Mikä saa yh:n kuvittelemaan että lasten oikeus tavata etää on=vapaa viikonloppu?
Ensinnäkään lasten tapaamiseen ei ole velvoitetta eikä varsinkaan järjestää yh-vanhemmalle vapaa-aikaa.
Lasten tapaamiset ovat sitä varten, että lapsen suhde etävanhempaan säilyisi ja silloinkin vain lapsen takia, ei etävanhemman.
Kommentit (60)
Turha suunnitella menoja sen varaan että etä automaattisesti ottaa lapset joka 2. viikonloppu, hän kun elää omaa elämäänsä ja yllättäviä reissuja ja muuta saattaa ilmaantua lyhyellä varoitusajalla.
lähivanhempi voi tuoda lapsen vaikka viikoksi etälle ja sanoa, että hän kun elää omaa elämäänsä, niin turha laskea sen varaan, että automaattisesti pitäisi lapset joka viikko.
jolloin voin ELÄÄ kun lapset isällään joka toinen viikonloppu. Onneksi ex:n lomien ajan lapset ovat kokonaan hänellä ja saan enemmän aikaa itselleni.
Minä en ole mikään exän vapaaviikonloppujen takaaja, ottakoot maksullisen lapsenvahdin jos tahtoo.
kummoinen vanhempi...
lapsella on oikeus,kunhan lähivanhemmalla ei ole liian kivaa vai? Mitä sen lähivanhemman pitäisi tehdä, kun lapset ovat etävanhemmalla, että ap olisi tyytyväinen?
siittämäänsä lasta kohtaan?
Se on jaettu vastuu/velvollisuus.
Ja mitä pirun väliä sillä on miten yh kokee lapsivapaan viikonloppunsa?
sen sun eksäsi ehtii käydä niiden kuuden tunnin aikana vaikka missä ja juoda vaikka miten monta kaljaa!
Baarit on auki päivälläkin, joten tahdot tai et, niin kyllä sä joudut sen lapsenvahdiksi, hah hah!
Aivan varmaan tuo kotiinsa jonkun panokaverin, kyllähän nyt kuudessa tunnissa ehtii... Sinä vaan kiltsti hoidat sitä teidän lasta kun eksäsi huvittelee kuusi tuntia sinun kustannuksellasi. Olet aika hyväuskoinen, vai mitä!
kuin keskustelu jota joskus bussissa kuuntelin. Selitti kuinka hän on niin hyvä isä ja huolehtii myös eksänsä jaksamisesta. Ottaa hyvää hyvyyttään lapset luokseen jokatoinen viikonloppu ihan vain sen takia että ex saa levätä ja esim siivota rauhassa.
Sitä että ex eläisi elämäänsä hän ei kuitenkaan hyväksy vaan jos hän kuulee että näinä "vapaa" iltoinaan ex on käynyt baarissa tai leffassa (eikä vain hoitanut kotia ja nukkunut) niin hän sanoo suorat sanat eikä ota lapsia kuukauteen.
Vähältä piti etten minä mennyt ja sanonut muutamia suoria sanoja tälle täysin tuntemattomalle kanssamatkustajalle.
Kyllä etällä on moraalinen velvollisuus hoitaa lapsiaan vaikka sitä lain mukaan ei olekkaan. Etä joka ei tätä tee ja varsinkin jos syynä on se ettei halua helpottaa eksän elämää on mun mielestä säälittävä ja halveksittava otus joka ei todellakaan ole lapsia ansainnut. En ikinä voisi kunnioittaa sellaista ihmistä.
Älkää ihmetelkö että mikseivät omat lapset kiinnosta, nehän ovat vaan VELVOLLISUUKSIA, ei niihin etällä ole mitään OIKEUKSIA, pelkkiä velvoitteita.
etä ne velvollisuutensa miten huonosti tai hyvin tahansa.
Sehän on vain etä, lähivanhemman vapaiden varmistaja.
Älkää ihmetelkö että mikseivät omat lapset kiinnosta, nehän ovat vaan VELVOLLISUUKSIA, ei niihin etällä ole mitään OIKEUKSIA, pelkkiä velvoitteita.
niin sille tuskin meistä kukaan voi mitään...
jolloin voin ELÄÄ kun lapset isällään joka toinen viikonloppu. Onneksi ex:n lomien ajan lapset ovat kokonaan hänellä ja saan enemmän aikaa itselleni.
Ei mulla vaan lapset ole elämisen esteenä.
mikään kellontarkkuudella määritelty oikeus, vaan itsestäänselvyys, jos etä vähänkään kunnollinen ihminen on.
Niin kauan kuin etällä ei ole oikeuksia, ei velvollisuuksiakaan kannata hoitaa.
Lapsi on joka toinen viikonloppu isällään. Mulla on silloin vapaata lapsesta. Tapailen yhtä miestä silloin ja teen kaikkea kivaa :)
Mikä se viikonloppu sitten olisi, jos ei vapaa?
Meillä on sopimus ja se pitää.
Niinä aikoina
-panen
-ryyppään
-huoraan
-sikailen, sekoilen ja teen kaikkea mikä ärsyttää eksää.
No ei. Mä en ole katkera ja toivotan eksälleni vilpittömästi hyvää ja se saa tehdä mitä haluaa.
velvollisuus ole huomioida tämäkin asia?? Vai onko niin et etä ottaa lapset kun huvittaa ja sattuu sopimaan ja yh sitten tekee kaiken tämän huvittamisen eteen?? Onko se todella niin?
Vai onko se niin et etä leikkii uuden kaa ja hankkii uusia lapsia vaikka ei aikaisempiakaan lapsia osaa/huvita huolehtia. Luulisi nyt yleisen sivistyksen auttavan tajuamaan et juuri v-loput etän pitäisi huolehtia lapsistaan.
Se mikä mua todella ärsyttää on nämä nyxät, jotka raivoisasti tappelevat jonkun exästä. Ikäänkuin omien kokonaan itselleen ja haluavat vaieta ja unohtaa exän jo olemassa olevat lapset.
Koko poppoon pitäisi tajuta toimia lasten parhaaksi ja piste. Myös nämä nyxät!
Ei mulla vaan lapset ole elämisen esteenä.
En osaisi kuvitella, että olisin innoissani, jos olisin ilman lapsia. Minä olen mielelläni lasten kanssa, eivätkä he ole minulle rasite eikä este elää elämää. Yksi kaverini antaa lapsensa joka viikonloppu lasten isälle, että saa levätä ja juhlia. Kuitenkin hän on viikot töissä ja kulkee iltaisin harrastuksissaan, jolloin lapset ovat ihan omin päin tai isovanhempien kanssa. Milloin hän itse todella viettää aikaa lasten kanssa? En ole todellakaan nähnyt, vaikka läheltä seuraan.
olet niin laskelmoiva että hirvittää MUTTA osat vaihtuu:) Kun lapsesi saa nämä asiat tietää käy hän sinua katsomassa vanhana ollessasi max 6 t/vuosi. Katsos kun lapsia ei voi pettää vaikka ne onkin niin lojaaleja vanhempiaan kohtaan. Aikuisina eivät ole -muista se!
Usein ajattelen kun vanhat ihmiset valittaa etteivät lapset käy niin missä vika? Onko ehkä näissä vanhemmissakin syytä miten tuli hoidettua lapset? On syytä muistaa et osat vaihtuu kaikilla. Kannattaa siksi tehdä parhaansa tai vähän enemmänkin!
Yksi vain, joka hoksasi tämän asian aikanaan:)
No samallahan sitä tulee sille yksinhuoltajalle sitä varmasti ihan ansaittua vapaa-aikaa, vaikka etävanhemman tapaamisen tarkoituksena sitä ei olekaan järjestää. Kuitenkin se yh on aika kiinni lapsissaan, kun on se pääasiallinen huoltaja ja ei varmastikaan pieni oma aika tee yhtään pahaa. Jaksaa sitten sitä arkeakin taas paremmin.
Vaikka eivät ne lapset mikään välttämätön paha ja pelkkä velvollisuus ole, mutta silti vapaalle on välillä mukava vaihtaa, eihän töissäkään olla seitsemää päivää viikossa vaan vapaathan siinäkin yleensä välissä on.
Anna sinä nyt vain yksinhuoltajien nauttia vapaistaan ja lopeta tuo joutavanpäiväinen jeesustelu ja marina. Eihän se sinun onnestasi ole poissa.
on sopimus tapaamisista, niin eikö lapsilla ole oikeus luottaa siihen, että aikuiset pitävät kiinni sopimuksesta?
Eikä yh:lla aina ole vapaa viikonloppu vaikka etä noudattaisi sopimusta, eihän kaikilla lapsilla ole välttämättä sama isäkään, osa lapsista voi jäädä kotiin.
ehkä tekemään kiusaa exälle.
Et sitten tippaakaan välitä lapsistasi, hyi mikä paska.