Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhepetiä parempi ja turvallisempi vaihtoehto:

Vierailija
31.05.2011 |

- poista laita pinnasängystä

- vedä pinnasänky ihan omaan sänkyysi kiinni

Vauva nukkuu ihan yhtä hyvin kuin nukkuisi vieressä, ja esim. "tassuhoito" onnistuu kätevästi, mutta tukehtumisvaaraa ei ole.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten ihan näppärän kuuloista.

Vierailija
2/16 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin vasta kun lapsi oli puolitoistavuotias. Alkoi nimittäin heräillä niin monta kertaa yössä että olin ihan puhki. Mutta kun siirrettiin pinnis meidän sängyn viereen ja otettiin laita pois niin yöt on sen jälkeen olleet todella rauhallisia! Lapsi saa nukkua ihan äidin ja isän vieressä mutta silti kenelläkään ei ole ahdasta nukkua. Toimii mainiosti meillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä usko, että tukehtumisvaaraa on muutenkaan, jos vanhemmat on selvinpäin.

Vierailija
4/16 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- poista laita pinnasängystä

- vedä pinnasänky ihan omaan sänkyysi kiinni

Vauva nukkuu ihan yhtä hyvin kuin nukkuisi vieressä, ja esim. "tassuhoito" onnistuu kätevästi, mutta tukehtumisvaaraa ei ole.

meillä varmaankin tehdään näin.

Jotenkin ajatus perhepedistä on aina ahdistanut. Olen jopa lykännyt perheen perustamista siksi, että olen ajatellut etten ole valmis kun ajatus ei tunnu miellyttävältä. Tai että lapsistani tulee sitten tunnevammaisia kun en halua nukkua heidän kanssaan...

Toki tunne saattaa olla eri, kun oma lapsi todella on olemassa. Siihen asti olen kuitenkin huojentunut ajatuksesta, että on olemassa keskitie perhepedin ja erillään nukuttamisen välillä. (Olen siis kyllä tajunnut itsekin että pinniksen voi hilata oman sängyn kylkeen, mutta en sitä, että sen reunan voi tosiaan laskea alas!)

Vierailija
5/16 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mua tuossa huolettaa se, että vauva tippuisi sängyn laitojen väliin. Usassa oli just cosleeper recall tuosta syystä. Syynä siis se, että jos vauvan ja sängyn välissä ei ole laitaa tai kangasta voi vauva tippua tai jäädä patjojen väliin.

Vierailija
6/16 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnasängyn patja jää noin 5cm omaa patjaa korkeammalle - entä jos vauva kierähtää, tippuu tuon 5cm nenälleen patjalleni, siinä se vasta tukehtuukin!

Nukutan siis edelleen vieressäni. Ilman päihteitä en näe siinä riskiä. (PÄIHTEET ne vauvat tappoi, ei pelkkä perhepeti!) Ja varsinkaan tämän vauvan kanssa en koe olevan mitään riskiä, kun vauvan isä ei nuku samassa perhepedissä - vaan hän nukkuu toisessa parisängyssä perhepedissä 3-vuotiaamme kanssa. :)

Vierailija
7/16 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytäisitkö kuvaa tuollaisesta tilanteesta? Millaisen sängyn kanssa se tapahtuu? Meillä on tempur-patja puisen sängyn rungon sisällä enkä keksi miten sinne väliin voisi tippua jos pinnis on sängyssä kiinni. Oliko tuo vaaratilanne siis kaikenlaisten vai vain runkopatjasänkyjen kanssa?

Terv kolmonen tai nelonen tai mikä lie, se jolla ei vielä lapsiakaan.

Vierailija
8/16 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnasängyn patja jää noin 5cm omaa patjaa korkeammalle - entä jos vauva kierähtää, tippuu tuon 5cm nenälleen patjalleni, siinä se vasta tukehtuukin!

Meillä on sellainen sänky jonka pohjan korkeutta pystyy muuttamaan. Valmiit kolot ei olleet ihan samalla tasolla meidän patjan kanssa, joten porattiin uudet reunat, ja nyt vauvan patja ja meidän patja on samalla tasolla.

Vierailija
9/16 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset alkavat liikkua unissaan? Heti vastasyntyneenäkö? Voiko olla, että vaikka osaa liikkua unissaan, ei osaa vaistonvaraisesti kääntyä pois jos ei saa henkeä? Sehän on eri tilanne jos aikuinen ruhollaan liiskaa alleen.

