Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset eivät 2010-luvullakaan vielä ymmärrä, että kohdunkaulan syöpä johtuu sukupuolitaudista!

Vierailija
04.07.2011 |

Käsittämätöntä epätietoisuutta. Kyseistä syöpää vastaan on helppo suojautua: katsot vähän koska ja kenelle haarasi levität ja käytät kumia. Simple as that!

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden neitsyen, joka kuoli kohdunkaulansyöpään. Ei käynyt gynellä koskaan, koska värkki ei ollut käytössä.

Tai siis voi olla mahdollista että tämä tuntemasi nainen oli teknisesti neitsyt, mutta jostain hän oli HPV:n saanut sukupuolielimiinsä. Ei se sinne itsestään mene, vaan siihen kyllä tarvitaan vähän ulkopuolisen apua...

http://ohjepankki.vsshp.fi/fi/6249/33253/

Vierailija
2/55 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen viruksen kun voi ap saada vaikka yleisestä vessasta.

Jos sun mies tulis kotiin kuppa pippelissä ja sanoisi saaneensa sen uimahallin lauteilta, sä uskoisit?

"Sukupuolitautia ei luonnollisestikaan voi saada, jos ei ole koskaan ollut sukupuolisessa kanssakäymisessä. Sama pätee myös, jos on ollut yhdynnässä vain yhden henkilön kanssa, jolla myöskään ei ole ollut muita seksikontakteja. Saunan lauteilta, yleisistä käymälöistä tai huonon hygienian takia sukupuolitautia ei voi saada."

Lähde: http://www.poliklinikka.fi/?page=2417497&id=3864973

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tietää, ettei hänellä tartuntaa ole. Se, että et ole jäänyt papassa kiinni, ei kerro, että olisit puhdas. Se kertoo vain sen, että virus ei sillä hetkellä ole aktiivisessa muodossa.

Juurikin sen vuoksi, että olen ollut tarkka siitä etten päästä ketä tahansa sisääni. Vain yhden miehen kanssa olen elämäni aikana ollut ja papa aina puhdas! ap

kuksiutua puolen valtakunnan akkojen kanssa... Ilman ehkäisyä.

Vierailija
4/55 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sinun tapauksesi ei ole yhtään erikoisempi kuin kaikkien muidenkaan kohdunkaulan syöpään sairastuneiden naisten tapaukset. Olet jossain vaiheessa elämääsi saanut oireettoman HPV-tartunnan sukupuoliyhteydestä tai pettingistä ja tuo tartunta aiheutti valitettavasti syöpäsolujen kasvun kohdunkaulaasi.

Jos olet neitsyt etkä ole päästänyt ketään koskettelemaan alapääsi limakalvoja, niin syön sanani ja pyydän anteeksi. Ja siinä tapauksessa sinun kannattaa myös ottaa yhteyttä lääkäriin, joka on varmasti kiinnostunut kirjoittamaan tapauksestasi tieteellise artikkein. t. ap

Naurettavaa lukea moista paskaa!

Mulla papa muuttui lk 1 suoraan syöväksi!

Se on fakta eikä muuksi muutu.

Ja papa on otettu säännöllisesti.

Ei ne syövät aina mene oppikirjan mukaan.

Virustyyppejä on satoja ja ei kaikki syöpää aiheuta ja sitten on niitä selvittämättömiä tapauksia kuten mä.

Ikinä en saa selvyyttä minkä takia mulle tämä tuli.

on asiatonta yleistää täällä, kun kaikilla se ei mene kaavan mukaan.

Vituttaa kun täällä pätevät ne jotka ei asiasta tiedä!

Vierailija
5/55 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja miehesi on voinut kuksiutua puolen valtakunnan akkojen kanssa... Ilman ehkäisyä.

Mutta joka tapauksessa riski on pienempi kuin sellaisella, joka on ITSE kuksinut puolen valtakunnan miesten kanssa. Ja puolet pienempi kuin sellaisella, jolla on ollut kaksi kumppania jne. Ymmärtänet pointin! t. ap

Vierailija
6/55 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä harvinaisempi tapaus, kun kondylooma ei löytynyt tutkimuksissa. Piilevä on ollut tai sitten vaikeasti löydettävä.

Kuitenkin patologi löysi epiteeliperäisen syövän.

Mulla se on ollut jokin häiriintynyt solu, mitä ei pystytty ennalta löytämään.

Harmi, sillä menetin kaiken.

Ja en ole neitsyt, lapsia onneksi ehdin saada siitä olen ikionnellinen.

Enkä ole ainut tällainen tapaus, lääkärin mukaan kuitenkin harvinaisen epäonninen.

Eikä ollut tarkoitus aloittaa kinaamaan tästä, toin vain omasta näkökannastani kannanoton.

Totta on se, että riski saada kyseinen syöpä on suurin juuri niillä, jotka haarat levällään ilman ehkäisyä antautuvat.

"se syövän läpikäynyt"

Vierailija
7/55 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyl mulle gyne sano, että on hieman korkeampi riski sairastua kohdunkaulansyöpään ihan vaan mun limakalvojen takia. Runsas valkovuotoni johtuu siitä, että sitä limakalvoa (tms) on normaalia enemmän.

Vierailija
8/55 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä harvinaisempi tapaus, kun kondylooma ei löytynyt tutkimuksissa. Piilevä on ollut tai sitten vaikeasti löydettävä.

Kuitenkin patologi löysi epiteeliperäisen syövän.

Mulla se on ollut jokin häiriintynyt solu, mitä ei pystytty ennalta löytämään.

Harmi, sillä menetin kaiken.

Ja en ole neitsyt, lapsia onneksi ehdin saada siitä olen ikionnellinen.

Enkä ole ainut tällainen tapaus, lääkärin mukaan kuitenkin harvinaisen epäonninen.

Eikä ollut tarkoitus aloittaa kinaamaan tästä, toin vain omasta näkökannastani kannanoton.

Totta on se, että riski saada kyseinen syöpä on suurin juuri niillä, jotka haarat levällään ilman ehkäisyä antautuvat.

"se syövän läpikäynyt"

Nimittäin näkyviä kondylooma-rakkuloita aiheuttavat HP-virukset eivät ole niitä, jotka aiheuttavat kohdunkaulan syöpää. Syöpää aiheuttavat ns. korkean riskin HPV (eli numerot 16, 18, 31, 33, 35, 39, 45, 51, 52, 56, 58, 59, 62, 68, 73 ja 82), jotka eivät aiheuta oireita ja joita ei edes välttämättä aina huomata testeissä. Ihmeellistä, ettei lääkärisi tätä sinulle selittänyt. Mutta onneksi kuitenkin sait hoitoa ja selätit taudin! t. ap

Vierailija
9/55 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyl mulle gyne sano, että on hieman korkeampi riski sairastua kohdunkaulansyöpään ihan vaan mun limakalvojen takia. Runsas valkovuotoni johtuu siitä, että sitä limakalvoa (tms) on normaalia enemmän.

Mutta eivät yksistään aiheuta sitä. Kuten ei sinun limakalvosikaan. Syöpään tarvitaan korkean riskin HPV-tartunta.

Vierailija
10/55 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo omalta äidiltään synnytyskanavassa. Eli neityellä voi olla HPV. Onneksi valtaosa paranee ilman mitään seurauksia.

Vierailija
11/55 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entä sitten ap?

Kuinka moni tälläkin palstalla on AINA käyttänyt ehkäisyä?

Veikkaan että aika harva koska vauva-palstalla ollaan.

Suojaamaton seksi ei tarkoita sitä että olisi joku huora. Ap on todella idiootti jos ei sitä tajua. Katsos kun lasten saamiseksi täytyy harrastaa suojaamatonta seksiä. Ja ei, sitä ei näy päällepäin miehestä eikä sitä mitenkään voi etukäteen testatakaan.

Vierailija
12/55 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aviopari on toistensa ainoat ikinä, eli siis kumpikin ollut neitseitä yhteen mennessään eikä kumpikaan ole pettänyt, ja silti nainen on saanut kohdunkaulansyövän...

Vierailija
13/55 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entä sitten ap?

Kuinka moni tälläkin palstalla on AINA käyttänyt ehkäisyä?

Veikkaan että aika harva koska vauva-palstalla ollaan.

Suojaamaton seksi ei tarkoita sitä että olisi joku huora. Ap on todella idiootti jos ei sitä tajua. Katsos kun lasten saamiseksi täytyy harrastaa suojaamatonta seksiä. Ja ei, sitä ei näy päällepäin miehestä eikä sitä mitenkään voi etukäteen testatakaan.

Eli siitä, että pikkasen miettii monenko kanssa sitä suojaamatonta harrastaa! En ole missään vaiheessa kieltänyt seksin harrastamista vaan haluan herätellä modernit naiset siihen, että mitä useampi kumppani sitä suuremmat riskit. t. ap

Vierailija
14/55 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi etät mulla papassa oli muutoksia kerran. Ja miehen tapasin aika nuorena, ja on sen verran ujo ettei ole todellakaan riekkunut ympäriinsä. Oltiin toistemme ekat.

voi tietää, ettei hänellä tartuntaa ole. Se, että et ole jäänyt papassa kiinni, ei kerro, että olisit puhdas. Se kertoo vain sen, että virus ei sillä hetkellä ole aktiivisessa muodossa.

Juurikin sen vuoksi, että olen ollut tarkka siitä etten päästä ketä tahansa sisääni. Vain yhden miehen kanssa olen elämäni aikana ollut ja papa aina puhdas! ap

Vierailija
15/55 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viruksen voi saada synnytyksessä äidiltään

aviopari on toistensa ainoat ikinä, eli siis kumpikin ollut neitseitä yhteen mennessään eikä kumpikaan ole pettänyt, ja silti nainen on saanut kohdunkaulansyövän...

että synnytyksessä lapseen tarttunut HPV aiheuttaisi tyttölapsella myöhemmin kohdunkaulan syövän. Itseasiassa lääketiede ei taida tuntea yhtään tällaista tapausta. Ihomuutoksia eli kondyloma-syyliä saattaa vastasyntyneelle ainakin teoriassa tarttua. t. ap

Vierailija
16/55 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalta äidiltään suuhun. Sitten itsetyydytyksessä kostuttaa sormiaan syljellä ja ...

Miten sitä virusta voi olla 80 % ihmisistä jos tarttuu vain yhdellä tavalla?

Ja miksi muuten aiheuttaa vain kohdunkaulansyöpää eikä suusyöpää, penissyöpää tai peräsuolensyöpää?

Vierailija
17/55 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On silti äärimmäisen törkeää tuomita ko. tautiin sairastunut koska kukaan ei voi tietää onko hänellä ollut 1 vai 11 seksikumppania!

Vierailija
18/55 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papilloomavirukset ovat väestössä varsin yleisiä; erään tutkimuksen mukaan Yhdysvalloissa kunakin ajanhetkenä noin neljännes naisista on HPV-positiivisia. Papilloomainfektiot yleistyvät voimakkaasti saavutettaessa sukukypsyys, ja 50 ikävuoteen mennessä noin 80 % naisista on jossakin elämänsä vaiheessa saanut ainakin yhden alatyypin HPV-infektion. Valtaosa HPV:n esiintyvyyttä koskevista tiedoista kattaa vain naispuolisen väestön johtuen suurempien haittojen painottumisesta naisiin. Miesten keskuudessa esiintyvyyden arvellaan kuitenkin olevan samaa luokkaa kuin naisilla.

Vierailija
19/55 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viruksen voi saada synnytyksessä äidiltään

että synnytyksessä lapseen tarttunut HPV aiheuttaisi tyttölapsella myöhemmin kohdunkaulan syövän. Itseasiassa lääketiede ei taida tuntea yhtään tällaista tapausta. Ihomuutoksia eli kondyloma-syyliä saattaa vastasyntyneelle ainakin teoriassa tarttua. t. ap

Vierailija
20/55 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä helvetistä sä ap kuvittelet että lääkärit tietää kaiken?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan