Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen läski, vaikken söisikään. Kysyttävää?

Vierailija
28.06.2011 |

Minä olen siis tahtomattani lihava. Kaikki verikokeet ym. on tutkittu, eikä niissä ole poikkeavaa. Minulla on ilmeisesti vain niin hidas aineenvaihdunta. Vaikka söisin joka päivä vain pinen salaatin, niin lihon siltikin! Että ei lihavuus ole aina oma vika, haukkujat menkää itseenne!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan napostele. Se on helppo laskea, kun jääkaappi on tyhjä, eikä käy neljään päivään kaupassa- mistään ei ilmesty itsekseen syötävää. Tarvittais vissiin semmonen Bigsister-ohjelma telkkuun, kun annettais ihan tietty määrä kaloreita, ja katottais sitte mitä kellekin tapahtuu. Vaikkapa 500 kcal/päivä.

Mutta mun miehen mielestä meidän jaakaappi on ihan tyhjä jo kolme päivää ennen kuin on mitään tarvetta käydä kaupassa. Eli mä loihdin sieltä muka-tyhjästä jääkaapista vielä kolmen päivän lämpimät ruuat ja välipalat. Meillä käydään kaupassa 5 - 6 päivän välein. Mutta miehen mielestä jääkaappi on tyhjä silloin, kun se ei pullistele täydemmillään tai kun jokin yksi ainesosa on lopussa.

Vierailija
2/21 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan napostele. Se on helppo laskea, kun jääkaappi on tyhjä, eikä käy neljään päivään kaupassa- mistään ei ilmesty itsekseen syötävää. Tarvittais vissiin semmonen Bigsister-ohjelma telkkuun, kun annettais ihan tietty määrä kaloreita, ja katottais sitte mitä kellekin tapahtuu. Vaikkapa 500 kcal/päivä.

Mutta mun miehen mielestä meidän jaakaappi on ihan tyhjä jo kolme päivää ennen kuin on mitään tarvetta käydä kaupassa. Eli mä loihdin sieltä muka-tyhjästä jääkaapista vielä kolmen päivän lämpimät ruuat ja välipalat. Meillä käydään kaupassa 5 - 6 päivän välein. Mutta miehen mielestä jääkaappi on tyhjä silloin, kun se ei pullistele täydemmillään tai kun jokin yksi ainesosa on lopussa.

mun jääkaappi on ihan tyhjä silloin kun se on tyhjä. Mulla ei ole siellä edes margariinia tai öljypulloa. No joskus saatan sanoa tyhjäksi, jos on esim. ketsuppipullo, vaikka olen hädissäni joskus siitäkin keitellyt "soppaa".

Valmisruokia syön, ja jos ostan niitä neljäksi päiväksi, niin sen jälkeen ne ovat loppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En napostele perunalastuja tai käytä alkoholia. Olen korvannut aterioita nutrileteilla ja paino pysyy samana. Lenkkeilen tunnin päivittäin ja töissäkin tulee liikuntaa isossa sairaalassa.

Muutama kilo on liikaa ja ne eivät irtoa millään. Tosin nyt olen flunssassa, joten aineenvaihdunta voi olla jumissa siksi, en tiedä, onko niin.

Vierailija
4/21 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naita lihavia ihmisia joilla oli vaan hidas aineenvaihdunta joten eivat laihtuneet? Vai mita?

Jos ap:lla on joku laakitys joka tosiaan lihottaa ja turvottaa niin se voi olla syy, mutta totta kai ap silloin olisi itse tietoinen syysta. Luultavampi syy on se etta ap valehtelee itselleen; jos han ihan oikeasti haluaa saada selville miksi lihoo, niin suosittelen jokaisen suupalan (paino + koostumus) kirjoittamista ylos rehellisesti ja voi olla etta syy paljastuu nopeastikin. Listan kaloritkin voi laskea joku ulkopuolinen aluksi, jos ap:lla ei ole niin kasitysta siita mika sisaltaa kuinkakin paljon kaloreita.

Vierailija
5/21 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta jos ihan oikeasti tuolla kalorimaaralla (1 peruna + vahan kastiketta paivassa ja litroittain kahvia), on viela jaloillaan, on se jo yhdenlainen ihme. Ja yhtaanko et ole kuukauden aikana laihtunut? Kannattaisi jo kayda laakarissa otattamassa verikokeita koska tuota ruokavaliota ei kauan terveena kesta. yritatko laihtua omasta mielestasi jarkevalla ja terveellisella tavalla? Suosittelisitko kahvi-1 peruna dieettia teini-ikaiselle tyttarellesi?

Vierailija
6/21 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisillä on häiriintynyt käsitys siitä, paljonko he syövät.

Työskentelen terveydenhuollon alalla ja esim. kerran keskustelin 140-kiloisen nuoren naisen kanssa hänen syömistavoistaan. Ensimmäiseen kysymykseeni 'kuinka syöt normaalisti?' hän vastasi 'minä en syö mitään'. Kun asiaa selviteltiin, tuli ilmi, että hän söi jättiaterian iltaisin ja päivän mittaan naposteli suklaalevyn, keksejä ym. , jota hän ei edes laskenut syömiseksi.

On selvää, että tällaisella menolla saa valtavan ylipainon.

Vierailija
7/21 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikken edes venyttele. Hiphei

Vierailija
8/21 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan lapsena lihavat ovat lihavia aikuisinakin. Milloin olet huomannut "säilöväsi" ruuan energian turhan tehokkaasti?

Miten pitkiä jaksoja olet ollut vähäenergisellä dieetillä ja millaisia dieettisi ovat olleet? Harrastatko liikuntaa?

Mielestäni lihavuuden syyt eivät kuulu muille, mutta sinulle itsellesi olisi tietenkin helpotus löytää syy painon kertymiseen. Toivottavasti vielä pian painonkertymisen yksilölliset syyt huomioitaisiin paremmin julkisessa keskustelussa. Nykyisinhän lihavia syyllistetään ihan surutta.

Vierailija
9/21 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pystyt tuottamaan energiaa tyhjästä? Tämä tieto olisi kullanarvoinen energiakriisiä ja kasvihuoneilmiötä ratkottaessa. Yleensä nimittäin ihminen pystyy muuttamaan vain pienen osan ravintonsa sisältämästä energiasta massakseen, mutta sinä ilmeisesti pystyt tuottamaan energiaa tyhjästä?

Kerro vielä sekin, mitä siinä salaatissa on? Makaronia, juustoa, salamia? Ja muodon vuoksi pari rukolanlehteä?

Vierailija
10/21 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit ei toki kenenkään ihmisarvoa alenna.

Vierailija
11/21 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

takia hidas aineenvaihdunta, ja olen sen takia lihonutkin, mutta olen kyllä tietysti kaiken sen läskin jossain vaiheessa syönytkin, en vain ehkä ihan niin paljoa, kuin joku nopeammalla aineenvaihdunnalla varustettu joutuisi syömään.

Eli ei minusta noin voi sanoa, kyllä me molemmat nälkään kuolisimme ilman ruokaa. Toki laihduttaminen on työläämpää kuin normaaleilla ihmisillä, eikä välttämättä sen arvoista, jos on muuten hyväkuntoinen, jaksaa esim käydä juoksulenkeillä jne. Mutta ei kukaan liho syömättä.

Vierailija
12/21 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittani ovat 166/65 ja syömiseni viimeiseltä kuukaudelta suurinpiirtein näin:

aamupala: kahvi x 2

lounas kahvi

välipala -

päivällinen: esim. peruna ja vähän kastiketta tai keittoa tai muuta. Joskus vaan lasten jämät

iltapala -

En syö yhtään makeaa, enkä sipsejä sun muuta. En käytä kahvissa sokeria, se makean maku ällöttää..

Syön mielestäni hirveän vähän, mutten minäkään minnekään laihdu, joten repikää siitä

t. ei ap

Vierailija
13/21 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun 7 on lopettanut syömisen?

Jos haluaa laihduttaa, tuskin kannattaa lopettaa syömistä kokonaan! Jos on ennestään tukeva, saattaa aineenvaihdunta alkaa käymään vajaateholla koittaessaan pitää ihmisen hengissä "nälänhädän" uhatessa.

Jotenkin veikkaan, että ap ja vastaavat ovat ihmisiä, jotka liikkuvat päivän aikana niin vähän kuin mahdollista. Muutama askel sinne tai tänne, ja muu aika ollaan kuin lahna täysin paikoillaan. Epäilen myös, että monet ihmiset valehtelevat jopa itselleen omia syömisiään, tai eivät näe ruuan määrää terveellä tavalla.

Vierailija
14/21 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa laihojen kannattaa syödä kolmen tunnin välein. Muuten nälkää näkevä elimistö alkaa tuottamaan kortisolia, joka kehittää rasvakerroksen vatsaontelon ympärille. Parempi syödä usein ja vähän kerrallaan, tällöin elimistö ei käänny syömistä vastaan eikä mene säästöliekille.

Vierailija
15/21 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka pitkän ajan olet ollut kerrallaan syömättä? Puoli vuotta, vuoden? Ja sinä aikana olet lihonut aina vaan lisää?

Pakkohan sun on ollut kokeilla että voit varmaksi sanoa että lihot vaikket syö mitään.

Vierailija
16/21 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

fysiikan lakien mukainen ihme. Tuon ruokamäärän pitäisi olla enintään 500 kcal/vrk, ja ihminen ei sillä selviä pidempää aikaa. Eli käytännössä sinun pitäisi tuottaa energiaa tyhjästä.

Vierailija
17/21 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Z X Ponzo Sukkahousut mahtuvat :P

Vierailija
18/21 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöliekkikin on PT bullshittiä, energiaa ei tule tyhjästä.

jos syöt tasaisesti päivittäin X kilokaloria ja kulutat päivittäin Y kilokaloria niin se on ihan sama kuinka hidas aineenvaihdunta sulla on, ei sitä läskiä tule tyhjästä jos y

Vierailija
19/21 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

fysiikan lakien mukainen ihme. Tuon ruokamäärän pitäisi olla enintään 500 kcal/vrk, ja ihminen ei sillä selviä pidempää aikaa. Eli käytännössä sinun pitäisi tuottaa energiaa tyhjästä.

sillä selviää.

t.toinen aurinkoenergialla käyvä.

Vierailija
20/21 |
28.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käsi sydämelle: ethän napostele pitkin päivää ja huomaamattasi näin keräile kaloreita?