Lainaus:

turvaan kaikki vitamiinien saannit samalla. Sitä voi sentään terveellisesti jatkaa vaikka 10 viikkoa.

Kauhistuttaa ajatus, että joku olisi laihduttanut pelkällä kaalikeitolla 40 kg!!! Mahtaa olla kauheat puutokset monista ravinteista?

Kaalikeitto on musta ihan hyvää silloin tällöin, mutta ei minään kuurina. Eikö teitä tai läheisiä rupea se jo se kaalinkin haju ällöttämään?

Nekö, jotka tulevat takaisin hetki kun alat syödä normaalisti? Eikös laihdutuksen tarkoitus ole päästä eroon siitä ylimääräisestä rasvasta (pienentää rasvasoluja)? Jotenkin oudon kuuloinen hehkutus.

Mä syön kaaliruokia, keittoja ja laatikoita, varmasti keskimääräistä mammaa enemmän eikä mulla IKINÄ ole mitään ilmavaivoja. Ehkäpä mullakin tuo kaali juuri tasapainottaa elimistön suolistoflooraa... Vatsa toimii paremmin ja säännöllisemmin, kasviksissa on niin paljon kuitua.

Ja alkuperäiseen kaalikeitto topiciin vielä sen verran, että viikon tai maksimissaan muutaman viikon kuuri on hyvä aina silloin tällöin. Syön jokaisen keittoannoksen kaverina aina ruisleipä- tai näkkärisiivun tai kuitusämpylän. Tietty täytyy muistaa juoda riittävästi vettä, varmistaa vitamiinien saanti ja voihan siihen keittoon lisätä tarvittaessa esim. jonkinlaista kuituvalmistetta jos ei tahdo syödä sitä leipää.

Sivut