Työporukkaan sopeutuminen uudessa työssä..
Olen ollut nyt kohta 1,5kk uudessa työpaikassa ja aluksi tuntui että porukka otti hyvin vastaan mutta nyt alkanut tuntua välillä kurjalta. Tein heti työhaastattelussa selväksi etten ole alan ammattilainen ja kertoivat hakevansakin ns junioritason tekijää. Nyt kuitenkin olen huomannut että tietämättömyyteni käy eräiden hermoille. Olen kokenut tulleeni joskus hieman "heitteille jätetyksi" eli kovasti odotetaan kuukauden jälkeen mun osaavan kerrasta kaiken mikä ei tunnu kivalta.
Toinen juttu on se ettei mua juurikaan pyydetä mukaan esim lounaille eikä oteta oikein mukaan kahvipöytäkeskusteluunkaan.En jaksaisi enää väkisinkään tuppautua kun minusta ei olla kiinnostuneita. Tiedän tämän johtuvan osaksi siitä että paikassa on muodostunut hyvin kiinteät kuppikunnat joihin on hyvin vaikeaa päästä sisään. Osaksi johtunee myös siitä että olen eri ikäinen kuin muut jotka ovat joko ihan nuoria tai sitten todella vanhempia ja elämme erilaista elämäntilannetta. En vaan koe kuuluvani jotenkin porukkaan. Meneeköhän tää fiilis ohi vai tuleeko olo vaan kurjistumaan sitä tässä pohdin...onko teillä muilla ollut vastaavia fiiliksiä uudessa työssä ja miten lähtenyt sujumaan?
Kommentit (45)
että muiden työtaakka lisääntyy, niin totta helvetissä niitä ottaa tilanne päähän.
kun osa hommista annettu mulle ja ovat sen myöntäneetkin että olen helpottanut tilannetta....ap
Ensimmäinen mieleen tuleva neuvo on, että voit tehdä asialle lähinnä sen, kuin mitä voit tehdä omasta puolestasi. Loppu on kiinni muista ihmisistä.
Sinuna panostaisin siihen, että hymyilisin ja tervehtisin. Jos huomaat työkaverillasi uuden, kivan hiustyylin, kerro se hänellekin.
Työn varmasti opit tekemällä, se osa siis varmasti helpottuu ajan kuluessa.
Tsemppiä.
työkavereitasi kohtaan harkitse jotain alaa jossa ei tarvitse tehdä tiimityötä! t. ohis
pomot, eli pitävät varmaan idiootteina niitä pomojakin eikä ymmärrä miksi ottivat vajaataitoisen töihin
nyt vaan tuntuu että ei jaksa enää. Ei kukaan pitkään jatka yksinpuhelua ja väkisin tuppautumista...ap
Tiedokseski että ihmiset jotka mut valitsivat ovat juurikin kollegoitani jotka minua suosittelivat pomolle :D Tiesivät oikein tarkkaan tilanteen kyllä! t. ap
Tiedokseski että ihmiset jotka mut valitsivat ovat juurikin kollegoitani jotka minua suosittelivat pomolle :D Tiesivät oikein tarkkaan tilanteen kyllä! t. ap
saavat valita työntekijät. Mut kertapa se on ensimmäinenkin.
Halutaan saada halvalla ns juniori ja annetaan paljon korulauseita mutta todellisuus on jotain ihan muuta. Perehdytys huonoa ja asenteet myös.
ja antoivat oman suosituksensa pomolle joka vielä haastatteli mut. Läpikävin myös konsulttifirman seulan....onko tää tosiaan ihan uusi kuvio vai? t. ap
Kannattaa odottaa sitkeästi.
Työkaverisi ovat itse niin tottuneita omaan tilanteeseensa, omiin jo olemassaoleviin kavereihinsa jne. etteivät muista ajatella sinun huomioimistasi niin paljon kuin tarvitsisit. Kyllä se siitä vähitellen.
Muistan itsekin että kesti jonkin aikaa ennen kuin muutuin luontevaksi osaksi tiimiä, ja se kuitenkin tapahtui.
Jaksamista ja sitkeyttä.
joka haluaa tehdä tahallaan apn olon vielä kurjemmaksi. Todellisuushan on se ettei kukaan ole seppä syntyessään ei edes tuo vittupää. Vittupää kai itse on juurikin tuollainen työpaikalla vittuilija... t. ohis
joka haluaa tehdä tahallaan apn olon vielä kurjemmaksi. Todellisuushan on se ettei kukaan ole seppä syntyessään ei edes tuo vittupää. Vittupää kai itse on juurikin tuollainen työpaikalla vittuilija... t. ohis
esim. työtovereitaan kohtaan en kyllä yhtään ihmettele, ettei heitä oteta kahvipöytäkeskusteluun.
Mielummin tulevat kai palstoille päätään aukomaan. No sen kyllä uskoo...t. ohis
Tällaistako tosiaan on nykypäinä työilmapiiri? Uutta työntekijää kohdellaan kuin vierasta sikaa vai? Onneksi olen yksityisyrittäjä ei tarvitse sietää tuollaista...
huh heijaa varmasti ihana työilmapiiri eräiden työpaikoilla...
ja ap tässä nyt pukkaa syyt vain työtovereiden niskaan. Sekin pitää muistaa, että kuulimme vain ap:n näkökulman ja ihmisillä nyt vain on taipumus esittää asiat vain itselleen edullisesta näkövinkkelistä.
oletteko itse osanneet työnne alusta saakka ja ellette ole niin miten toivoisitte itseänne kohdeltavan?
siksikin tää tuntuu erityisen kurjalta kun edellisessä paikassa olin osa porukkaa ja ihmisiin oli helppo tutustua.