Loistavaa oinasrinteen pk tädit!!!! tap tap tap. Hienosti vahditte lapsia.
Kommentit (16)
Meinaan tuo hoitajien rinki. Ei varmasti ole ainut päiväkoti, surullista.
kuvannut? Ja missä on kuvannut? Päiväkodin katoltako?
että tuo leikkimökin katolle kiipeäminen on luvallista tuossa päiväkodissa, joten siinä ei ilmeisesti tapahdu mitään väärää. kuvakulmasta ei näe, josko hoitajat huomaavat tilanteen ja seurailevat sitä, vai eivätkö.
ja hoitajathan huomaavat tilanteen: videolla kuuluu kommenttia lapselle.
mutta minä vanhempana EN IKINÄ antaisi lapseni kiivetä varaston katolle!
Eivät kuitenkaan heti lähde liikkeelle.
En ymmärrä. Kai nyt 6 vuotiaat tollasen mökin päälle voi ja osaa kiivetä. Ihme hyssyttelyä nykyään ja kaikkea varotaan ihan liikaa. Kyllä sitä ennenkin on kautta aikojen pikkulapset ihan pienestä alkaen kiivenny vaikka mihin katoille ja puihin. On se kumma kun nykyään melkein tarvii valjaat kun kiipeää rappusia ylös !
Mä en todellakaan käsitä mikä tässä on uutiskynnyksen ylittämisen arvoista, tälläistähän on joka päiväkodissa, ihan normaalia ja saa ollakin. On tietenkin hyvä että riskit minimoidaan, mutta ei niitä koskaan voida täysin välttää, vahinkoja tapahtuu aina, vaikka olisi maailman parhaimmat suojavarustukset ymym... Kyllä kuuluu ihan lapsen elämään tollanen leikkiminen ja kiipeily ym. On se kumma jos 6 vuotiaan täytyy vaan istua, kun kaikki on niin vaarallista ja kamalaa. Minkäköhänlaisia niistäkin silloin tulisi.
ongelmana sitä, että kaikki seisovat samassa kohdassa, kuin katolle kipuamista.
Ja on hyvä, että tällaista keskustelua herätetään, sillä ihan liian usein seisotaan päiväkodeissa ringissä. Toki joitain asioita on työkaverin kanssa selvitettävä (varmaan jokainen työtovereiden kanssa joutuu keskustelemaan tavoista hoitaa asia), mutta ei kaikkien tarvitse yhtä aikaa niitä keskusteluja käydä.
Minustakaan ei ole kovin vakavaa, jos tuon ikäiset kiipeilee.. Toki kiipeily olisi valvottuna ollut mielekkäämpää.
Se, mikä minua tässä mietityttää on se, että että näköjään kuka vaan voi kuvata ketä vaan ja laittaa sen sitten nettiin pyörimään?!
Itse en ainakaan tykkäisi, jos itseni tietämättä joku olisi kuvannut minua salaa ja sitten laittaisi sen nettiin!
On ihan luvallista kuvata toisia ihmisiä julkisilla paikoilla ja laittaa vaikka nettiin, kunhan ne eivät riko mitään yksityisyyttä tai ole halventavia ymym, siis esim vähäpukeisuus jne.
on kiellettyä maksullisessa ympäristössä kuvaaminen. Tässä tuskin laadusta päätellen ammatti-ihminen oli asialla:D
on kiellettyä maksullisessa ympäristössä kuvaaminen. Tässä tuskin laadusta päätellen ammatti-ihminen oli asialla:D
Niin ja eikös se ole myöskin niin että maksullisessa ympäristössä pitäis kaikkien kysyä lupa kuvaamiseen tai jotain..? Kyllähän kaupoissa saa periaatteessa kuvata (lasketaanko virallisesti maksulliseksi ympäristöksi, ainakin bussit ja baarit joissa sisäänpääsymaksu on niin ovat), mutta jotkut kieltää sen erikseen, mutta jos kaupat ei siis ole maksullista ympäristöä virallisesti niin eikö kielto ole siis turha? Voinko perustella kuvaamistani suomen kuvauslailla ?Ainakin itse olen ymmärtänyt näin, jos tiedät paremmin niin selvennys olisi kiva..
Ja tarkoittaako toi ammattikuvaajien kielto sitä että jos työnsä puolesta kuvaa niin ei saa vai vaikuttaako se millainen kamera on ? Esim monesti keikoille ei saa ottaa järjestelmäkameraa, vaan pokkari.
SORI SIVUSI AIHETTA!
jos mun pk-ikäinen lapsi sais tuolla tavalla ja oikein luvan kanssa (muka) kiipeillä vleikkimökin tai varaston katolla...mulla on kokemusta pkn tapaturmista kun pojallani murtui jalka viime vuonna pkssa huonon vahtimisen takia...
sanoa, että ei ole tarpeeksi henkilökuntaa "vahtimassa"...