Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

perun lapsen synttärit, ov

Vierailija
07.05.2011 |

mitä mieltä olette?

meillä on kuukauden ikäinen vauva joka nukkuu huonosti, jonka vuoksi siis itsekin nukun vähän kerralaan ja ajoittain oloen todella väsynyt..

viikon päästä olisi vanhemman lapsen synttärit, joille suuri osa sukulaisista ei ole tulossa koska ristiäiset ovat myöhemmin tässä kuussa. tänään tuli oikeasti mieleen että voinko perua nsynttärit, en vain jaksa järjestää kaksi juhlia, en saa tehtyä mitään kun vauva on hereillä, lisäksi väsyttää niin että en usko nauttivani siitä että täällä viikonpäästä olisi jotain sukulaisia.. ajatuskin tuntuu liian suurelta. miehellä on niin paljon töitä ja muita hommia ettei juuri ehdi auttamaan minua.

olenko marttyyri jos perun ne synttärit?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttärisankarikin on jo sen ikäinen, että osaisi varmasti auttaa sinua siivoamaan. Eli pyydät nätisti häneltä apua, jos auttaisi sinua siivoamaan synttäreitä varten, eiköhän jotain apua tule. Muistat myös siivouksen jälkeen ja sen aikana kehua lasta tarpeeksi, miten on ihana kun on jo niin iso, että pystyy auttamaan sinua paljon yms. :) Tekee sekä sinulle ettää lapselle hyvän mielen!

Ja tarjottavat todellakin kaupasta valmiina, älä stressaa turhasta ja liikaa. Stressaanutunut äiti ei ole hyväksi kummallekaan lapselle.

Ja synttärisankari ei ehkä arvostele sinua tarjottavista, jos on jotain lasta miellyttävää herkkua tarjolla!

Vierailija
22/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en usko, että se pointti on se, laittaako pöytään valmispullapitkon vai leipooko sen itse, vaan sen kaiken järjestäminen. Siivota on pakko edes pahimmat rojut pois, vaikka ei pölyjä pyyhkisi, mutta ei voi olla vaikkapa lapsen kakkavaipat ja banaaninkuoret ja tyhjät jogurttipurkit levällään - ja meillä ainakin oli, väsymykseni ollessa pahimmillaan. Lisäksi ei voi vieraiden aikana vain maata sängyssä itse tukka rasvaisena ja likaisissa teepaidoissa. On pakko jotenkin näyttää ihmiseltä ja lapsikin odottanee juhlavaatetta ylleen ja vähintään kammattua tukkaa.

Kaikki tämä voi väsyneelle äidille olla ylivoimaista. Ainakin minulle pahimpana aikana oli.

JOS VOIT, pyydä joku kummi/luottoystävä tekemään kaikki yllämainittu ja makaa itse vaikka sen ystävän kotona sen aikaa että jaksat vieraiden olohetken skarpata. Siten lapsi saa juhlansa ja sinä vältyt uupumiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nyt autat, tästä perheestä on kyse, eikä sitä miehen aikaa tarvita kuin muutama tunti. Jos ei sitä kykene lapsen synttäreitä varten antamaan, niin kannattaa miettiä, mitä se mies arvostaa.

Vierailija
24/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä äitisi, siskosi, ystäväsi siivoamaan, leipomaan ja järjestämään. Tai voisiko synttärit olla mummolassa? Tai vaikkapa pihapiknikinä kauniina kevätpäivänä?

Vierailija
25/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeissäni kysyn?

ihanko voin jättää kutsumatta mummin ukin enon tädit kummit kaikki kun lapsi on tarpeeksi iso?

juuri viikko sitten juhlimme mieheni siskon synttäreitä ja hän on kuitenkin jo 16 vuotias, paikalla oli paljon sukulaisia ja yksi kälyn kaveri, sekä poikaystävä..

meillä on ollu jonkinlainen tapa että kutsumme kaukana asuvat sukulaiset synttäreille, koska muulloin he eivät meillä käy, joskus jouluna ehkä, mutta synttärit on olleet ne pääasiallinen syy tulla pitkämatka meille.

en mä sitten niitä peru. en vain jaksaisi. voi olla että ens lauantaina vieraita vastaanottaa äiti joka ei ole nukkunut tukka pystyssä ja yökkäri päällä.. :/ kääk

ap

Vierailija
26/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietty jyhlitte pienesti perheen kesken oikeana syntymäpäivänä.

Vierailija
27/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en usko, että se pointti on se, laittaako pöytään valmispullapitkon vai leipooko sen itse, vaan sen kaiken järjestäminen. Siivota on pakko edes pahimmat rojut pois, vaikka ei pölyjä pyyhkisi, mutta ei voi olla vaikkapa lapsen kakkavaipat ja banaaninkuoret ja tyhjät jogurttipurkit levällään - ja meillä ainakin oli, väsymykseni ollessa pahimmillaan. Lisäksi ei voi vieraiden aikana vain maata sängyssä itse tukka rasvaisena ja likaisissa teepaidoissa. On pakko jotenkin näyttää ihmiseltä ja lapsikin odottanee juhlavaatetta ylleen ja vähintään kammattua tukkaa. Kaikki tämä voi väsyneelle äidille olla ylivoimaista. Ainakin minulle pahimpana aikana oli. JOS VOIT, pyydä joku kummi/luottoystävä tekemään kaikki yllämainittu ja makaa itse vaikka sen ystävän kotona sen aikaa että jaksat vieraiden olohetken skarpata. Siten lapsi saa juhlansa ja sinä vältyt uupumiselta.

ap

Vierailija
28/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeissäni kysyn?

ihanko voin jättää kutsumatta mummin ukin enon tädit kummit kaikki kun lapsi on tarpeeksi iso?

juuri viikko sitten juhlimme mieheni siskon synttäreitä ja hän on kuitenkin jo 16 vuotias, paikalla oli paljon sukulaisia ja yksi kälyn kaveri, sekä poikaystävä..

meillä on ollu jonkinlainen tapa että kutsumme kaukana asuvat sukulaiset synttäreille, koska muulloin he eivät meillä käy, joskus jouluna ehkä, mutta synttärit on olleet ne pääasiallinen syy tulla pitkämatka meille.

en mä sitten niitä peru. en vain jaksaisi. voi olla että ens lauantaina vieraita vastaanottaa äiti joka ei ole nukkunut tukka pystyssä ja yökkäri päällä.. :/ kääk

ap

Itselleni ei kävisi mielessäkään kutsua lapsen syntymäpäivää viettämään muita kuin perheenjäsenet eli lasten isovanhemmat sekä kummit ja lapsen omia ystäviä. Mutta kukin taplaa tyylillään.

Vierailija
29/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kääntäisin asian niinpäin että ajatteleppas että sinua muistetaankin tänä vuonna kolmeen kertaan. Ensin on sukulaissynttärit, ne jotka pääsee tulemaan, saat lahjoja. Sitten on kaverisynttärit ja taas sinua juhitaan ja sitten kun pikkusisar saa nimen niin ne sukulaiset jotka eivät nyt pääse tulmaan muistaa sinuakin silloin koska eivät aiemmin päässeet.

Yrittäsin selittää lapselle sen noin postiivisesti että tämä itseasiassa onkin luxusta :)

(koska tottahan ne sukulaiset jotka jättävät nyt tulematta, varmasti muistavat synttärisankaria sitten kun tulevat)

Kaupasta tarjottavat niille jotka tulee, jokainen vieras ymmärtää kun teillä on pieni vauva. Ei paineita, tuttuja ihmisiähän ne on! :)

Vierailija
30/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä musta tuossa tilanteessa voi ihan hyvin tehdä niin, että järjestää lapselle vaan kaverisynttärit ja sitten sukulaisten kanssa juhlitaan ristiäisissä myös synttäreitä. Koska suuri osa sukulaisista ei ilmeisesti kuitenkaan pääsisi paikalle? Niin kyllähän ne loputkin voi sitten juhlia muutaman viikon kuluttua. Ens vuonna kun ei ole ristiäisiä tulossa kai voi pitää sukusynttäritkin ihan normaalisti, niin suku pääsee kokoontumaan.

Kaverisynttäreiden järjestäminen on paljon helpompaa kun ei tartte tarjoamisten olla kummoisia, ei tartte niin siivota tai jaksaa seurustella itse vieraiden kanssa. Ja luultavasti niitä lapsikin kuitenkin odottaa kovemmin.

Vierailija
31/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suvun kanssa niitä lasten synttäreitä juhlimaan.

Me ei olla jaksettu lähteä sille linjalle et monet juhlat/lapsi (monta lasta) joten siinä vaiheessa kun aletaa viettämään kaverisynttäreitä niin sukusynttärit jää. SUkulaisille nämä eivät ole tärkeitä tilaisuuksia, me nähdään suvun kanssa muissa merkeissä.

ihmeissäni kysyn? ihanko voin jättää kutsumatta mummin ukin enon tädit kummit kaikki kun lapsi on tarpeeksi iso? juuri viikko sitten juhlimme mieheni siskon synttäreitä ja hän on kuitenkin jo 16 vuotias, paikalla oli paljon sukulaisia ja yksi kälyn kaveri, sekä poikaystävä.. meillä on ollu jonkinlainen tapa että kutsumme kaukana asuvat sukulaiset synttäreille, koska muulloin he eivät meillä käy, joskus jouluna ehkä, mutta synttärit on olleet ne pääasiallinen syy tulla pitkämatka meille. en mä sitten niitä peru. en vain jaksaisi. voi olla että ens lauantaina vieraita vastaanottaa äiti joka ei ole nukkunut tukka pystyssä ja yökkäri päällä.. :/ kääk ap

Vierailija
32/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiset jotka ovat kauempana tuskin tulisivat muutenkaan, näkevät sitten ristiäisissä.

Ei lapsen juhlia peruta toisen lapsen juhlien vuoksi. Se olisi törkeää ja loukkaavaa häntä kohtaan.

Kaikkea ssaa valmiina joten synttäreissä ei ole iso työ jos niin päättää.

Vierailija
33/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisynttärit järkkäät ihan normaalisti, nehän ne tärkeimmät.

Jos järkkäät nyt erikseen sukusynttäritkin, pettyy lapsi koska vain muutama sukulainen tulee. Jos pidätte ristiäisten kanssa samassa, tulee koko suku ja synttärisankarin ei tarvitse tyytyä mihinkään jämäkesteihin.

Vierailija
34/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvi 1 e ja lastenateria 5 e/ nenä ja sieltä voi tilata synttärikakunkin

Vierailija
35/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmalle lapselle on tärkeää että häntä muistetaan ja on kyseessä hänen syntymäpäivänsä. Ei ole lapsen syy että et saa nukuttua.

Nyt marttyyri-ilmeet pois ja teet helpot tarjoilut : aikuisille kahvia/teetä, lapsille limppaa, mehua, tarjottavana VALMISkakku, näitä on joka kaupassa, lisäksi ostat pullaa ja 3 lajia keksiä. Kertakäyttölautaset, kauniit servetit, mukit ja värikkäitä pillejä.

Teet kaikki ihan superhelpolla. Silla ei ole lapselle valia on ko tarjoilu keksia ja mehua vai oletko itse varkannyt kaikki. Kunhan lasta muistetaan ja juhlitaan.

Mutta ala nyt ihmeessa peru synttareita. Tossa iassa synttarit on just tositarkeita.

Vierailija
36/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti juhlat pidetään ja ihomaalia pandarenkaisiin silmien alle) vaan- sitähän se äitiys osin on

ps ajattele isompaa sisarusta

Vierailija
37/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vietettiin esikoisen synttäreitä, kun pikkukolmonen oli vielä vailla nimeä. Todellakin kaikki oli kaupasta ostettuja, ei siinä ehtinyt alkaa leipoa. Kakkua en viitsinyt ostaa (kun sitä syö niin harva), vaan leikittiin "jätskikiskaa".

Ja taidoin siivotakin vasta synttäreiden jälkeen (siis kaverisynttäreistä kyse) ;)

Kaverisynttärit kannattaa siis pitää, ne ovat synttärisankarille varmasti tärkeimmät.

Jaksuja!

Vierailija
38/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverisynttäreitä samana päivänä kun sukulaiset pyydät? Kun kerran läheltä tulevat osallistuu, niin samahan se on jos tulevat arkena tms. Esim. kaverit tulee tiistaina klo 17-19 ja sukulaiset klo 19-xx.

Samalla vaivalla ja sankari muistaa että juhlittiin häntäkin. Minusta synttäreiden niputtaminen ristiäisiin kertoo lapselle että häntä ei kannata juhlia yksinään :-/.

Ja ap, olen minäkin ollut väsynyt. Hyvä kun jaksoin kaksosten ristiäisiä järjestää kun esikoisessa oli ihan riittämiin ekstratyötä (pieni ikäero ei ollut valinta) mutta niin vaan järjestin ihan itsekseni. Joskus joutuu vähän venymään, ja mikä olisi parempi syy kuin oma rakas lapsi.

Vierailija
39/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos perut isomman lapsen synttärit omaa laiskuuttasi.

Vierailija
40/42 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanot,että ristiäisissä juhlitte sitten sukulaisten kanssa molempia lapsia. Kaverisynttärithän voi ulkoistaa esim. McDonalds, Hesburger, HopLop, keilahalli onhan näitä. Tai sitten ihan vaan valmisherkut pöytään, ilmapalloja yms. Everybody is happy.