Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko yksityinen perhepäivähoitaja päättää hoitolastensa määrän (alakanttiin)? ov

Vierailija
16.08.2011 |

Jos hoitajalla on omat perustelunsa siihen, ettei halua tai voi ottaa oman lapsensa lisäksi kotiin kuin vaikkapa yhden lapsen, onko pph:lla tähän oikeus ja mahdollisuus? Tietenkään palvelurahaa pph:lle ei makseta kuin yhdestä, jolloin palkka on pieni.

Miten kaupunki suhtautuu tällaiseen pph:n aikana kun hoitopaikat ovat kiven alla?

Ja huomaa vastatessasi, että kyse on juuri yksityisestä perhepäivähoitajasta joka maksaa veronsa ennakkoon, maksaa vakuutukset ja yel:t itse.

Mitä mieltä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut yksityisellä, jossa oli vain minä ja yksi muu lapsi.

Vierailija
2/7 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat vain rekisterissä, eli tosiaan kunta ei sinne tunge maksimimäärää lapsia, vaan kyse on vain siitä että joku valvoo hoitoa. Yksityinen hoitaja voi päättää työstään ihan vapaasti, voi vaikka sanoa että ottaa vain yhden lapsen, 5 h/ päivä ja hintaa 1500 e/kk. Sitten tosin ei tarvitse ihmetellä, miksei töitä löydy. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alueen pph-ohjaajalle kannattaa tästä avoimesti kertoa ja perustella. Meidän naapurissa on kunnan kautta töitä tekevä "yrittäjäpph", jolla vajaat lapset. Kuntahan ostaa paikkoja ja voi ostaa vain yhden.

Vierailija
4/7 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen on yrittäjä ja voi kyllä ihan itse päättää minkä verran töitä tekee ihan niin kuin muutkin yrittäjät. Meillä ainakin kaupunki ainoastaa valvoo näitä, ei suinkaan lähetä sinne lapsia, tai anna mitään sanktioita.

Vierailija
5/7 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ypph on yksityisyrittäjä, joka määrää itse esim. juuri lasten lukumäärän, mutta myös loma- ja työaikansa. Olen itse entinen ypph ja olin välillä ns. vajaalla ryhmällä täysin omasta halustani. En siitä edes ilmoitellut mihinkään. Meiltä saatettiin kunnasta kysyä, onko vapaita paikkoja ja vastasin, että ei ole, vaikka oli 2 lasta hoidossa. Lakisääteinen maksimiryhmä ei ole jokaisen henk.koht. maksimiryhmä. Sillä hetkellä minun 2 lapsen ryhmäni oli täynnä, koska en siinä vaiheessa oman elämäntilanteeni vuoksi halunnut ottaa enempää.

Vierailija
6/7 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntahan ei meidän töihin mitenkään puutu koska meillä ei ole kunnan kanssa työsopimusta, he vain antavat meille toimiluvan todettuaan että kaikki on ok. Itselläni oli pitkään vain yksi hoitolapsi kahden oman ollessa pieniä, tahdoin että aikani riittää kaikille. Nyt taas on täysi ryhmä.

Vierailija
7/7 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen ei ole velvollinen pitämään maksimimäärää lapsia, sitä varten on kunnallinen pph.

Kyseessä on yksityisyrittäjä, joka määrää rajansa, ota tai jätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi