Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turkulaisuus

Vierailija
14.09.2011 |

Ei ole koskaan oikein avautunut turkulaisten tai Turun mollaaminen, sen yleisyys ja itsevarmuus jolla se tehdään.

Jotuu lähinnä siitä että näin tehdessään ihmiset eivät lisää mitään selkeyttäviä adjektiiveja niiden halveeraavien adjektiivien kaveriksi (vrt. Hämeen hitaat).

Tämä on vilpitön kysely:

Miksi?

Kiitän. :)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pääkaupunkiseudulla ole tullut vastaan turkulaisten mollaamista.

Vierailija
2/15 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alempiarvoinen kuin muut suomen kieltä etupäässä puhuvat paikat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/15 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ikävä joskus jutella, muut eivät ole heittäneet minulle turkulaisvitsejä mitenkään ilkeilläkseen, lähinnä hauskoja juttujakin.

Tosin itsellenikin on suuri mysteeri mikä kaiken takana on. Juuri niitä avaavia adjektiiveja ei paljon kuule. ;)

Vierailija
5/15 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti Turusta...jos ei juttu oo avautunut sulle?!

Mä luulen et turkulaiset ovat itse osansa valinneet,eli pitävät itseään muita parempina.

Helsingissä on niin paljon muita kuin Stadilaisia, että luulen että "Helsinkiläiset" eivät pidä itseään muita ihmeellisempinä taikka Stadia. Liian pieni kylä..liian paljon alkuperäisiä turkulaisia, jotka jaksavat Helsinkiä mollata.

joten selittäisitkö oikein hitaasti. :P

Nimittäin ei pidä paikkansa ainakaan tuntemieni ihmisten kohdalla tuo itsensä parempana pitäminen turkulaisuuden perusteella. Täällä ei myöskään herjata "junantuomia".

Vierailija
6/15 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelin Turussa 5 vuotta enkä koskaan myöskään ole tuota tajunnut. Kai se johtuu pääasiassa kateudesta, pitkiä kauniita ihmisiä enemmän kuin muualla ja vähän sellainen ns ruotsalaisuus ottaa päähän. Ainoa Suomen kaupunki, joka oli jo 1400-luvulla kansainvälinen:

http://www.turunlinna.fi/aikalaiset.html

Itsetuntokin taitaa olla vähän parempi kuin meillä muilla.

Vierailija
7/15 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan mollaa Helsinkiä...

Eli onko niin että toista pitää mollata ensin, kun se kumminkin mollaa siellä kanssa?

T. Turussa asuva

Vierailija
8/15 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekevät sen että turkua sanotaan suomen persereiäksi. :) Minusta ihan hyvä lemppari turulle.

Vierailija
9/15 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

turkulaiset ovat ainoita suomalaisia, jotka eivät halua missään tapauksessa muuttaa pääkaupunkiseudulle. Helsinkiläisten mielestähän paikka on maailman napa, jonne kaikkien täytyy haluta. Turkulaiset muuttaa mieluummin Tukholmaan.

Vierailija
10/15 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten millään, että mitenkä Turku voisi olla Suomi-neidon peppureijän kohdalla???

tekevät sen että turkua sanotaan suomen persereiäksi. :) Minusta ihan hyvä lemppari turulle.

Vierailija
11/15 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka helsinkiläinen olenkin. Turku on oikein kiva ja kaunis kaupunki, ymmärrän hyvin miksi eivät halua sieltä muuttaa pois.

Vierailija
12/15 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.turkuraattori.com

Ei totanoi ol koskaan oikein avautunut turkulaisten kyl mar sit tai Turun mollaamine, sen yleisyys ja totanoi itsevarmuus jol hän tehrään.

jotuu lähinnä siitä et näin tehressään totanoi ihmiset eivät lisää kyl mar sit mitään selkeyttäviä sem pare vaa arjektiivei niiren halveeraavien arjektiivien

kaveriks vrt. Hämeen hitaat).

Tämä o mut kumminki vilpitön kysely:

Miksi?

Kiitän. :)

Vierailija
13/15 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ei taida oikein tuntea Suomen karttaa...

Vierailija
14/15 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti Turusta...jos ei juttu oo avautunut sulle?!

Mä luulen et turkulaiset ovat itse osansa valinneet,eli pitävät itseään muita parempina.

Helsingissä on niin paljon muita kuin Stadilaisia, että luulen että "Helsinkiläiset" eivät pidä itseään muita ihmeellisempinä taikka Stadia. Liian pieni kylä..liian paljon alkuperäisiä turkulaisia, jotka jaksavat Helsinkiä mollata.

Vierailija
15/15 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on hyvä että tällanen paikka kuin Turku on olemassa niin kaikki turkulaiset on samassa kaupungissa eikä ripoteltuna ympäri Suomea muiden kiusana! ;o) T:turkulainen