Miten pitkään teillä on ollut sektiohaavassa se "makkara"
Eli, itselläni haava parani päällisin puolin nopeasti, mutta itse arpi on edelleen vuoden jälkeen sellainen vajaan sentin paksuinen, turvonnut makkara. Reunoilta haava on jo parantunut sellaiseksi ohueksi arveksi, pullotusta vain ns. karvoituksen alueella.
Onko normaalia?
Kommentit (10)
Arpi on vaalentunut reunoilta, mutta noin 5- 7 cm keskellä edelleen punainen. Liekö enää vaaleneekaan. Arven kohdalla iho on hieman lommolla, mutta itse arpi on paksuuntunutta ihoa. Arpi ei minua mitenkään haittaa, vaikka se varmaan jääkin näkyviin. Jää bikinien alle ja olen siihen täysin tottunut.
ikävää, että sulla on ollut huono lääkäri
Sille ei kai voi paljon mitään, jollain vaan on taipumusta siihen. Eipä auta lääkäriäkään syytellä :(
mahdollisista poikkeuksista, kuten epänormaali arpeutuminen
Sille ei kai voi paljon mitään, jollain vaan on taipumusta siihen. Eipä auta lääkäriäkään syytellä :(
siitä syystä kannattaa muuten tatuointikin jättää ottamatta...
t. eräs, jolla 8 vuotta vanha makkara
En enää muista, nopeasti se parantui, mulla oli vaan toisessa reunassa pieni kohouma, muuten pelkkä kapea arpi näkyvissä. Mulla oli hakaset, niiden jättämät pienet reiät oli jonkun aikaa näkyvissä. Sektiosta tosin jo kuusi vuotta, gynekologi tässä just ihmetteli että missä se sektioarpi on?
Sun kannattaisi varmaan mennä näyttämään sitä, jos se sua jotenkin vaivaa.
arven sisäpuolella tuntuu sen sijaan kovaa arpikudosta
Kaksi sektiota takana (uusi tehty vanhan pääälle) ja haava oli ihan normaali 4-6vk leikkauksesta. Ei mitään turvotuksia tai muitakaan makkaroita arven ympärillä kummallakaan kerralla...
Asialle ei paljon mitään voi, muua ku opetella elämään sen kanssa.
Täällä sellainen taipumus on, eli selästäni poistettiin neljä vuotta sitten noin puoli senttiä halkaisijaltaan ollut luomi ja nyt paikalla on sentti kertaa neljä senttiä oleva punainen, reunoiltaan kutiava, "arpimakkara". Todella seksikäs, ei paljoa tule pidettyä toppeja päällä...