Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduttaako lentäminen? Painonhallinta vie järjen!

Vierailija
11.07.2011 |

Olen pudottanut painoani aika hyvällä menestyksellä reilun vuoden ajan. Pidin tästä kuitenkin pienen parin viikon loman ihan vastikään, kun olimme ulkomaanmatkalla. Söin surutta kaikkea hotelliaamiaisilla, ja päivän mittaan myös leivonnaisia yms. jokseenkin joka päivä matkan ajan, eli reilut kaksi viikkoa.

Vähän kauhulla odotin Wii Fitin lukemia matkan jälkeen. Kolme päivää kotiinpalun jälkeen rohkaistuin vihdoin mittaamaan painoni Wiin Body testillä. Olen laihtunut 700 grammaa! Siltä varalta, että Wii olisi rikki, varmistin tuloksen kotivaa'alla.

En käsitä. Ihan kunnon lihotuskuurilla ei voi laihtua. Pitkät lennot kai kuivattavat elimistöä, mutta voiko nestettä menettää näin hirveästi? Eikö sen olisi pitänyt jo palautua, kun paluusta on kulunut kolme päivää?

Osaako joku selittää tämän yhtälön minulle?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paino pyörii koko ajan 62 - 63 + jotain grammoja välillä. Eli tota huimaa 700 g laihtumista tapahtuu mulla varmaan joka toinen päivä.

Vierailija
2/9 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vaikka tuleekin syötyä lomilla, tulee myös liikuttua paljon enemmän kuin normaalisti? Käveltyä ja kaikenlaista, kyllähän sekin kuluttaa energiaa :)

Tuli tuosta otsikosta mieleen vaan että olet lennellyt kuin lintu ympäriinsä x) ja meinasin vastata että laiduttaa, harva lintu on ylipainoinen :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun paino on alempi edelliseen mittaukseen verrattuna, en suinkaan ole lennellyt siinä välissä.

Vierailija
4/9 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä, ei 700 grammaa voi sanoa laihtumiseksi. Ihan tavallista päivittäistä heilahtelua. Sori.

Vierailija
5/9 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paino pyörii koko ajan 62 - 63 + jotain grammoja välillä. Eli tota huimaa 700 g laihtumista tapahtuu mulla varmaan joka toinen päivä.

Tapahtuu minullakin painon heittelyä joka päivä. Nyt pointti olikin, että olen ollut yli kaksi viikkoa matkalla, jossa olen herkutellut surutta, joten oli erittäin perusteltua odottaa painon nousseen useamman kilon. Näin ei kuitenkaan käynyt. Ja punnituksissa siis oli yli kahden viikon tauko.

Mietin itsekin, olisiko selitys matkapäivien runsas kävely, jota toinen vastaaja ehdotti. Emme kuitenkaan kävelleet mitenkään hirveästi.

ap

Vierailija
6/9 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haloo, jos herkuttelette surutta yli kaksi viikkoa, ettekö odota että paino nousee? Pointtini ei ollut se, montako grammaa olen laihtunut, vaan se, että en ole lihonut. Kerroin laihduttaneeni vuoden hyvällä menestyksellä, joten ehkäpä minäkin olen huomannut päivittäiset painonvaihtelut tässä matkan varrella.....

ap

Vierailija
7/9 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäsi vastanneet "väärin" niin olisko syy aloituksen huonoudessa?

Vierailija
8/9 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti jos laihtuminen on pysähtynyt/paino jumittaa, niin kannattaa syödä normaalista tai ylikin jolloin elimistö taas saa tarpeeksi energiaa ja siten vähentää ruokaa ja kas kumma laihtuminen alkaa taas.

Itse olen lähes roskaruokavaliolla laihduttanut n 12 kiloa. Siis vain sillä että syön vähemmän päiväaikaa.

Monesti myös äärilämpötiloissa (kylmä/kuuma) keho kuluttaa enemmän energiaa. Ja kuumassa tietysti nesteetkin poistuvat herkästi jos ei juo tarpeeksi. Ja vaaka ei kerro kaikkea vaan kannattaa mitata mittanauhalla.

Vierailija
9/9 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan 20 kiloa vähemmän kuin reilu vuosi sitten ja voin nyt käyttää vyötäröä korostavia vaatteita. Katseet kaupungilla ovat ihan toisenlaisia kuin aiemmin... BMI nyt noin 20. Ja sain siis fysiikan lakien vastaisesti pitää herkutteluloman ilman grammankaan painonnousua, heh!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi