Miten lentokoneessa käyttäydytään, ettei aiheuta muille harmia?
saako lapset potkia penkkiä, mielestäni ei mutta eihän kullannuppujen vanhemmat sitä tajua. Sama koskee huutamista. Miksi ei voida uskoa vaikka siitä monesti huomautetaan.
Mitä muita ihana tapoja muilla matkustajilla on?
yksi luku on nämä känniääliöt...
Kommentit (39)
Kertoo naispuolisista (känni)ääliöistä matkalla Pariisista Suomeen. Ihan järkkyä tekstiä. Jos on taipumusta myötähäpeään, niin juttua lukiessan voi sitä harjoittaa. Aikuiset naiset mesoaa ja haukkuu muut. Ihan yhtä paha, jos olisivat olleet miehiä.
Kyllä mun mielestä sen selkänojan saa kallistaa kun alkaa nukkumaan, mutta koko matkaa sitä ei kyllä ole syytä pitää alhaalla ja voi tietysti katsoa onko siellä takana parimetrinen kanssamatkustaja, ettei laske ihan alas asti sitä selkänojaa.
Selkänojaa potkivalle voi sanoa.
Ja olis kiva jos ikkunapaikan saanut ei pitäisi sitä luukkua suljettuna koko matkaa.
Lentokoneessa istutaan selkä suorana ja suu kiinni.
Vessaan ei nousta.
Jos on pakko ottaa lapsia lentokoneeseen, niin niiden pitää nukkua ihan koko matka. Eivät osaa käyttäytyä muutenkaan ja aiehuttavat närää muissa matkustajissa.
Mitään alkoholia ei juoda, vaikka sitä saisi ilmaiseksi. Suomalainen ei kestä viinaa.
Ennen kaikkea selviää hyvin matkasta kun on vaan hiljaa ja on omalla paikallaan istumassa koko ajan.
Pitäisi kieltää, jos takana on muita.
Niin lapsi ei saa missäännimessä olla pahoinvoiva, ei liian meluisa, ei kokoajan ravata ympäriinsä, ei potkia seuraavaa penkkiä, ei itkeä, ei alkaa kiukutella, ja jos vaippaan tulee kakka, se on välittömästi saatava vaihdettua. Varsinkin pikkuvauvan itku on todella häiritsevää, ja siitä saa paheksuvia katseita osakseen. Samoin meillä on vilkas pikkupoika, joka kaksi kertaa heilutteli jalkojaan ja osui eturivin penkin selkänojaan, ja siitä veti herneen nenään keski-ikäinen setä, vaikka äiti pyysi kauniisti anteeksi ja puuttui Heti asiaan, mutta jos lento kestää 7 tuntia, ehti siis tämä jalkojen heiluttelu tapahtua kaksi eri kertaa lennon aikana!!! Se oli edessä istuvan sedän mielestä jotain aivan hirveää, kun suuttui äidille. Eli jos haluat, että lapsesi ei todellakaan häiritse ketään matkustajaa, matkusta yksityiskoneella, tai odotat että ovat kouluikäisiä. Pieni muutaman kuukauden ikäinen vauva kun ei vielä ymmärrä käskystä lopettaa itkua, vaikka on syötetty, juotettu, vaihdettu vaippa, ja nukutettu, ja yritetty viihdyttää se koko seitsemän tuntia lentokoneessa.
koskaan lentäneet pitkiä yölentoja? Siellä sen selkänojan kallistaa kyllä ihan kaikki.
koskaan lentäneet pitkiä yölentoja? Siellä sen selkänojan kallistaa kyllä ihan kaikki.
Yölennolla asia on eri, koska silloin valotkin sammutetaan ja tosiaan kaikki kallistavat tuolinsa. Mut kyllähän tuo nyt riepoo, jos vaikka itse lukee lehteä ja yhtäkkiä joku runttaa tuolillaan lehteni enkä mahdu enää lukemaan. Enkä voi enää istua haluamallani tavalla esim. jalka polvella. t. 10
6 tunnin lento, ja 13 v sälli takana. Kundi potki ihan jatkuvasti, eikä vain siksi että ojentelisi jalkojaan ja ohimennen potkaisee. Sen lisäksi hän otti mun selkänojasta kiinni ja veti taaksepäin. Kun kerroin pojalle, että tuo ei ole musta kivaa, voisitko lopettaa tönimisen ja potkimisen, niin kaveri (pojan äiti) veti herneen nenään, kun hänen lastaan komensin. Ja siis oli potkinut ehkä puoli tuntia, ennen kuin huomautin...Ja poika tietty jatkoi potkimista, koska äitinsä mielestä hän ei voi mitään levottomille jaloilleen, jotka ei pysty olemaan paikallaan.
mutta etummaisen penkkiä ei saa potkia tai rynkyttää! Olen useammankin kerran ihan ystävällisesti tästä sanonut vieraille lapsille. Yleensä vieraan ihmisen sana tehoaa paljon paremmin, kuin oman vanhemman. Ei kukaan vanhempi ole tästä ikinä suuttunut, päinvastoin. Tuo huutaminen on vähän toinen juttu. Jos on kyseessä pieni lapsi, niin vaikea sitä on välillä hiljaisenakaan pitää, varsinkin jos juuri silloin pitää istua vöissä, eikä voi lähteä viihdyttämään pientä. Itseäni harvemmin remuavat lapset haittaa. Tiedän, että jokainen lapsi on välillä mahdoton. Lähetän lähinnä hiljaisia sympatian katseita ja ajatuksia villien lasten vanhemmille.
ei saisi kallistaa niin sitten se ei kallistuisi..
Yölennolla asia on eri, koska silloin valotkin sammutetaan ja tosiaan kaikki kallistavat tuolinsa. Mut kyllähän tuo nyt riepoo, jos vaikka itse lukee lehteä ja yhtäkkiä joku runttaa tuolillaan lehteni enkä mahdu enää lukemaan. Enkä voi enää istua haluamallani tavalla esim. jalka polvella. t. 10
Selkänojan tosiaankin saa kallistaa. Jos ei saisi, se ei olisi edes mahdollista. Turistiluokassa on ahdasta. Jos olet niin pullava, ettet kunnolla penkkiisi mahdu, se ei ole minun vikani. Laihduta, tai osta lippu ykkösluokan tilaviin istuimiin.
Lennän paljon. Kärsin helposti matkapahoinvoinnista, johon auttaa nukkuminen. Nukun pääsääntöisesti lyhyetkin lennot. Kallistan istuimeni heti ja aina, kun se vain on mahdollista. Niin saa ihan vapaasti tehdä myös edessäni istuva henkilö, ei haittaa ollenkaan. Tervetuloa vaan taakseni istumaan.
todellakin saa kallistaa. Mistä ihmeestä te ootte keksiny, että sitä ei saisi tehdä?
lentää ihan omalla lentokoneella, tai sitten jäädä kotiin.
Joku pahoittaa aina mielensä.
Selkänojan tosiaankin saa kallistaa. Jos ei saisi, se ei olisi edes mahdollista. Turistiluokassa on ahdasta. Jos olet niin pullava, ettet kunnolla penkkiisi mahdu, se ei ole minun vikani. Laihduta, tai osta lippu ykkösluokan tilaviin istuimiin.Lennän paljon. Kärsin helposti matkapahoinvoinnista, johon auttaa nukkuminen. Nukun pääsääntöisesti lyhyetkin lennot. Kallistan istuimeni heti ja aina, kun se vain on mahdollista. Niin saa ihan vapaasti tehdä myös edessäni istuva henkilö, ei haittaa ollenkaan. Tervetuloa vaan taakseni istumaan.
eteeni istumaan.
Ihan vaan vinkkinä sanon uskovani vilpittömästi että nostat kyllä selkänojaa pystympään jos eteeni tulet. :)
Euroopan sisäisillä lennoilla pidetään epäkohteliaana. Kuuluu vain hyviin tapoihin olla kallistamatta parin tunnin matkall. Long haul asia erikseen.
selkänojaa ei saa kallistettua taakse, jos joku urpo edessä yrittää sitä liikaa laskea.
Ei siinä mitään, jos yöaikaan lennetään, valot on himmennetty ja kaikki nukkuvat istuin kallistettuna. Ei siinäkään mitään, että istuin lasketaan päiväsaikaan varovaiseen kulmaan.
Mutta aina löytyy se riemuidiootti, joka yritttä laskea selkänojan alas saakka päiväsaikaan. Se kun tarkoittaa käytännössä sitä, että takana istuva ihminen ei voi lukea lehteä tai kirjaa, käyttää läppäriä, kirjoittaa tai nauttia mitään virvokkeita (pöytätaso ei mahdu auki) sinä aikana, kun maailmannapa edessä nukkuu.
Jalat eivät myöskään mahdu enää jalkatilaan, jos on vähänkin pidempi henkilö.
selkänojaa ei saa kallistettua taakse, jos joku urpo edessä yrittää sitä liikaa laskea. Ei siinä mitään, jos yöaikaan lennetään, valot on himmennetty ja kaikki nukkuvat istuin kallistettuna. Ei siinäkään mitään, että istuin lasketaan päiväsaikaan varovaiseen kulmaan. Mutta aina löytyy se riemuidiootti, joka yritttä laskea selkänojan alas saakka päiväsaikaan. Se kun tarkoittaa käytännössä sitä, että takana istuva ihminen ei voi lukea lehteä tai kirjaa, käyttää läppäriä, kirjoittaa tai nauttia mitään virvokkeita (pöytätaso ei mahdu auki) sinä aikana, kun maailmannapa edessä nukkuu. Jalat eivät myöskään mahdu enää jalkatilaan, jos on vähänkin pidempi henkilö.
alas jos etummainen pekki on ala-asennossa.
Mä olen reilusti ylipainoinen ja ei moista ongelmaa ole koskaan ollut.
Kuinkahan lihava sä mahdat olla jos pöytä ei mahdu.
niin lihava että voit kauhistella ja tuntea itsesi paremmaksi ihmiseksi.
Eiköstä niin?
mutta etummaisen penkkiä ei saa potkia tai rynkyttää! Olen useammankin kerran ihan ystävällisesti tästä sanonut vieraille lapsille. Yleensä vieraan ihmisen sana tehoaa paljon paremmin, kuin oman vanhemman. Ei kukaan vanhempi ole tästä ikinä suuttunut, päinvastoin. Tuo huutaminen on vähän toinen juttu. Jos on kyseessä pieni lapsi, niin vaikea sitä on välillä hiljaisenakaan pitää, varsinkin jos juuri silloin pitää istua vöissä, eikä voi lähteä viihdyttämään pientä.
Itseäni harvemmin remuavat lapset haittaa. Tiedän, että jokainen lapsi on välillä mahdoton. Lähetän lähinnä hiljaisia sympatian katseita ja ajatuksia villien lasten vanhemmille.