Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten farkut lyhennetään niin että ne ei nöytä lyhennetyiltä? ts se

Vierailija
19.04.2011 |

lahkeen ommel ym näkyy aivan kuten ilman lyhennyttämistäkin.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mä teen. En osaa itse niitä oikein lyhentää, enkä viitsi edes yrittää.

Vierailija
2/10 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olen yrittänyt etsiä ohjeita. Jos on hyvät ja istuvat farkut, on tosiaan ehkä hyvä idea viedä ne ompelijalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikä teet käänteen sen lahjesauman yläpuolelle, käännäät noin millin päähän siitä sopivan mitan (huomioiden että se lahje tulee lisäksi). Sitten ompelet päälipuolelta farkun värislelä langalla. Jos käänne on iso, leikkaat ylimääräiset pois ja siksak, jos pieni käänne muuta ei tarvitse tehdä.

Vaikea selittää :)

Vierailija
4/10 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahkeen ommeltuun saumaan. Eli vedät sisään niin paljon kuin tarttee, sit ompelet siihen sauman ex-käännöksen juureen. Sit siihen jää oikeelta puolen katsottuna se vanha oikea käännös. Nurjalla puolella sit katkot ylimääräiset ja siksakkaat.

Vierailija
5/10 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://sketchee.com/blog/2008/7/8/hemming-jeans-like-a-pro.html

Minä en tosin omepel kuin yhden sauman, päälipuolelta, kun on usemanna kerran tehnyt. Ompelukoneen pitää olla hyvä että jaksaa paksujen sivusaumojen kohdan vetää.

t. 4

Vierailija
6/10 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lyhentää "ihan normaalisti" mutta ommella saman värisellä langalla kuin muutkin saumat eli sellaisella keltaisella. Käyt vaan ostamassa langan niin että voit verrata sitä farkkujen lankaan.

On olemassa myös hieman paksumpaa lankaa, mutta mun mielestä normaalilla ohuella langalla lopputulos on ihan hyvä.

Mä olen tarkka näistä lahjeasioista ja oon kehdannut pitää tuolla tavalla lyhentämiäni farkkuja. ;) Samalla tavalla ne liikkeessäkin lyhentää.

Vierailija
7/10 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lyhentää "ihan normaalisti" mutta ommella saman värisellä langalla kuin muutkin saumat eli sellaisella keltaisella. Käyt vaan ostamassa langan niin että voit verrata sitä farkkujen lankaan. On olemassa myös hieman paksumpaa lankaa, mutta mun mielestä normaalilla ohuella langalla lopputulos on ihan hyvä. Mä olen tarkka näistä lahjeasioista ja oon kehdannut pitää tuolla tavalla lyhentämiäni farkkuja. ;) Samalla tavalla ne liikkeessäkin lyhentää.

koska uusi käänne ei ole kulunut ja vaalennut.

Vierailija
8/10 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytössä. Ihan totta, että on se hieman eri näköinen, mutta vaikkapa JC:ssä, jossa lyhentävät farkut maksutta, lyhentävät tuolla yksinkertaisella tavalla. Siellä tosin käytetään ihan oikeaa farkkulankaa.

Vierailija
9/10 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

just sillä helpoimmalla mahdollisella tavalla eli päältä samanvärisellä langalla. Oon käyttänyt siihen nappilankaa, joka on vähän paksumpaa ja karkeampaa kuin tavallinen.

Esille jääneitä lahkeita voi kuluttaa hiekkapaperilla tai gripillä. (Mä olen siis käyttänyt grippiä, koska kun taloudessa asuu skeittari, on ihan turha ostaa hiomapaperia erikseen, kun niitä gripinpaloja kuitenkin on kotona jo valmiiksi.)

Vierailija
10/10 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2011 klo 15:40"]

http://sketchee.com/blog/2008/7/8/hemming-jeans-like-a-pro.html

[/quote]

Tää oli tosi hyvä linkki, kiitos! Ihan tuli sen näköiset kuin ei olisi lyhennetty ollenkaan :)