Se numeronunohtaja taas. :)

Vierailija
10/16 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytäisitkö kuvaa tuollaisesta tilanteesta? Millaisen sängyn kanssa se tapahtuu? Meillä on tempur-patja puisen sängyn rungon sisällä enkä keksi miten sinne väliin voisi tippua jos pinnis on sängyssä kiinni. Oliko tuo vaaratilanne siis kaikenlaisten vai vain runkopatjasänkyjen kanssa?

Ei kai se pinnis ole sänkyyn mitenkään kiinnitetty? Voi tippua pinniksen ja sängyn väliin.

En sano, etten itse saattaisi harkita samanlaista systeemiä, mutta ei mikään ole riskitöntä. Ap sanoi tämän olevan turvallinen tapa.

Vierailija
11/16 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pinniksestä laskee tai ottaa kokonaan sen yhden reunan pois, niin voihan siihen vaikka itse kangaasta tai vanerista tms. tehdä pienen laidan, mikä ulottuu siis lapsen patjaan nähden vaikka 10-15 cm korkeammalle. Näin lapsi ei pääse putoamaan pois, mutta aikuisen käsi ylettyy kuitenkin silittelemään lasta.

Näin itse tekisin.

Vierailija
12/16 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se pinnis ole sänkyyn mitenkään kiinnitetty? Voi tippua pinniksen ja sängyn väliin.

En sano, etten itse saattaisi harkita samanlaista systeemiä, mutta ei mikään ole riskitöntä. Ap sanoi tämän olevan turvallinen tapa.

Itse ajattelin heti (ihan omaa kotiamme ajatellen), että pinnis tulisi seinän ja parisängyn väliin, eli ei pääsisi "pakenemaan" kauemmas sängystä. Ja saahan ne kiinnitettyä toisiinsa jos haluaa (edelleen, meillä ei ole runkopatjasysteemiä vaan oikea sänky). Itse tosin nukun niin kevyesti ja liikkumatta, etten usko että esim. unissani työntäisin pinnistä irti parisängystä vaikka se olisi siinä vapaasti. :)

Eli eiköhän tämä ole meille sopiva ratkaisu jos ajatukseni perhepedistä eivät muutu.

Ja jotta ei jäisi epäselväksi, en mitenkään "vastusta" perhepetiä yleisesti, se ei vain omasta mielestäni tunnu meille sopivalta vaihtoehdolta.

Vierailija
13/16 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukutaan juuri näin. Taapero oli kuumakalle jo pienenä, ja siirto tällaiseen "sivuvaunuun" rauhoitti kummasti pojan unen. Meillä pinnis on runkopatjasängyn ja seinän välissä, jollain oli nippusiteillä laitettu sänkyyn kiinni.

Vierailija
14/16 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pinnasänky seinässä kiinni ja sitten meidän sänky pinnasängyssä kiinni. Ei siitä välistä kyllä putoamaan mahdu. Tosin meilläkin kyllä pieni rako siihen jää ja olen tunkenut siihen pari tyynyä niin ettei jää esim lapsen jalka tai käsi jumiin sinne. Mutta meillä kyseessä jo taaperoikäinen lapsi.

Vierailija
15/16 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis, et miks ihmiset ei tee näin :D Itselläni ei vielä ole lapsia, mutta yritys on hyvä. Valmistautunut olen vauvan/lasten tuloon mm. suunnittelemalla (lähes päivittäin) miten laittaisin "sisustuksen", jos(kun toivottavasti) lapsia aikoinaan tulisi. Tämä on ollut yksi niistä asioista, jotka olen aikonut toteuttaa. :)

ja meni vähän ohi taas, vaihteeks! Mut haitanneeko tuo mittää :D

Vierailija
16/16 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis, et miks ihmiset ei tee näin :D Itselläni ei vielä ole lapsia, mutta yritys on hyvä. Valmistautunut olen vauvan/lasten tuloon mm. suunnittelemalla (lähes päivittäin) miten laittaisin "sisustuksen", jos(kun toivottavasti) lapsia aikoinaan tulisi. Tämä on ollut yksi niistä asioista, jotka olen aikonut toteuttaa. :)

ja meni vähän ohi taas, vaihteeks! Mut haitanneeko tuo mittää :D

ja kyllähän siihen koloseen, voi jonkin pehmusteen laittaa, ettei puut kolhi lasta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi