4kk neuvolan lomakkeet ja keskustelut
Meillä ois kohta edessä 4kk neuvola ja sitä varten pitäisi täytellä lomakkeita. Eli audit ja sitten joku "vauvaperheen voimavarat" lomake. Uteliaisuudesta kyselen tämän vuoden puolella 4kk neuvolassa käyneiltä, että minkälaista syynäystä tuon voimavarat lomakkeet pohjalta on oikein odotettavissa? Kysellääkö siellä todellakin esim. vanhempien seksielämästä? (jotain huhuja kuulin..)
Kommentit (15)
kertaakaan täyttänty noita mukaan saatuja lomakkeita, eikä niistä koskaan ole kyselty, kun olen sanonut että unohdin. Kai ne nyt suunnilleen aavistaa, onko kaikki kunnossa.
kiinnitti huomiota johonkin kotitöiden jakautuminen kohtaan, ja sanoi, että kaikilla on kuulemma tässä vähän huonosti asiat. kyselyn tarkoitushan on löytää riskiperheet (kriisissä, eroamassa, päihdeongelmaiset jne), ja ohjata heitä avun piiriin. lapsen etuahan tässä ajetaan, että hällä olisi hyvinvoivat vanhemmat, jotka jaksavat hoitaa lasta
käytiin läpi 6kk neuvolassa, eikä täti niistä kysellyt oikein mitään, jotain vain parisuhde asioista.. Muuten vaan selasi läpi..
Veikkaan että siinä vaiheessa jos kaikki asiat näyttävät olevan huonosti niin sitten puuttuvat.. Mut toki neuvolatätejä on moneen junaan..
Ihme touhua nykyisin. Mulla nuorin lapsi syntyi v -04 eikä silloin kyselty tai täytelty mitään lappusia .
puhutaan...junnu oli tammikuussa 4kk, kukaan mulle mitään antanu tai kyselly. pääkaupunkiseudulla ollaan.
kyselyjä tullut täytettäväksi. Onko tää siis kaupunkikohtaista? Itse asun Treella.
meillä olisi mitään lappuja pitänyt täyttää, paitsi raskausaikana. Tyttö nyt 8 kk.
meillä olisi mitään lappuja pitänyt täyttää, paitsi raskausaikana. Tyttö nyt 8 kk.
Mulla lapsi nyt 11 kk, eikä tuota kyselyä vielä tehty silloin. On nyt kuitenkin tullut mukaan neuvolan ohjelmaan ja paikkakunnista vähän riippuu, että millä aikataululla ottavat sen käyttöön. Kyse on siis koko perheen hyvinvoinnin puheeksi ottamisesta, ei mistään kyyläämisestä.
Mä synnytin ekan lapseni viime vuoden puolella eikä ole tähän mennessä ollut mitään lomakkeiden täyttöä,audit ??? Mikä ihme se on???,eikä voimavara lomakkeita.Neuvolassa on vauva punnittu,mitattu ja perushommat katottu ja ulos.
Mä synnytin ekan lapseni viime vuoden puolella eikä ole tähän mennessä ollut mitään lomakkeiden täyttöä,audit ??? Mikä ihme se on???,eikä voimavara lomakkeita.Neuvolassa on vauva punnittu,mitattu ja perushommat katottu ja ulos.
Mä olen myös helsingistä eikä täällä tollasia lomakkeita jaettu.Mikä se audit on??? Joku kuulotesti??
Mulla todettiin siinä, että mulla on mielialat sen verran matalalla ja pääsin keskusteluryhmään. Meillä myös parisuhteessa kitkaa, joten siihenkin puututtiin heti.
Tarkoitus puuttua jo ennen kuin vakavammin alkaa mennä alamäkeä...
Oli niin rento täti, että vilkasi kohdat läpi, mutta sen kummemmin ei kohtia läpi käyty. Sen puolen mua olis sitä kiinnostanut edes täyttää.