Sivut

Kommentit (65)

koska potilastoverit olivat ihania ja sairaala oli upeassa ympäristössä. Mutta hoitoprosessin aikana lääkäreiden taso oli tosi kirjava; muutama lääkäri tuntui olevan psljon enemmän päästään vialla kuin avo-osaston potilaat. Muussa hoitohenkilökunnassa ei kylläkään ollut valittamista.

pelkäsin kaikkia,koska olin psykoosissa,sain hoidon alussa 2 kertaa M1-lausunnon,ja putkassakin tuli siellä oltua.

Alun kankeuden jälkeen viihdyin muistaakseni jotenkin,toisten potilaiden ansiosta.Joskus niitten hullut jutut ahdisti,yleensä viihdytti.

Eräskin tyttö kerran katseli telkkaria ja naureskeli.Menin viereen istumaan ja kysyin mille se nauraa,teeveehän on kiinni.Tyttö katto mua hihitellen ja sanoi: Kuivanappailen vähän essoja.

Se jäi ainakin mieleen.

Alussa en mitään muuta toivonut kuin että oisin päässyt kotiin,ja sitten kun kotiin lähtö koitti niin vietinkin sairaalassa yhden ylimääräisen yön. Joo kyllä 2kk laitostuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja pääosin viihdyin. Välillä meni lujaa potilastovereiden kesken ja tulipa siellä kärrynpyöriäkin heiteltyä ympäri osastoa :D Ruokaa ja lääkkeitä riitti! Välillä tietysti oli ne ajatukset että vittu nyt mä tapan itteni mut sairaala oli kuitenkin turvallinen ja viihtyisä.

Mua haukutaan hulluksi, mutta siltikään eivät pöpilässä pakkohoidossa ole pitäneet kertaakaan ja viimeksikin nakkasivat vasten tahtoani pihalle.

Lainaus:

Yleensä ihan rauhallista, mutta kun alkaa tapahtua, on tosi kyseessä. Psykoottinen voi tehdä ihan mitä vaan. Tosin onhan noita avohoidossakin ja hoito retuperällä. Sitten kun ottaa viinaa, tulee pahaa jälkeä. Varmaankin aika moni pahoinpitely, jossa täysin tuntematon on joutunut uhriksi, on juuri psykoottisen tekemä. Avopuolella työskennellessäni törmäsin usein siihen, että vaikkapa 10v skitsodiagnoosin saanut pitää itseään terveenä. No, lääkkeitten avulla sitä voivat ollakin, mutta kun ne tabletit jätetään ottamatta, kiun terveeksi itsensä kokee.

No en tosiaan viihtynyt, vaikka kotoa ihan tultiin hakemaan. Kyseessä olivat päihteet ja ilmeisesti hoitotahon puolesta myös aito huoli. Mutta silloin ( siis todella monta vuotta sitten) seulani olivat olleet puhtaat jo 6kk ja heppoisin perustein veivät minut sinne. Kaikki meni pahempaan suuntaan ja tulin leimatuksi ainakin omasta mielestäni, "hoitojakso" kesti 1kk ja pääsin heti kotiin, kun näin ensimmäistä kertaa lääkärin sisälle oton jälkeen -sitä ennen vain lukkojen takana. Onneksi aloitin omin avuin puhtaamman elämän jo silloin ennen tätä hoitojaksoa, jossa siis lääkkeitä pakotettiin syömään ja pystyin palaamaan takaisin siihen tämän jälkeenkin -tosin uusilla vieroitusoireilla betsoista.  Edelleen traumat siitä sisäänotosta ja a3:sen hoitsuista, jotka nyrkkisäkin puuttuessa mieluusti käyvät potilaaseen käsiksi tai nöyryyttävät muilla tavoin. Kiinnostaisi tietää kuinka moni on hajonnut muutoin vaan ja kuinka moni vasta osastolla, jonne tietyn tyyppiset ihmiset hakeutuvat huvikseen helpon työn perässä.

Viihdyin hyvin psykiatrisessa sairaalassa. Olin ahdistunut ja pahasti masentunut. Saamastani hoidosta (lääkitys, keskusteluapu, sähköshokkihoidot ja lobotomia) oli paljon hyötyä, ja voin tällä hetkellä hyvin.

Vierailija

Saako sinne ottaa esim oman läppärin?

t.3

Ei saa. Edes kännykkää ei saa pitää itsellään, vaan se on annettava hoitajille säilytykseen.

Vierailija

Saako siellä hyvät lääkkeet?

Esim, jos on paha ahdistus, saako pyytämällä rauhoittavaa?

Lääkkeitä saa yleensä helposti. Useimmiten lääkkeet ovat pakollisia, vaikka niitä ei haluaisikaan.

Vierailija

Viihdyin hyvin psykiatrisessa sairaalassa. Olin ahdistunut ja pahasti masentunut. Saamastani hoidosta (lääkitys, keskusteluapu, sähköshokkihoidot ja lobotomia) oli paljon hyötyä, ja voin tällä hetkellä hyvin.

Lobotomia?! Milloin tää on tehty?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat