Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoisit/toimit jos 1-luokkalaisesi kertoo, että

Vierailija
05.04.2011 |

isommat lapset kiusanneet koulussa välitunnilla mm kiskomalla hattua päästä, heittämällä sen maahan, nauraa räkättämällä jne?

Kiusaajat siis viereisen koulurakennuksen, mutta saman koulun siis, 3-4-luokkalaisia jotka saavat valua välitunneilla pitkin koulun pihoja kun kerta koulun alueet kyseessä.

Hirvittää ajatus, että isommat ottavat kohteekseen pieniä 1-luokkalaisia :´´(

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koululaiset valehtelevt aina. Siis ihan aina!

Siksi vika on (palstan mukaan) lapsessasi, joka todennäköisesti on väärin kasvatettu. Liikaa pumpulia.

Tosielämässä meilaisin opettajalle tiedoksi.

Vierailija
2/8 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaa hoitamaan, reksille ja jos sekään ei worki, kiusaajien vanhempiin. tai jos koulussa on isoveli, niin isoveli uhkailemaan kiusaajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensinnä kyselisin oliko tämä toistuvaa vai yksittäinen kerta, ovatko tehneet tällaista muillekin tms. Sanoisin lapselle että sellaista käytöstä ei tule sallia ja hän voi heti kertoa siitä opettajalle. Ja että kertoo minulle jos tämä vielä toistuu niin otan itse yhteyttä opettajaan.

Vierailija
4/8 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ehkä hankala äiti, mutta kyselin ahkerasti milloin minkäkin perään ja puutuin jopa ekaluokkalaiseni 6. luokkalaisen kummioppilaan kiusaamiseen.

Vierailija
5/8 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoin kiusaaminen jatkuu luultavasti koko peruskoulun läpi, kun muut huomaa, että se lapsi on "helppo" uhri.

Vierailija
6/8 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikana, joten ope, reksi

Vierailija
7/8 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maltilla tarkoitan sitä, että heti ekaks ei tarvitse syytellä ja rääkyä vaan selvitellä opettajan kanssa rauhassa asiaa. Mä ajattelen tätä nyt oman ekaluokkaiseni kantilta ja väitän, että hän ei moista keksisi omasta päästään vaan uskoisin ehdottomastoi jos moista kertoisi.

Vierailija
8/8 |
05.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että "isot" on pienten kimpussa. Ei mitään syyttämistä tai jonkun ehdottamaa "miten on mahdollista?" kyselemistä.

Ja sille, joka sanoi, että lapset valehtelevat tän palstan mukaan aina. Itsehän ap lapsensa tuntee: jos tämä hakee huomiota välillä kierostikin, siinä tapauksessa ei kannata huolestua hirveesti. Mutta jos taas lapsi ei tällaista harrasta, täytyy ottaa vakavasti ja selvittää. Tai siis molemmissa tapauksissa pitää selvittää, mutta ekassa tapauksessa tietysti ihan lapsen kasvojen säilyttämisenkin vuoksi lähteä vähän epämääräisemmin kyselemään eikä yksilöidä juttuja lapsen kertoman mukaan (jos asia ei sitten ihan niin mennytkään)...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi