Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juntti kysyy: Miten ja mihin pestoa käytetään? ov

Vierailija
14.09.2011 |

On pakko myöntää, että pestoa olen maistanut vain kerran, vuosia sitten leivän päällä jossain.

Esim. pesto pastan kanssa (poika oli sitä jossain syönyt ja ylistää maasta taivaaseen), miten se tehdään?

Ja mielellään niistä valmispestoista mitkä on lasipurkeissa, tässä vaiheessa vasta kokeilen, en tee itse.

Helppoja ohjeita kehiin kiitos, ja todellakin, anteeksi tyhmyyteni kera junttiuden =))

t. 38v äiti

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pestolohesta eli lohifileen päälle sivellään pestoa (ei tartte muita mausteita) ja uuniin vaan! Ihan mielettömän hyvää :D

Vierailija
2/17 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mozzarellaa, tomaattia ja pestoa.

Ei siihen pestopastaan laiteta mitään muuta kuin pestoa pastan joukkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pakko myöntää, että pestoa olen maistanut vain kerran, vuosia sitten leivän päällä jossain.

Esim. pesto pastan kanssa (poika oli sitä jossain syönyt ja ylistää maasta taivaaseen), miten se tehdään?

Ja mielellään niistä valmispestoista mitkä on lasipurkeissa, tässä vaiheessa vasta kokeilen, en tee itse.

Helppoja ohjeita kehiin kiitos, ja todellakin, anteeksi tyhmyyteni kera junttiuden =))

t. 38v äiti

Keitä pasta, sekoita joukkoon pesto. Siinä se!

Vierailija
4/17 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen viimeksi laitoin sitä perunamuusin joukkoon:9

leivän päälle, pitsaan tomaattimurskan sekaan, pastaan sellaisenaan, jauhelihakastikkeen joukkoon jne. En ole tehnyt vielä itse.

Vierailija
5/17 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliarvostettua, mutta - pestolla ja pestolla on eroa.

Paras pesto on se ihan pieni purkki merkkiä Sacla. Kokeile sitä.

2

Vierailija
6/17 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan itse kunnon raaka-aineista tekemällä tulee herkullista!

Yliarvostettua öljyistä ja tunkkaista töhnää

Vierailija
7/17 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä tehnyt itsekin muutaman kerran.

Sopii pastaan. Sopii paahdettujen leipien päälle. Sillä voi sivellä kanan rintafileitä. Laittaa pizzan päälle.

Minusta sopii melkein kaikkeen, siihen tulee himo. Googlaa reseptejä!

Vierailija
8/17 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista pirkka- ja yhteishyvä- ym. reseptihauista löytyy helppoja ohjeita, hakuun rajaat vaikka "pestopasta", vaikeusasteenkin voi yleensä valita noista reseptihakukoneista... mä ainakaan en mitenkään "tee" pestopastaa, ihan vaan siitä purkista keitetyn pastan sekaan, määrä maun mukaan... Mozzarellapizzaan laitan sitä lisukkeeksi, tosi yksinkertainenhan on vaikka broilerikiusaus pestolla maustettuna.

Vierailija
9/17 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopiva annostus on ehkä 1-2 rkl pestoa kulholliseen (yhden hengen) pastaa. Jos teet koko kattilallisen mistä syö vaikka neljä, saat menemään kokonaisen purkin tai ainakin puolet.

Jos tykästyt pestoon, sitä on helppo tehdä itse. Sekoita sauvasekoittimella cashewpähkinöitä, manteleita, purkillinen basilikanlehtiä ja oliiviöljyä. Suolaa ja valkosipulia voi laittaa maun mukaan.

Kätevä ruoka-aine vaikka ostettuna vähän kallista. Tykkään pestosta myös perunasalaatin liemenä ja tietysti leivän päällä.

Vierailija
10/17 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

prismassa esim? Miltä hyllyltä, mausteista ei, siemenistä ei, Missä ne piiloilee?

Vierailija
11/17 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toki noita pähkinöitä ja siemeniä voi käyttää oman maun mukaan, samoin kuin yrttejä

sopiva annostus on ehkä 1-2 rkl pestoa kulholliseen (yhden hengen) pastaa. Jos teet koko kattilallisen mistä syö vaikka neljä, saat menemään kokonaisen purkin tai ainakin puolet.

Jos tykästyt pestoon, sitä on helppo tehdä itse. Sekoita sauvasekoittimella cashewpähkinöitä, manteleita, purkillinen basilikanlehtiä ja oliiviöljyä. Suolaa ja valkosipulia voi laittaa maun mukaan.

Kätevä ruoka-aine vaikka ostettuna vähän kallista. Tykkään pestosta myös perunasalaatin liemenä ja tietysti leivän päällä.

Vierailija
12/17 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

herneiden ja linssien kanssa.

prismassa esim? Miltä hyllyltä, mausteista ei, siemenistä ei, Missä ne piiloilee?

Vierailija
13/17 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sittarissa siellä missä on mantelit ja pähkinä. Prismassa ne oli siellä,missä linssit.

Olen peston suurkuluttaja, mutta itse en ole sitä oikein osannut tehdä. Siinä pitäisi olla sekä parmesania että pecorinoa. En keksi muutakaan syytä, miksi en saanut sitä onnistumaan.

Vierailija
14/17 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopiva annostus on ehkä 1-2 rkl pestoa kulholliseen (yhden hengen) pastaa. Jos teet koko kattilallisen mistä syö vaikka neljä, saat menemään kokonaisen purkin tai ainakin puolet. Jos tykästyt pestoon, sitä on helppo tehdä itse. Sekoita sauvasekoittimella cashewpähkinöitä, manteleita, purkillinen basilikanlehtiä ja oliiviöljyä. Suolaa ja valkosipulia voi laittaa maun mukaan. Kätevä ruoka-aine vaikka ostettuna vähän kallista. Tykkään pestosta myös perunasalaatin liemenä ja tietysti leivän päällä.

taisi unohtua parmesanjuusto pestoreseptista?

eika mikaan valmiiksi raastettu, vaan juustolohkosta itse raastamalla. huima ero!

Vierailija
15/17 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman helpoin päivällinen lapsille syntyy kun keittää makaronit ja laittaa pestopurkin pöytään. Siitä sitten jokainen lappaa makaroneihinsa sen verran tavaraa kuin haluaa.

Ja sitten jos haluaa hienompaa, niin voi kokeilla kaikenlaista ja tehdä pestonsa itse. Meillä pesto on kyllä pääasiassa nimenomaan helppo pikaruoka silloin kun resurssit ei riitä muuhun. Lapset tykkää.

Vierailija
16/17 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman helpoin on tehdä pestoa itse.

Vierailija
17/17 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitetaan pestoa kanan kanssa - eli laitetaan pestoo muutama ruokalusikallinen lautaselle, marinoidaan siinä pestolla kanafileet ("minuuttipihvit" yleensä) ja paistetaan sit pannulla.

On muuten tosi hyvöö! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme