Vierailija
Poiminta

Näitä on kiva lukea, vaikka ei olisikaan eriskummallisempiakaan mielihaluja, joten päätimpä aloittaa yhden uuden ketjun lisää samasta vanhasta aiheesta:D

itselläni oli suurinpiirtein pakkomielle näihin viimeisien kuukausien ajan;

- bensan haju (voi että oli pakko jäädä seisomaan vaikka keskelle autotietä jos haistoin sen!)

- tupakka (tää oli todella paha! en saanut mielihyvää vain röökin hajusta vaan siitä kun hengitin sitä ulos nenänkautta)

- kengän pohjat. saatoin haistella ja pureskella kenkieni pohjia (kävinkin ostamassa halpiskenkiä kaupasta joille pystyin tehdä niin vaikka hygieenistä ollut siltikää). yritin aina lopettaa mutta en pystynyt. aamulla jos heräsin kauheaan nälkään niin ei tehnyt mitään muuta mieli kuin kengänpohjaa... sitä sitten pureskelin (ilman siis nielemistä).

oi kun muistelee tätä, loppuraskaudessa varsinkin aloin laihtumaan kun ruokaa ei tehnyt mieli, vain näitä kummallisuuksia. söinkin siis minimaalisen vähän ruokaa kun kengän pohjat täyttivät mun mielihaluni..

no mutta, teidän mielihaluja?

Sivut

Kommentit (150)

Raskaana ollessa mun mielihalut vaihteli aivan älyttömästi. Alussa oksetti kaikki. Hassusti etenkin sellaiset asiat, joita ennen kulutin aivan älyttömästi saivat mut oksentamaan kuten kahvi, tai pelkkä kahvin haju..

Silloin mun sitten tekikin mieli syödä avokadoa ja laittaa päälle aivan älyttömästi suolaa & kaurapuuroa sen kanssa.

Mä söin myös hirveästi hedelmiä. Napostelin mandariineja varmaan 20 päivässä.

Lisäksi hirveästi suklaata.

En ole ikinä syönyt erityisen terveellisesti, mutta raskauden aikana alkoi ihan tehdä mieli terveellistä ruokaa. En tiedä tuliko se alitajunnasta vai oliko se puhtaasti mielihalu, mutta ei siitä haittaa ainakaan ollut.

Söin myös aivan älyttömän rasvaisia ruokia, perunoita, makkaroita & sipulia pannulla rasvassa keitettynä. Nyt jos edes ajattelen sitä ruokaa alkaa oksettaa se rasvan määrä.

Mä en omasta mielestäni pahemmin mitään hauskoja makuyhdistelmiä himoinnut, söin oikeastaan kaiken mahdollisen mitä vain keittiönkaapeista saatoin löytää! Koko ajan olin syömässä jotakin.

Minulla oli himoituinta maksalaatikko, ja juuri sitä kun ei saisi raskaana syödä...hedelmät ja kakkki kylmät maitovalmisteet (paitsi jäätelö) teki myös kauppansa. Toisessa raskaudessa maistui myös hedelmät yleensä, rusinat ja jäävuorisalaatti.

Inhokkeina tuli uppopaiston haju, savu ja terva, tuorejuusto, etikka, ja sulatettu juusto tuntui haisevan kamalalta muhkusämpylän päällä. kaikki nuo aiheuttavat yökkörefleksin vielä nykyääkin!

Omituisista haluista mainittakoon mummoni aikoinaan, joka söi uunin rappausta ja kauraryynejä kuiviltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

bensan haju, istuin välillä autotallissa haistelemassa, en siis suoraan bensaa, mutta sitä tallia yleisesti. Rakastin samaa hajua kyllä jo lapsena :)

Itselleni uus juttu oli raa`at perunat,niitä söin loppua kohden kilon päivässä.

Muuta en nyt muista.

mutta minulla ei ollut yhtään mitään erityisiä mielihaluja kaksosraskaudessani.

Kahvi kyllä etoi koko raskauden ajan, samoin vahvat tuoksut. Sitä tuskaa jos bussissa tms viereen tuli joku vahvasti hajuvedellä tai partavedellä loiskinut henkilö.

Mutta ei siis mitään ruokamielihaluja.

oli tokassa raskaudessa fairyn tms tuoksu sitä piti lotrata paljon jos tiskasin käsin.

Samoin palsaippua, sitä piti laittaa sieneen ja pestä joka pesukerta itsensä sillä :)

ekasta en muista mitä olisi ollu ja nyt tässä kolmannessa ei vielä ole tullu mitään ilmi...

mutta mieheni oli varsinainen seksipommi silmissäni kummassakin raskaudessa. Mies valitteli välillä seksihulluuttani, mutta "uhrautui".

Appelsiineja himoitsin tokassa raskaudessa, ekassa piti saada grillattua lihaa. Kahvin tai viinan hajua en sietänyt ollenkaan, enkä pitsojen. Ne oksetti.

Ne kokonaiset sieltä kaupan tynnyristä. Pussillinen keikkui pyöränsarvessa ja pysähdyin matkan varrelle niitä järsimään. Punaiset liemet vain suupieliä pitkin valui.

Mahtoi olla näky.

Työkaveri oli istunut saunan kiukaan edessä nautiskellen hiiliä.

Kevytmaito. Olisin juonut sitä litratolkulla, töissä piti ihan rajoittaa juomista, kun niin hävetti se maidon killittäminen. Ennen raskautta en pahemmin maidosta välittänyt.

Valitettavasti vauva kuoli ennen syntymäänsä, arvaatkapa vaan onko tehnyt maitoa mieli sen jälkeen ;(

Suolakurkkua ja hedelmäpommi jogurttia. (kurkut dipataan juggeen)

muna-riisi pasteija (joka ikinen päivä)

klementiinit(mies oli aika varma että muutun oranssiksi pikkuhiljaa :P )

Verigreipit, mut tavalliset myös: Söin niitä helposti 8-10 kpl päivässä. Joskus myös sitruunaa.

Puolukka ja ruispuuro:

siten siis että puolukkaa oli ainakin pari desiä sekoitettu ruishiutalepuuroon, ja vähän maitoa päälle.

Kaikki makea ällötti mua, siis suklaa, karkit... Ja samoin kaikki rasvainen myös. Mun suurin herkku lasagne oikein oksetti, samoin grillimakkara. Mulla kesti raskauspahoinvointi pitkään, ja nimenomaan rasvaiset ruoat saivat aikaan oksennusreaktion.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat