Egyptissä Sharm el Sheikhissä käyneet! Kirjoitelkaa kokemuksianne, mitä tahansa...
mitä tykkäsitte paikasta, missä hotellissa olitte, iskikö vatsapöpö, saitteko lääkkeet, paraniko nopeasti, kävittekö retkillä (jos niin millä?), mihin ajankohtaan reissunne sijoittui ja oliko millainen sää... Ylipäätään, kertokaa mitä pidätte kertomisen arvoisena. Kiitos etukäteen :)
Kommentit (11)
egyptissä, oikein turisteille rakennetussa pukkukapungissa Makadi Bayssä ja silti se kauhee paskatauti iski...Mies paskansi vielä viikon kotiin tulon jälkeenkin. Oltiin talvella, ilmat oli ok. Yksi hiekkamyrsky sattui sille viikolle meilläkin, tosin ei kovin paha sellainen. Ruoka oli ainakin egyptissä hyvää. Vaikka siitä sen paskataudin saikin...
Meillä nuorimmaista pestiin vain pullovedellä kasvoista ja käsistä, se vesijohtovesi kun on niin bakteeripitoista
sieltä saa aika hyvän kuvan hygieniatasosta ja paskataudeista. Itse oltiin Makadi Bayssa ja selvittiin ilman pienintäkään mahaoiretta, mutta El Gounassa Mövenpick-hotellissa oli paskatautia liikkeellä, tosin meille se ei tullut silloinkaan, mutta useampi suomalainen sitä valitti. Jälkeenpäin huomasin että tripadvisor tiesi näistä hotelleista juuri tämän asian. Eli lukaise siis kunnolla. Eikä se El Gounankaan paskatauti ilmeisesti mikään paha ollut, kun potilaat kuitenkin olivat jalan liikkeellä vaikka tauti oli päällä ;-)
Paikallinen kävi kiinni minuun, eikä huomannut (tai huomasi), että mieheni kulki vähän sivussa. No mieheni veti turpiin niin, että veri lensi ja kaveriporukka nauroi vieressä :) Tälläistä meillä Egyptissä viimeksi ja sanomatta varmaan selvää, ettemme mene uudelleen.
sieltä saa aika hyvän kuvan hygieniatasosta ja paskataudeista. Itse oltiin Makadi Bayssa ja selvittiin ilman pienintäkään mahaoiretta, mutta El Gounassa Mövenpick-hotellissa oli paskatautia liikkeellä, tosin meille se ei tullut silloinkaan, mutta useampi suomalainen sitä valitti. Jälkeenpäin huomasin että tripadvisor tiesi näistä hotelleista juuri tämän asian. Eli lukaise siis kunnolla. Eikä se El Gounankaan paskatauti ilmeisesti mikään paha ollut, kun potilaat kuitenkin olivat jalan liikkeellä vaikka tauti oli päällä ;-)
hotellissa olitte makadissa?
Me oltiin sarayassa
sivustolle, mutta missä siellä pitäisi löytyä kertomusta hygieniatasosta ja siitä, saako helposti paskataudin? En osannut etsiä...
Me oltiin sarayassa
Samassa hotellissa oltiin. Mutta paskataudista ei kukaan ollut raportoinut eikä sitä myöskään näkynyt :-) Olin siis väärässä. Mekin olimme siellä viime talvena ja ruoka oli enimmäkseen aika tylsää. Toisaalta itse välttelin maitotuotteita, koska matkustin maitoallergisen kanssa, joten ehkä se sitten pelasti meidät. Ikävä kuulla, että teillä oli paskempi tuuri :-(
Tykkäsin kyllä hotellista muuten, ja nyt siellä on avattu ilmainen vesipuistokin, joten harkitsemme uutta reissua. Pitää varmaan mennä kahdeksi viikoksi, ettei mahdollinen mahatauti pilaa tunnelmaa.
Me oltiin sarayassaSamassa hotellissa oltiin. Mutta paskataudista ei kukaan ollut raportoinut eikä sitä myöskään näkynyt :-) Olin siis väärässä. Mekin olimme siellä viime talvena ja ruoka oli enimmäkseen aika tylsää. Toisaalta itse välttelin maitotuotteita, koska matkustin maitoallergisen kanssa, joten ehkä se sitten pelasti meidät. Ikävä kuulla, että teillä oli paskempi tuuri :-(
Tykkäsin kyllä hotellista muuten, ja nyt siellä on avattu ilmainen vesipuistokin, joten harkitsemme uutta reissua. Pitää varmaan mennä kahdeksi viikoksi, ettei mahdollinen mahatauti pilaa tunnelmaa.
Kumminkin sama hotelli ja kaikkee! Meillä oli täyshoito, mutta pari kertaa käytiin muissakin ravintoloissa. Mä jäin ikävöimään ainoastaan sitä aamupalan ihanaa viikunahilloa ja french toast- leipiä (vai miten se ny kirjotetaan!)
Uima-allas alue oli ok. Tosin vain yksi allas oli lämitetty talvella, muihin ei tarjennut mennä.
Meillä vanhempi lapsi vielä nykyäänkin kysyy, että leikitäänkö kotonakin "el nakkiilia" eli sitä toista buffaravintolaa :)
Me oltiin sarayassaSamassa hotellissa oltiin. Mutta paskataudista ei kukaan ollut raportoinut eikä sitä myöskään näkynyt :-) Olin siis väärässä. Mekin olimme siellä viime talvena ja ruoka oli enimmäkseen aika tylsää. Toisaalta itse välttelin maitotuotteita, koska matkustin maitoallergisen kanssa, joten ehkä se sitten pelasti meidät. Ikävä kuulla, että teillä oli paskempi tuuri :-(
Kumminkin sama hotelli ja kaikkee! Meillä oli täyshoito, mutta pari kertaa käytiin muissakin ravintoloissa. Mä jäin ikävöimään ainoastaan sitä aamupalan ihanaa viikunahilloa ja french toast- leipiä (vai miten se ny kirjotetaan!)
Uima-allas alue oli ok. Tosin vain yksi allas oli lämitetty talvella, muihin ei tarjennut mennä.Meillä vanhempi lapsi vielä nykyäänkin kysyy, että leikitäänkö kotonakin "el nakkiilia" eli sitä toista buffaravintolaa :)
Me käytiin useammin siinä toisessa ravintolassa nimeltään Sunflower, koska huoneemme oli ihan sen vieressä. Ja syötiin myös rannalla pari kertaa. Mutta enimmäkseen olimme altailla (siellä oli toinenkin lämmitetty allas, jossa oli pieni vesiliukumäkikin), koska olin lapsen kanssa kahden ja tarkoitus oli ottaa niin rennosti kuin pystyimme, ja aika rento loma todella olikin. Emme lähteneet hotellilta sen kauemmaksi kuin lasipohjaveneristeilylle koko viikkona, joten voittaisimme varmasti av-mammojen 'laiskin lomailija'-pystin hands down.
Minusta kauppiaat olivat muuten paljon rauhallisempia kuin olin odottanut ja ymmärsivät ein oikein hyvin. Silti jaksoivat aina mukavasti jutustella ja antoivat lapselleni vaikka mitä ilmaisia kaupantekijäisiä ja lahjoja vielä jälkeenpäinkin, vaikken tosiaankaan tuhlannut isoja summia.
ei me huomattu mitään vesiliukumäkeä? Mekin käytiin jonku verran sunflowerissa, mutta meidän huone kun oli sen toisen ravintolan vieressä niin tuli käytyä siellä enimmäkseen.
Itse meinasin hermostua niihin kauppiaisiin, mun "ei" ei vissiin ollu tarpeeks selkeä?!?
Ihan ok reissu, etenki vanhempi lapsi haaveilee että pääsis sinne vielä. Seuraav matka suuntautuu kyllä kreikkaan, kroatiaan tms
oli upea reissu -- ihana hotelli, hyvää ruokaa (ei tosin ihan gourmeeta, mutta hyvää ja vaihtelevaa) ja säät oli tammikuussakin loistavat. HOtellialue oli iso ja viihtyisä -- ympäri kävely kesti yli vartin, joten laajuutta löytyi -- mä kävelen tosi kovaa.
vesipuisto oli hieno, altaista oli lämmitetty iso osa, vesipuistoalue oli hyvin hoidettu ja lapset viihtyi. Spa ja kuntosali loistavat, vesijumppa- ja joogatunnit ihan ok, mies kävi kerran pelaamassa fudista. Lisäksi pelattiin tennistä koko perhe, hotellialueen omat kentät oli ilmaisia ja hyvinvhoidettuja, välineet ihan ok.
Kuljetus hotellilta omaan rantaan 5 min välein ja rannallakin baareja, kahviloita ja pikkupurtavaa tarjolla. Hotellissa oli 5 a la carte ravintolaa, joissa sai kussakin käydä kerran sillä all inclusive rannekkeella. muuten syötiin buffassa tai allasbaarien pikaruokaa.
Käsidesiä oli kaikkialla ja tuntui, että hotellialueella hiekkakin pestiin joka ilta... Paskataudin sai ne, jotka tekivät retken kairoon ja söivät siellä, hotellilla ei kukaan ollut kipeänä.
meillä oli siis ihana loma, ensimmäinen all inclusive omani ikinä ja oli kyllä rentouttavaa. Viikkoa pitempää aikaa en olisi ehkä halunnutkaan hotellialueella viettää, mutta viikko meni. Urheilin joka päivä, kävin hierojalla, söin hyvin ja pelailtiin lasten kanssa lautapelejä rannalla ja uitiin sydänten kyllyydestä. Illalla käytiin joko a la cartessa tai sitten retkellä naama bayssa tai old marketilla ja tultiin sitten syömään vielä vikaan buffet-kattaukseen. Lisäksi mies kävi sukeltamassa ja me kaikki katselemassa koralliriuttoja ja merenalaista maailmaa sukellusveneretkellä. Ei ostettu mitään, eikä rahaa mennyt kuin reilu satanen matkan hinnan lisäksi -- parit taksit, parit kokikset ja oluet, sukellusveneretki sekä joku kahvikupillinen...
Suosittelen irtiotoksi ja lepolomaksi monilapsisille perheille, lämpimästi :)
siinä oli poliisiasema vieressä ja 24/7 vartioitu puomimies tiellä. Ei sitä silloin niin ajatellut, mutta muutama vuosi sitten räjähti pommi hotellialueella Nama Bayssa eli toisella suomalaistenkin suosimalla hotellialueella Sharm el Sheikissä. Helnan Marinassa oli aivan loistavat ruuat, valtaisasti vaihtoehtoja sekä aamupalalla, että illallisella (meillä oli puolihoito), myös paikalla olevalta kokilta suoraan sai pyytää jotain kokkauksia tarjolla olevista raaka-aineista.
Vanha Sharm el Sheik on pikkukylä, mutta huomattavasti aidompi kuin turistiosuus, että siellä kannattanee käydä.
Krääsän myyjät ovat ärsyttävän aktiivisia. Viinakauppoja oli tasan yksi ja sekin tosi pieni, mutta se nyt oli odotettavissa.
Talvella käytiin, lämmintä oli. Yksi hiekkamyrsky osui viikolle. Kairossa käytiin päiväretkellä. Alle tunnin lento oli suuntaansa.