Vierailija

Mä olen ollut mielisairaalassa viisi kertaa ja viihdyin ihan hyvin. Olin tietysti aika sairas mutta sairaalassa oli mukavampaa kuin kotona. Meno oli kyllä välillä kuin "yksi lensi yli käen pesän" ja "vuosi nuoruudetsa" leffoista mutta näin jälkikäteen kokemus oli kyllä aika avartava.

Sivut

Kommentit (65)

Mun mies on varmaan joutumassa sairaalaan ja olen/olemme kauhuissamme... Miten siellä voi olla mukavampaa kuin kotona? Kuinka sairas pitää olla joutuakseen sairaalaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tavallaan viihdyin, kait liiankin hyvin. Valmis ruoka tulee pöytään, eikä tartte itse huolehtia mistään. Tupakkihuoneessa oli kiva udella kaikilta heidän ongelmistaan, ja kyllä ihan mukavaakin seuraa oli.

Ja kaikkea jännää näki.

Mutta on kyllä varsin huonot muistot siitä hoidosta itsestään, ja hoitajien käytöksestä, varsinaisia psykopaatteja tuntui siihen hommaan mahtuvan.

ja ei oo tykänny koska ei oo ekaan kolmeen viikkoon päässyt ulos ollenkaan kun ollut psykoosissa, tosin sitten kun vähän vapautui menot ja sai seurustella muitten kanssa niin alkoi helpottaa ja oli ''ihan ok'' varsinkin kun ruoka tuli nenän eteen :D

Mä olin masentunut ja itsetuhoinen mutta ns. järjissäni. En ollut psykoottinen. Psykoosi potilailla näytti olevan aika rankkaa sairaalassa mutta tavis masentuneilla oli ihan ok olot.

Lainaus:

Mun mies on varmaan joutumassa sairaalaan ja olen/olemme kauhuissamme... Miten siellä voi olla mukavampaa kuin kotona? Kuinka sairas pitää olla joutuakseen sairaalaan?

Lainaus:

Esim, jos on paha ahdistus, saako pyytämällä rauhoittavaa?

Ainakin minä olen saanut. Mulla mulla on ollutkin TOSI vaikeaa ahdistusta.

Lainaus:

Ainakin minä olen saanut. Mulla mulla on ollutkin TOSI vaikeaa ahdistusta.

mutten jäänyt. Se oli erittäin tarpeellinen, turvallinen kehto ilman pakkoa mihinkään muuhun kuin päivärytmiin. Aina joku kuuntelemassa ja mahdollisuus saada lääke, kun olo käy sietämättömäksi.

Erittäin hyvä hoitokokemus v. 2000. Menisin uudelleen, jos olisi yhtä tiukka paikka.

tylsää, että kun televisioita on esim. 1, tai korkeintaan 2 (jos toimii), eikä ollut tietokoneita ja nettejä osastolla. Ja sille tv:lle on parikymmentä katsojaa, niin mitäs kanavaa siinä sit katotaan.

Ja ikävää myös se, ettei ovia saa lukkoon, kun 300-kiloinen hörhö "haluaa antaa hellyyttä". Tai vessan ovea lukkoon.

Tai olet tosiaan saman katon alla murhaajien kanssa, ovet auki öisinkin.

yhdes sairaalas sai rauhottavia ihan kivasti. toisessa sain vain jotain neuroleptei, jotka vaan tainnutti.

Lainaus:

mut avolla oli ihan jees

Lainaus:

tylsää, että kun televisioita on esim. 1, tai korkeintaan 2 (jos toimii), eikä ollut tietokoneita ja nettejä osastolla. Ja sille tv:lle on parikymmentä katsojaa, niin mitäs kanavaa siinä sit katotaan.

Ja ikävää myös se, ettei ovia saa lukkoon, kun 300-kiloinen hörhö "haluaa antaa hellyyttä". Tai vessan ovea lukkoon.

Tai olet tosiaan saman katon alla murhaajien kanssa, ovet auki öisinkin.

Tuolloin vuonna 2000, kun mä olin, taisi päästä aika vähällä hoitoon. Kyllä siellä oli sellaista porukkaa, ettei siitä masennuksesta näkynyt jälkeäkään. Saattoi olla myös katkaisuhoidossa porukkaa. Myöhemmin olen kuullut, ettei edes itsaria yrittämällä ole monen lapsen äiti "joutunut" mielisairaalaan, joten sain sitten paskaa niskaan, ettei uskota mun kertomustani syistä miksi jouduin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat