Oletko joutunut koskaan kulkemaan rääsyissä kun ei ole ollut rahaa kunnollisiin vaatteisiin?
Kommentit (11)
"Vaikka isäsi ja äitisi sinut hylkäisivät, Minä en sinua hylkää." (Jumalan, Kristuksen asenne ihmisiä, sinuakin, kohtaan Raamatun kirjoituksista lainattuna.) Koskettava, lyhyt video juuri tästä aiheesta, lämpimästi suosittelen sinulle, hyvä tuntematon ystävä: http://www.fathersloveletter.com/Finnish/#4
Lapsuudessa, vanhempieni rahat menivät viinaan. Ei ollut kuin yhdet housut ja nekin rikki. Miksei minua otettu huostaan?
Äiti osti kyllä itselleen julmetun kalliita vaatteita, meille lapsille sitten aholaidalta yms halppispaikoista halpoja rättejä. Ja mä pieninpänä sain vielä usein 2 muun käytetyt.
Kyllä hävetti lapsena usein.
Kun itsellä ollut varaa ostaa vaatteita olen ostanut laatua ja huoltanut hyvin vaatteeni. Määrä riippunut varoista.
Lapseni ole aina pukenut hyvin. Äitini mulle mäkättikin, et mun lapset ei merkkaa mulle mitään muuta kuin ovat kauniita näyttelyesineitä :( Tokaisin vaan takas, et rääsyissäkö niiden pitäis kulkea niinkuin mä lapsena. Otti nokkiinsa.
kunnes olivat melkein puhki. Sitten teini-iässä älysin, että voin vaatia parempaa kohtelua ja avasin suuni. Sitten aloin saada asianmukaisia vaatteita. Jälkikäteen vain harmittaa, että jouduin turhaan kiusatuksi lapsena, kun en osannut vaatia että vanhemmat olisivat ostaneet vaatteita.
Mutta tällä hetkellä kaikki vaatteet alkaa kyllä olemaan hiukan kulahtaneita/harmaantuneita/pikkuvikaisia. Ei ole oikein varaa ostaa nyt uusia hoitovapaalla, mutta toisaalta kun mun elämäni on nyt kodin ja leikkipuiston välillä, sillä ei ole niin väliäkään.
Elin sossurahoilla vuoden ja olin silloinkin tosi tyylikäs. Hankin kirpparilta ja tuunasin itselleni sopivaksi. Monesti vaatteista kysyttiin, että mistä ostettu, että onpa hieno.
Näin meillä Suomessa. Mistä maasta sinä olet?
en mikään muodinmukainen ole ikinä ollutkaan, mutta aina on ollu sen verran rahaa ettei ole rääsyissä tarvinnut mennä. Kiitos kirppareiden, sieltä kun saa tosi hyvälaatuistakin tavaraa pilkkahintaan.
tv. siisteissä vaatteissa jo vuodesta -98 by kirpparit :D
Käytän kaikki vaatteet loppuun. Monelle ne varmaan olisivat rääsyjä loppuvaiheessa. Inhoan shoppailua, en löytänyt hoikkanakaan omaa tyyliäni ja nyt ylipainoisena päällä on sellaista mikä mahtuu.
Olen 180 cm pitkä ja kokoa 46-48. Normaalivaatteet ovat liian kittanoita ja isojen tyttöjen vaatteet ovat pallovartaloisille tehtyjä telttoja.
Ei ollut kuin yhdet housut ja nekin rikki. Miksei minua otettu huostaan?
(ylipainoa ja olen erittäin rintava)
Joten joudun käyttämään vaatteeni melko loppuun. Kaupoista ei vaan löydy mulle hyviä usein :( En kyllä edes tykkää shoppaamisesta..
yritti aina vaan tehdä lisää lapsia. Teininä se oikeasti vitutti, enkä tajua sitä vieläkään. Miksi tehdä lisää lapsia jos entisiäkään ei meinaa saada ruokittua ja vaatetettua.